  • 1. Data: 2003-09-15 08:28:51
    Temat: Wzór umowy "sąsiedzkiej"
    Od: "m...@...pl" <m...@W...pl>

    Moj sasiad przeprowadza remont na granicy dzialki. W ten sposob wchodzi poprzez
    docieplenie budynku o 10 cm na moja dzialke. W zamian zobowiązał się do
    podniesienia wypustów kominowych /dym ciagle leci do mych okien" oraz zalozenie
    rynien "woda leci na moja dzialke z jego dachu".

    Czy ktos moglby polecic - wzro umowy na podstawie ktorej bede mogl dochodzic
    swoich roszczec gdyby sasiad nie wywiazywał sie ze swojego zobowiazania?

    Czy wystarczy tylko jego podspis w obecnosci swiadkow, czy nalezy potwierdzic
    autentycznosc tego podpisu u notariusza.

    za pomoc z gory serdeczne dzieki - s...@i...pl

  • 2. Data: 2003-09-15 11:14:30
    Temat: Re: Wzór umowy "sąsiedzkiej"
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-09-15 10:28, m...@...pl napisał(a):

> [...]
    >swoich roszczec gdyby sasiad nie wywiazywał sie ze swojego zobowiazania?

    Umowa
    pomiędzy Janem Kowalskim, zamieszkałym tu i tu, legitymującym się
    dowodem o numerze XX13918234, zwanym dalej Wykonawcą Remontu a
    Czesławem Nowakiem, zamieszkałym tam i tam, legitymującym się dowodem o
    numerze YY23023023, zwanym dalej Sąsiadem
    w sprawie przeprowadzanych przez Wykonawcę Remontu prac remontowych na
    swojej posesji, podpisana w Kopytkowie dnia 31 czerwca 2003 r.
    Par. 1.
    Sąsiad zobowiązuje się umożliwić Wykonawcy Remontu dostęp Wykonawcy
    Remontu na swoją posesję w celach umożliwiających mu sprawne wykonanie
    prac remontowych.
    Par 2.
    Wykonawca Remontu zobowiązuje się podnieść wypusty kominowe i założyć
    rynnę na terenie swojej posesji.
    Par. 3
    Wykonawca Remontu zobowiązuje się wykonać prace wspomniane w par. 2 do
    dnia 10 października 2003 r.
    Par. 4.
    W przypadku niespełnienia przez Wykonawcę Remontu warunków opisanych w
    par. 2 do dnia określonego w par. 3, zobowiązuje się on do wypłaty na
    rzecz Sąsiada odszkodowania w wysokości...
    Par. 5
    Niniejsza umowa została wykonana w dwóch jednakowych egzemplarzach dla
    każdej ze stron
    Podpis Sąsiada Podpis Wykonawcy Remontu

    Czy jakoś tak, uzupełnijcie co trzeba.

    >Czy wystarczy tylko jego podspis w obecnosci swiadkow, czy nalezy potwierdzic
    >autentycznosc tego podpisu u notariusza.

    Myślę, że nie trzeba notariusza, ani nawet świadków, ale jeśli nie ufasz
    - to czemu nie?
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl 1914-1918

    "Like a madman laughing at the rain"

  • 3. Data: 2003-09-15 11:34:28
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Umowa
    > pomiędzy Janem Kowalskim, zamieszkałym tu i tu, legitymującym się
    > dowodem o numerze XX13918234, zwanym dalej Wykonawcą Remontu a

    Pytanie trochę z innej beczki: Czy wciskanie we wszelkich wzorach umów numeru
    PESEL, numeru dowodu osobistego itp. jest konieczne? Czy nie wystarczy samo
    imię i nazwisko? Przecież ci panowie znają się osobiście, w kwestiach spornych
    ("to nie ja podpisałem") nie będzie się liczył PESEL, tylko kto faktycznie
    podpiasł umowę - identyfikacja na podstawie podpisu.

    Potem ludzie się pytają: podpisałem weksel, ale nie podałem PESELu, czy jest
    on ważny?

