  • 11. Data: 2023-08-22 18:34:59
    Temat: Re: Wysyłanie mandatów
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    cef w
    <news:uc0i8f$tfp$1$cef@news.chmurka.net>:

    > To nie istotne dla sprawy. Wiadomo o jakie pismo chodzi.

    Bełkot jest bełkotem, a odpowiedzi najczęściej sa udzielane na zadane
    pytanie...

    > Do zalogowania się i załatwienia podstawowych spraw
    > wystarczy, ale nie jest tak umocowany prawnie jak podpis
    > elektroniczny.

    Jak widać do korespondencji z ITD wystarcza, zwłaszcza, że:

    [...]

    > Co tam konkretnie trzeba przeczytać?

    Co podlega recydywie...

    > O to też było pytanie, jeśli załapałeś.

    Gdybym nie załapał, to bym nie odpisywał...

    > Wyjaśnij proszę o co chodzi z tą papką.

    Proszę uprzejmie:
    <https://www.facebook.com/KrzysztofSkibaFanPage/post
    s/3297830290274021/?paipv=0&eav=AfYBxkv3NjBcdo0GOkDR
    hsjm1lQ54dX0LL_S4CKvLK8DkG7pmquK6piGEblKRvlc2u8&_rdr

    [1]

    > Podaj link do tej recydywy, to sobie przeczytam.

    Oj, tak trudno rozporządzenie odszukać i doczytać, że recydywa przy
    przekroczeniu prędkości to od 31 km/h powyżej dozwolonej

    https://dziennikustaw.gov.pl/D2021000248401.pdf

    Więc jeżeli raz przekroczyłeś o 10, a drugi raz o 29 to nie ma mowy o
    recydywie, podobnie jak w przypadku gdy raz przekroczyłes o 50, a drugi raz
    o 29...

    --
    Tomasz

  • 12. Data: 2023-08-22 22:48:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-08-22 o 18:34, To.Ja pisze:
    > cef w

    > Jak widać do korespondencji z ITD wystarcza, zwłaszcza, że:

    Nie bardzo rozumiem co chciałeś podkreślić tym cytatem,
    bo nie wynika z niego nic ponad to, co już tu ustaliliśmy:
    że Profil zaufany jest ułomny i nawet jeśli jest potwierdzony certyfikatem,
    to system weryfikujący widzi to jako profil a nie podpis.
    PS
    Większość rozwiązań informatycznych dla obywateli
    czy przedsiębiorców jest wadliwa. Dziś wypłynęły niedoróbki w IKP
    (dostęp do recept wszystkich po peselu).

> [...]
    s/3297830290274021/?paipv=0&eav=AfYBxkv3NjBcdo0GOkDR
    hsjm1lQ54dX0LL_S4CKvLK8DkG7pmquK6piGEblKRvlc2u8&_rdr

    Niewiele to wyjaśnia, ale rozumiem, że własnymi słowami jest za trudne.

    > Oj, tak trudno rozporządzenie odszukać i doczytać, że recydywa przy
    > przekroczeniu prędkości to od 31 km/h powyżej dozwolonej

    Tak trudno, bo nie chce mi się szukać rozporządzenia jak pewnie
    będę miał czyste konto za dwa lata i pojęcie recydywy zaintrygowało
    mnie tylko dlatego, że pojawiło się w opisie do mandatu.
    Całkowita suma moich przekroczeń ze wszystkich mandatów
    pewnie nie będzie większa niż 31.
    Ale dzięki wielkie, że chciało Ci się napisać.

  • 13. Data: 2023-08-23 12:25:43
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    cef w

    > Całkowita suma moich przekroczeń ze wszystkich mandatów
    > pewnie nie będzie większa niż 31.

    To nie suma przekroczeń tylko jedno przekroczenie >30 stanowi limit do
    recydywy, każde kolejne >30 to recydywa, ale nie np. raz o 55 przekroczyłeś
    a drugi raz o 29, wtedy nie ma recydywy choć średnia >30 :P

    I jeszcze raz link do rozporządzenia wklejam:

  • 14. Data: 2023-08-27 11:58:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-08-21 o 17:54, cef pisze:

    > W informacji było, że wg obowiązującego prawa mandat i tak musi być
    > wygenerowany papierowo i wysłany pocztą. Chciałbym ustalić jakie to prawo
    > konkretnie - bo obawiam się właśnie, że system informatyczny jest źle
    > zrobiony
    > (nie współpracuje z podpisem elektronicznym i identyfikacja osób jest
    > upośledzona -
    > stąd powrót do tradycyjnej formy przesyłki)
    > Zapytam bezpośrednio w Canardzie.

    A ITS odpowiedział, że Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 22
    lutego 2002 roku w sprawie nakładania grzywien w drodze mandatu karnego
    (Dz.U. 2017 poz. 613), wprowadziło do obrotu prawnego mandat karny
    kredytowany generowany przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego i
    doręczany sprawcy korespondencyjnie przesyłką poleconą za zwrotnym
    poświadczeniem odbioru.
    Czyli systemowo jest korespondencyjnie, bo nie udało się przystosować
    systemu elektronicznego do obsługi podpisu.

  • 15. Data: 2023-08-28 22:21:15
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2023-08-21 o 09:59, cef pisze:
    > Odebrałem sobie drogą elektroniczną pisemko z Canardu
    > i po wyklikaniu oświadczenia pojawiła się informacja, że mandat jednak
    > zgodnie z prawem
    > musi być przesłany pocztą tradycyjną.
    > [...]
    > Co przeszkadza organom - skoro korespondencję w tej sprawie obsługuję i
    > tak elektronicznie, bo tak odfajkowałem - żeby mandat też wystawić tylko
    > elektronicznie?
    > Jest jakiś zapis w prawie, który uniemożliwia taką wysyłkę?

    Po 10 grudnia 2023 wydaje się, początek prawdziwej cyfryzacji. Zerknij
    na harmonogram na tej www;
    https://www.gov.pl/web/e-doreczenia/o-e-doreczeniach
    1