  • Data: 2009-11-17 04:47:11
    Temat: Re: Xbox360, problem banowania konsol a polskie realia...
    Od: "doom3" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości
    news:hdsth3$dhl$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Wygląda na to, że i z tym sobie już ludzie radzą ;)
    >
    > http://www.techtree.com/India/News/Banned_Xbox_360s_
    to_get_Potential_Fix/551-107526-585.html

    Nie wiem dlaczego ale zawartosc tej strony nie jest pokazywana oprocz
    gornego banerka.

    > Dla nieklikatych:
    >
    > *Last month, Microsoft announced that once banned Xbox 360 consoles won't
    > be usable again on Xbox LIVE. As per a few online reports, about one
    > million 'modded' Xbox 360 consoles have been banned from Xbox LIVE
    > service. That's a sizeable number and hence, console hackers have come out
    > with a potential fix to 'un-ban' those modded consoles. This means,
    > there's a chance to reconnect to Xbox LIVE with firmware 'hacks'.

    Bzdura, nie ma mozliwosci ponownego wejscia do xbox live z "hack"
    firmwarem.. Przerobka opiera sie tylko i wylacznie na podmianie
    opragramowania seryjnego w samym napedzie, tak, aby traktowal on kopie
    zapasowe jako oryginaly i zwracal konsoli "flage" ze gra jest w porzadku.

    Konsola jest banowana po jej unikalnym numerze seryjnym, ktory jest
    zarejestrowany w bazie MS i za kazdym razem kiedy laczysz sie do sieci
    sprawdzany jest Twoj numer seryjny.
    Nie ma mozliwosci odbanowania konsoli do korzystania z XBL (xbox live), sa
    natomiast mozliwosci przywrocenia do zycia samego HDD, aczkolwiek wiaze sie
    to ze wczesniejszym zgraniem zawartosci flash oprogramowania konsoli sprzed
    banu i po banie odtworzenia zawartosci tej pamieci i oczywiscie juz nigdy
    nie podlaczanie jej to Internetu bo tam czeka prezent... kolejna blokada
    HDD.

    Podsumowujac powyzsze, zczytanie zawartosci flash konsoli bylo mozliwe dawno
    temu, niestety MS wraz z kolejnymi automatycznymi aktualizacjami zablokowal
    (zapachowal dziury) mozliwosc zczytania zawartosci pamieci flash, takze na
    chwile obecna nie istnieje mozliwsc odratowania chociazby dysku. (zeby
    uprzedzic pytania: aktualizacje oprogramowania nie sa rozprowadzane tylko i
    wylacznie poprzez usluge sieciowa XBL ale rowniez sa one dodawane do nowych
    wydan gier)

    > Microsoft is banning all the modded consoles, the consoles that are hacked
    > for playing pirated copies of official games from Xbox LIVE service.
    > DailyTech posted details about the two fixes made public so far to
    > "un-ban" the Xbox 360 console. First is to download the "hacked" iXtreme
    > LT firmware that will bypass all security checks performed by Microsoft
    > when the console is connected online to Xbox LIVE.

    iXtreme LT nie zostal jeszcze wydany i kazdy czeka na niego jak na
    zbawienie, oczywiscie nie wnosi on mozliwosci "odbanowania" konsoli w zadnym
    procencie. Nowy "hack" firmware do napedu zostanie wydany z 2 powodow:

    1. MS od polowy tego roku wklada do nowych xboxow napedy Lite-On, ktore nie
    daja sie w zaden znany sposob przerobic (brak mozliwosci zgrania klucza
    napedu).
    2. Gry wydawane od 2 miesiecy nosza znamiona wprowadzenia "nowych
    zabezpieczen" z ktorymi nie sa kompatybilne "hack" firmwary starej generacji
    (iX 1.51, 1.6, 1.61) zainstalowane w konsolach starszych niz ~6 miesiecy.

    Co by uprzedzic pytania bardziej dociekliwych: oczywiscie zabezpieczenie
    mozna w pewien sposob ominac i gra taka ruszy na konsoli ze starsza wersja
    "hack" firmware aczkolwiek... podlaczenie jej chociazby na minute do
    internetu skonczy sie od razu banem konsoli, poniewaz tak przerobione nowe
    zabezpieczenia zglaszaja do MS bledne dane a co za tym idzie sa wykrywane
    przez MS w pierwszej kolejnosci.

    > So, this custom firmware will make the original firmware of banned Xbox
    > 360 console appear as a legit firmware and continue playing pirated game
    > discs. This firmware is still in the developmental stage.

    Dobrze, ze wspomnieli o "developmental stage".
    Reszta to imho stek bzdur, czytaj wyzej zdanie z numerem seryjnym konsoli.

    > There's another fix which involves bit of hard work along with variety of
    > free tools, and other non-banned Xbox 360 console. Xbox Scene forum user
    > k0mpresd has posted the method to un-ban the modded Xbox 360 console at
    > the forum. This tutorial looks simple but has several pre-requisites to be
    > met in order to revive the console for Xbox LIVE.

    Z powyzszego moglo by wynikac, ze istnieje mozliwosc przeniesienia
    zawartosci flash (nie napedu, tylko konsoli) z innej konsoli nie zbanowanej
    i tym samym dostep do live, aczkolwiek jest to niemozliwe z powodu banu po
    numerze seryjnym. Jedyna korzyscia z powyzszego bylaby przywrocona
    funkcjonalnosc HDD, lecz tak jak wspomnialem... MS zalatal dziury w OS
    konsoli pozwalajace na wykonanie takiej operacji.

    > Microsoft may adopt as many restrictions to ban the modded Xbox 360
    > consoles, but the workarounds would be found come what may. Just like
    > Apple continues to play the cat and mouse game with iPhone OS hackers,
    > Microsoft will begin to do the same with Xbox 360 owners. Xbox 360 owners
    > who are disgruntled with Red Ring of Death (hardware failure) and Xbox
    > LIVE are slowly moving towards using modded consoles.*

    Dla mnie to jest non-stop skandal... jak ktos moze po zakupie rzeczy na
    wlasnosci (na konsole jakoby licencji nie ma) moze nia zdalnie zarzadzac i
    dotakowo obnizac jej wartosc rynkowa... poniewaz ktos chcial grac z
    dozwolonych "kopii zapasowych".

    Podsumowujac na szybko: ciekaw jestem kiedy MS wpadnie na pomysl nie tylko
    banowania poprzez detekcje przez wlasna usluge sieciowa XBL... tylko bedzie
    przemycal procedury testowe z nowymi grami juz na ich nosniku...

    --
    doom3