  • 1. Data: 2003-06-17 10:26:20
    Temat: "Wyrok w zawieszeniu"
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Witam!
    Przepraszam, że zadaję banalne pytanie, ale co oznacza "wyrok w
    zawieszeniu"?
    Np.: "3 miesiące więzienia w zawieszeniu na 2 lata"
    I jeszcze jedno pytanie: czy ktoś z Państwa zna jakąś stronę WWW, w
    której byłyby opisane (niezbyt prawniczym językiem) tego typu pojęcia?
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl

    1914-1918

  • 2. Data: 2003-06-17 10:51:03
    Temat: Re: "Wyrok w zawieszeniu"
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Wojciech Szweicer wrote:
    > Witam!
    > Przepraszam, że zadaję banalne pytanie, ale co oznacza "wyrok w
    > zawieszeniu"?
    > Np.: "3 miesiące więzienia w zawieszeniu na 2 lata"

    Znaczy, że dostajsz wyrok 3 miesiące, którego wykonanie zawiesza się na
    okres próby wynoszący 3 lata. Jeśli w tym czasie coś poważnego
    przeskrobiesz, to wyrok zostanie (popełnisz podobne przestępstwo
    umyślne, za które zostaniesz prawomocnie skazany na karę pozbawienia
    wolności) lub może zostać ('rażąco naruszysz porządek prawny',
    popełniajac inne przestępstwo, nie wykonując nałożonych obowiązków -
    dozór, naprawienie szkody, przeproszenie, powstrzymywanie się od
    określonych czynności, zachowań (np.picia alkoholu) itp.) wykonany -
    czyli jak znajdą miejsce w wiezieniu pójdziesz odsiedzieć te 3 mies.

    KG

  • 3. Data: 2003-06-17 11:55:29
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-06-17 12:51, Kamil Gołaszewski napisał(a):
> [...]
    > przeskrobiesz, to wyrok zostanie (...) wykonany -
    > czyli jak znajdą miejsce w wiezieniu pójdziesz odsiedzieć te 3 mies.

    Załóżmy więc, że ostałem taką karę za pewną czynność. Po 5 miesiącach
    popełniłem takie samo przestępstwo. Czyli pójdę siedzieć na 3 miesiące
    za stary wyrok + jeszcze coś za nowy, czy to nowe przestępstwo jest
    wliczane (anulowane) do starego wyroku?
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl

    1914-1918

  • 4. Data: 2003-06-17 12:13:06
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

    Bedziesz musial odsiedziec najpierw 3 mce starego wyroku a potem nowy wyrok.

  • 5. Data: 2003-06-17 12:14:55
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    > popełniłem takie samo przestępstwo. Czyli pójdę siedzieć na 3 miesiące
    > za stary wyrok + jeszcze coś za nowy, czy to nowe przestępstwo jest

    Sorry za odpowiedz nad postem
    Jeszcze raz - bedziesz musial odsiedziec 3 mce starego wyroku + nowy, chyba ze nowy
    dostaniesz w zawieszeniu - ale w tej sytuacji to raczej malo prawdopodobne (choc
    mozliwe) - wowczas odsiedzisz tylko stary.

  • 6. Data: 2003-06-17 12:23:44
    Od: Zbigniew Bober <z...@o...pl>

> [...]
    > popełniłem takie samo przestępstwo. Czyli pójdę siedzieć na 3 miesiące
    > za stary wyrok + jeszcze coś za nowy, czy to nowe przestępstwo jest

    Witam!

    Osobno tj. 3 miesiące + nowy wyrok

    Zbyszek

  • 7. Data: 2003-06-17 15:02:52
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Znaczy, że dostajsz wyrok 3 miesiące, którego wykonanie zawiesza się na
    > okres próby wynoszący 3 lata.

    Sorry, ze sie wtracam, ale tylko chce nadmienic na boku, ze nie wyrok
    jest zawieszony lecz wykonanie kary (w tym wypadku pozbawienia wolnosci)
    orzeczonej tym wyrokiem. Wyrok jest hmm.. 'normalny' i wykonalny.

    Konrad