  • Data: 2006-02-24 17:05:27
    Temat: Re: Wywóz śmieci - rozwiązanie umowy
    Od: Pawel Marcisz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    barteks napisał(a):

    [...]
    > Ceny podnoszą od stycznia a nowy cennik dostałem w lutym. No i co z takim
    > fantem zrobic? Liczę na szybką odpowiedź.

    Przeczytaj dokładnie, co Ci napisał dcp. Potem przeczytaj stosowne przepisy
    kodeksu cywilnego.

    Zastrzeżenie umowne przyznające przedsiębiorcę trudniącego się wywozem
    śmieci do podwyższenia ceny bez przyznania Ci prawa do wypowiedzenia umowy
    prawdopodobnie *nie*wiąże*Cię* na mocy art 385(3) pkt. 20 kc (nawias w
    którym jest trójka oznacza tu indeks górny :-)

    Oznacza to, że zastosowanie znajdują przepisy kc i pozostałe postanowienia
    umowy. Prawdopodobnie możesz teraz wypowiedzieć umowę i powinieneś zrobić to
    na piśmie (najlepiej listem poleconym; zachowaj kopię listu i polecenie
    nadania). W tym samym liście możesz im wyjaśnić, dlaczego nie wiąże Cię
    postanowienie umowy o możliwości jednostronnej zmiany ceny.

    Zawsze też możesz zwrócić się o pomoc do Powiatowego Rzecznika Praw
    Konsumenta (weź ze sobą kopie umowy i korespondencji z przedsiębiorstwem).

    Paweł Marcisz