  • 1. Data: 2003-09-15 06:35:08
    Temat: Nowy Płatnik i legalność działania...
    Od: Grzegorz Górnisiewicz <g...@j...ug.gov.pl>

    Witam,

    na grupie pl.comp.os.linux pojawił się taki post:

    ...@p...onet.pl

    "Witam grupowiczów
    Może to NTG ale warto wiedzieć co siedzi w produkcie do używania którego
    sa niektórzy zmuszeni. Chodzi o nowego Płatnika v. 5.01.001 jedną z
    jego cech jest, poza tym że jest zintegrowany z Płatnik - teletransmisja
    to jest to, że kradnie on wszystkie ustawienia z Outloka na temat
    aktywnego konta pocztowego, czyli nazwę serwera pop, smtp, login, hasło.
    Co na to twórcy Janosika. aha konto z którego pobiera dane jest
    ustawione jako
    rozpocznij w... Fajne? czy to wygoda czy zwykłe szpiegowanie? a może
    Prokom rości sobie prawa do ustawień programu pocztowego?

    Pozdrawiam i przepraszam, że pewnie to NTG
    Paweł"

    Czy takie działanie Płatnika jest zgodne z prawem? Czy w polsce istnieje
    obowiązek informowania przez oprogramowanie że prywatne (bo to śa
    prywatne informacje) dane zostaną pobrane jako domyślne ustawienia czy
    też mamy tutaj wolną amerykankę i każdy może sobie pobierac dane jakie
    mu się podoba i potem ich używać bez wiedzy użytkownika?

    Pozdrawiam
    Grzegorz Górnisiewicz

  • 2. Data: 2003-09-15 14:17:05
    Temat: Re: Nowy Płatnik i legalność działania...
    Od: Grzegorz Górnisiewicz <g...@j...ug.gov.pl>

    Witam,

    No dobra może źle zadałem pytanie, chodzi mi o to czy jakikolwiek
    program bez mojej wiedzy może pobrać sobie np. moje hasło i je
    wykorzystywać do trudno powiedzieć jakich celów bez mojej zgody i
    wiedzy? Czy jest to operacja zgodna z polskim prawem czy też nielegalna.

    Pozdrawiam
    Grzegorz Górnisiewicz

  • 3. Data: 2003-09-15 14:57:10
    Od: Raku <r...@a...kom.pl>

    Dnia 2003-09-15 16:17, Użytkownik Grzegorz Górnisiewicz napisał:

> [...]
    > wykorzystywać do trudno powiedzieć jakich celów bez mojej zgody i
    > wiedzy? Czy jest to operacja zgodna z polskim prawem czy też nielegalna.

    instalując program - co standardowo sie pojawia ??? zaakceptowanie umowy
    licencyjne i warunków używania programu
    jeżeli akceptujesz warunki producenta również sie godzic na wszystko co
    sie z tym wiąże

    --
    #####################
    Raku

  • 4. Data: 2003-09-16 05:42:35
    Od: Grzegorz Górnisiewicz <g...@j...ug.gov.pl>

    Użytkownik Raku napisał:

> [...]
    > licencyjne i warunków używania programu
    > jeżeli akceptujesz warunki producenta również sie godzic na wszystko co

    Ale w umowie powinna być o tym informacja że program pobierze
    automatycznie prywatne informacje?

    Pozdrawiam
    Grzesiek G.

  • 5. Data: 2003-09-16 16:02:59
    Od: poreba <d...@p...com>

    Raku <r...@a...kom.pl> popełnił 15 wrz 2003 na pl.soc.prawo utwór

> [...]
    > licencyjne i warunków używania programu
    > jeżeli akceptujesz warunki producenta również sie godzic na wszystko co
    A mając iluśtam pracowników mogę NIE PRZYJĄĆ warunków tej umowy?
    Swoboda umów?
    A czy mogę się nie zgodzić na warunek zakazu poznawania działania Płatnika
    w celu przystosowania do działania z programem KF?

    --
    pozdro
    poreba