  • 1. Data: 2008-05-09 06:42:12
    Temat: Z RODZINĄ TYLKO NA ZDJĘCIU... CZYLI NIE UFAJ NIKOMU
    Od: magdaityle <m...@g...com>

    Witam. Mój przyjaciel ma problem. Zaufał rodzinie i na rok oddał swój
    interes pod opiekę - sam zajął sie inną działalnością - nie miał czasu
    zająć się wszystkim, często był za granicą. Umowa była taka - wy
    bierzecie zyski, ale robicie wszystkie opłaty. Niestety rodzina
    czerpała korzyści, a nie odprowadzała płatności do ZUS ani do US.
    Kolega nie pojawiał się u księgowych, nie kontrolował, bo jego krewni
    twierdzili, że opłacają składki. Zaufał, a teraz ma długi. Komu nie
    ufać jak nie rodzinie? Niestety nie zatrudnił ich - bo najbliższej
    rodziny nie trzeba. Czy na drodze prawa można domagać się spłaty
    długów przez nich? Jak rozmawiać na ten temat z US i ZUS? Co robić?

  • 2. Data: 2008-05-09 07:18:53
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Jak najszybciej zapłacić (pewnie wraz z karą).
    Bo w gadanie o rodzinie pewnie nikt w urzedzie ci nie uwierzy.

  • 3. Data: 2008-05-09 07:42:30
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Jak najszybciej zapłacić (pewnie wraz z karą).
    > Bo w gadanie o rodzinie pewnie nikt w urzedzie ci nie uwierzy.

    Oby nie uwierzyli, bo w przeciwnym razie trzeba byłoby zapłacić i za
    siebie i za rodzinę, którą jednak należało zatrudnić i zarejestrować.

  • 4. Data: 2008-05-09 10:10:09
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "magdaityle" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
> [...]
    > zająć się wszystkim, często był za granicą. Umowa była taka - wy
    > bierzecie zyski, ale robicie wszystkie opłaty.
    Umowa była na piśmie?

  • 5. Data: 2008-05-09 10:23:04
    Od: "tamara_k" <t...@p...onet.pl>

[...]

    Trzeba zapłacic wszystkie zalegle składki z odsetkami i karami. Niestety
    tak jest ze za tego typu płatnosci odpowiada sie osobiście.
    Oczywiscie mozna by pozwac do sądu rodzinę. ale wtedy trzeba też zapłacić
    ich nie opłacone składki, podatki i wynagrodzenie. no i oczywiście
    odpowiednie kary za niedopełnienie obowiazków zaczynając od np braku badań
    lekarskich, przeszkolenia BHP, roznych PIPow a kończąc na podatkach.
    Efektem pewnie bedzie zadłuzenie do końca zycia...

  • 6. Data: 2008-05-09 10:37:07
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    A od kiedy nalezy ubezpieczyć pełnomocnika?
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2008-05-09 10:40:16
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On May 9, 12:23 pm, "tamara_k" <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > odpowiednie kary za niedopełnienie obowiazków zaczynając od np braku badań
    > lekarskich, przeszkolenia BHP, roznych PIPow a kończąc na podatkach.

    Z czego wynika obowiązek opłacania tego wszystkiego w wypadku
    dzierżawy przedsiębiorstwa?

  • 8. Data: 2008-05-09 11:09:59
    Od: "tamara_k" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    >A od kiedy nalezy ubezpieczyć pełnomocnika?
    > JaC

    Myślę za mamy za malo danych do dyskusji bo
    rodzina to,,, szwagier czy zona?
    w jaki sposób mieli opłacać podatki ZUSy itp podpisujac sie swoim nazwiskiem
    czy własciciela
    Jak ściągali pożytki ,co wystawiali paragony, faktury? firmowali to własnym
    nazwiskiem?

  • 9. Data: 2008-05-09 11:12:06
    Od: "tamara_k" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Marcisz" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

    >Z czego wynika obowiązek opłacania tego wszystkiego w wypadku
    >dzierżawy przedsiębiorstwa?

    nie rozmawiamy o dzierzawie
    Wydzierżawienie przedsiębiorstwa powinno być dokonane na piśmie z podpisami
    notarialnie poświadczonymi (zgodnie z art. 751k.c.) inaczej umowa dzierżawy
    będzie nieważna,
    no i dzierżawa to prawo do przedsiębiorstwa stanowiącego zorganizowaną
    całość, a nie scedowanie odpowiedzialnosci za płacenie podatków
    pana Kowalskiego

  • 10. Data: 2008-05-12 07:58:57
    Od: magdaityle <m...@g...com>

    On 9 Maj, 13:09, "tamara_k" <t...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > czy własciciela
    > Jak ściągali pożytki ,co wystawiali paragony, faktury? firmowali to własnym

    matka i brat