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 4. Data: 2003-09-15 11:43:59
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-09-15 13:34, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    >("to nie ja podpisałem") nie będzie się liczył PESEL, tylko kto faktycznie
    >podpiasł umowę - identyfikacja na podstawie podpisu.

    Nie jest potrzebny, ale na pewno jakoś określa osobę. Widzisz, znają się
    osobiście - to nie argument. Są całe rodziny, które od lat się nie
    odzywają do siebie, bo kiedyś szwagier pożyczył bratowej, a przecież od
    rodziny umowy brać nie będzie itd. Co im szkodzi? "kochajmy się jak
    bracia, liczmy się jak Żydzi" Poza tym to co napisałem, to nie jest
    umowa, tylko pewien wzór. Pewnych rzeczy tam na pewno brakuje, a pewne
    można wykreślić.
    - Szwejk

  • 5. Data: 2003-09-15 11:50:04
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > odzywają do siebie, bo kiedyś szwagier pożyczył bratowej, a przecież od
    > rodziny umowy brać nie będzie itd. Co im szkodzi? "kochajmy się jak

    Źle mnie zrozumiałeś - nie pisałem o bezsensowności spisywania umowy, tylko
    wpisywania do niej takich dziwolągów jak PESEL, nr dowodu itp, które stwarza
    pozory poważności, a właściwie do niczego nie służy.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2003-09-15 12:52:18
    Od: "Tom" <...@f...pl>

> [...]
    stwarza
    > pozory poważności, a właściwie do niczego nie służy.
    Ja uważam, że PESEL jest ok. Jednoznacznie określa osobę. Po co dawać okazję
    drugiej stronie do pienienia się przed sądem, że chodzi o innego Jana
    Kowalskiego? Moim zdaniem imię, nazwisko i pesel to najlepsze połączenie (w
    zasadzie wytarczył by sam pesel ;) -umowa zawarta z osobą o nr PESEl 123
    a....
    Reszta oznaczników to już wedle gustu. Często rzeczywiście ich ilość jest
    dosyć przypadowa i niczemu nie służy.

    burenezo

  • 7. Data: 2003-09-15 12:58:42
    Od: "Tom" <...@f...pl>

> [...]
    > Par. 5
    > Niniejsza umowa została wykonana w dwóch jednakowych egzemplarzach dla

    trzeba by jeszcze dodać coś o tym poszerzeniu domu i zastanowić się czy te
    10 cm działki będzie "na gębę", służebnością gruntową , użyczeniem ...?

    burenezo

  • 8. Data: 2003-09-15 17:39:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdaniem masz rację. To nie ma sensu. Wystarczyło by z powodzeniem Jan
    KOWALSKI zam. w Koziej Wólce 7. No ale ten nadmiar szczegółowości nawet mnie
    osobiście tak nie drażni, jak głupie dopiski na końcu każdej
    "profesjonalnie" zredagowanej umowy w stylu:

    "Umowę sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach ...",

    "Sprawy nieunormowane niniejszą umową normuje kodeks cywilny", czy zgoła

    "Sądem właściwym dla rozstrzygnięcia sporów wynikłych z niniejszej umowie
    będzie Sąd w Koziej Wólce" - podczas gdy i tak ze wszystkich przesłanek
    wynika, że były to właśnie ten sąd.

    Z moich obserwacji właśnie w tego typu umowach redagujący jednak zapominają
    o podstawowych sprawach ważnych dla jej treści.

  • 9. Data: 2003-09-15 18:36:05
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-09-15 19:39, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    >"profesjonalnie" zredagowanej umowy w stylu:
    >
    >"Umowę sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach ...",

    To akurat jest pewien frazeologizm, którego się przestrzega, tak samo
    jak w umowach międzynarodowych ministrów tytułuje się "Ich
    Ekscelencjami". Jak Lepper zostanie premierem, to też będzie
    Ekscelencją?... Ale to już OT.
    - Szwejk