  • 1. Data: 2004-09-02 20:54:15
    Temat: ZDM (d.Wapark) - jak sie odwolac od oplaty specjalnej ?
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    witam,
    na wstepie powiem ze nie uchylam sie od placenia za postoj w strefach
    platnego parkowania. budzi jednak moja watpliwosc fakt traktowania jednakowo
    tych co w ogole nie placa i tych ktorzy nie zdaza - z roznych powodow, z
    wykupieniem kolejnego bileciku. uwazam ze tresc uchwaly rady miasta "nie
    umieszczenie biletu kontrolnego (...) jak rowniez parkowanie po uplywie
    czasu okreslonego na bilecie kontrolnym (...) powoduje konsekwencje takie
    jak NIE wniesienie oplaty za parkowanie" jest niesprawiedliwy tymbardziej,
    ze przeciez nikt nie zwraca nadplaconych pieniedzy za postoj, jesli odjade
    przed uplywem wykupionego czasu parkowania.

    mam tutaj trzy pytania:
    1. czy jest skuteczna szansa i w jaki sposob odwolac sie od nalozonej oplaty
    specjalnej ?
    (moje pierwsze odwolanie zostalo odrzucone, mimo ze w moim przypadku minelo
    zaledwie 9 minut przekroczenia czasu, a juz za szyba byl "mandacik" - po
    prostu w niektorych przypadkach np. lekarz, nie sposob przewidziec ze moze
    nie udac sie zalatwic sprawy w zamierzonym czasie)
    2. czy taki zapis mozna gdzies zaskarzyc ?
    3. czy fakt ze jedynie ZDM (miasto) dysponuje strefami platnego parkowania i
    narzuca swoje nieuczciwe zasady, moze byc zakwalifikowany jako naruszajacy
    interesy obywateli i zaskarzony do uokik lub sadu antymonopolowego ?

    pzdr i dziekuje za sugestie

  • 2. Data: 2004-09-03 06:52:22
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <ch819p$fhs$1@sklad.atcom.net.pl>, news wrote:
> [...]
    > tych co w ogole nie placa i tych ktorzy nie zdaza - z roznych powodow, z

    Jak prosto odróżnić tych, co "nie zdążyli" od cwaniaków, kt. kupili
    jeden (tani) bilet, a parkują 8h?

    Renata
    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 3. Data: 2004-09-03 08:11:04
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

    chociazby w taki sposob aby wprowadzic dopuszczalny limit spoznienia (np.
    10-15 minut) a dodatkowo naliczac "kare" proporcjonalnie (np spoznienie 30
    minut - 50% zl, godzina - 100% itp)

    .waw.pl...

  • 4. Data: 2004-09-03 14:23:01
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <ch98uo$v93$1@sklad.atcom.net.pl>, news wrote:
    > chociazby w taki sposob aby wprowadzic dopuszczalny limit spoznienia (np.
    > 10-15 minut) a dodatkowo naliczac "kare" proporcjonalnie (np spoznienie 30
    > minut - 50% zl, godzina - 100% itp)

    Czyli chcesz po prostu, żeby ktoś ci zafundował 10-15minut darmowego
    parkowania.
    Poza tym skąd kontroler ma wiedzieć ile się spóźnisz - pół godziny
    czy godzinę, a może w ogóle już nie masz zamiaru nic kasować? Ma tam
    na ciebie czekać? No i wreszcie skoro nie możesz tak rozplanować
    sobie zajęć, żeby przyjść na jedną konkretną godzinę na parking, to
    dlaczego zakładasz, że przyszedłbyś na inną konkretną godzinę?
    Mam propozycję: jak masz kłopoty z punktualnością, to kasuj kolejny
    bilet 10-15 minut przed upływem ważności poprzedniego biletu i po
    kłopocie.

  • 5. Data: 2004-09-07 17:32:26
    Od: "tch" <t...@w...pl>

> [...]
    > Poza tym skąd kontroler ma wiedzieć ile się spóźnisz - pół godziny
    > czy godzinę, a może w ogóle już nie masz zamiaru nic kasować? Ma tam
    tak właśnie ma czekać
    to jego psia praca,
    a jak za ciężka to zawsze można butelki zbierać.