  • 1. Data: 2008-03-05 21:27:15
    Temat: Wyrejestrowanie martwej spółki
    Od: r...@g...com

    Czy ktos wie jak wyrejestrować spółkę z o.o., która nie prowadzi
    działaności od ponad 15 lat?
    Czy trzeba ponieść jakies koszty?
    W jednej komendzie wojewdodzkiej pewien policaj się dobrze zna z
    pewna grupą przedsiębiorców, z którymi zupełnie przypadkowo znalazłem
    sie w konflikcie znając ich działalnośc lepiej niz by chcieli. I teraz
    się okazuje że ten policjant a dokładnie KWP przesłoło do prokuratury
    zawiadomienie o tym, że wyłudziłem ubezpieczenie zdrowotne w kwocie
    ok. 900 zł (przez 3-4 lata), gdyz prowadzę działaność i jestem
    prezesem spółki, a jestem zarejestrowany jako bezrobotny. Mimo że
    faktycznie żadnej działaności nie prowdazę, a ta spółka to archiwum w
    RHB, spólka zakończyła działaność w 1991 lub 1992..

    Z tego co się doszukałem w internecie takich spółkek które zaprzestały
    działanośc i się nie wyrejestrowały jest kilkanascie-dwadzieśćia
    kilka tysięcy. To chyba potencjalni przestępcy bo najczęściej
    zaniechali działaności ze wzgledów ekonmomicznych czyli wielu z ich
    się zarejestrowało jako bezrobotni po jakims czasie.

    Teraz się doszukuje że wiele spółek nie wyrejestrowało
    działaności ....własnie ze względów ekonomicznych czyli braku
    pieniedzy na postępowanie likiwdacyjne.

    To jesli spółka sie nie wyrejstruje bo nie miała pieniędzy nawet na
    postępowanie likiwdacyjne to znaczy że były zarząd tej spółki juz na
    zawsze będzie uważnay za prowadzacy działanośc tej spółki?- to bardzo
    dziwne, zwłaszcza że jest tez kwestia wielu spółek sprzed 1945, które
    chcą się reaktywować i mają zupełnie odwrotny problem - ale przeciez
    nikt członków zarządów tych spółek nie uważa za pracujacych (o ile
    żyją)... , chyba że ten jeden policjant...

    Poza tym co mozna zrobić w takiej sprawie, czy warto zgłaszać do CBŚ
    jeśli mam podstawy że ten policaj działa na zlecenie grupy
    przedsiębiorców i produkuje takie oskarżenia.

    z tego co czytam informacje to nawet KRS nie bardzo wie jak
    wyrejestriowac "spółki martwe", bo aby wykreślić spółke potrzebne jest
    przeprowadzenie postepowania likiwdacyjnego, które musiałby sąd w
    przypadku takich spółek opłacić - i z tego powodu własnie nie orzeka o
    wykresleniu z rejestru bo kto ma płacić za likiwdację, w praktyce
    likwidowanie czegoś co i tak nie istnieje w obrocie, natomiast
    procedura wykreslenia powoduje koszty. Krótko mówiąc trzeba mieć
    pieniadze na wykreślenie, bezrobotny z pewnościa ich nie ma , sąd KRS
    się w ogóle takimi spólkami nie zajmuje. chociaz doskonale wie że są
    martwe spólki.

    Co tu warto zrobic?

  • 2. Data: 2008-03-06 06:31:35
    Temat: Re: Wyrejestrowanie martwej spółki
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik <r...@g...com> napisał w wiadomości
    googlegroups.com...
    > Czy ktos wie jak wyrejestrować spółkę z o.o.,
    > która nie prowadzi działaności od ponad 15 lat?

    Sąd Rejestrowy, wniosek, publikacja w monitorze sądowym.
    Procedura trwa jakieś pół roku, bo wymaga dwukrotnego ogłoszenia w
    Monitorze.

    > Czy trzeba ponieść jakies koszty?

    Trzeba, w kilkuset zł się chyba zamkniesz.
    Zakładam ze sam sobie wyprowadzisz księgowość za te kilkanaście lat (choć
    nie wiem czy bilansów nie musi ci przypadkiem opieczętować księgowy z
    uprawnieniami).

    > Mimo że
    > faktycznie żadnej działaności nie prowdazę, a ta spółka to archiwum
    > w RHB, spólka zakończyła działaność w 1991 lub 1992..

    Jak zakończyła działalnosć? Pokwapiłeś sie by zmienić choć jej status na "w
    likwidacji"?

> [...]
    > zaniechali działaności ze wzgledów ekonmomicznych czyli wielu
    > z ich się zarejestrowało jako bezrobotni po jakims czasie.

    Raczej wątpię - w wiekszości przypadków jak ktoś zawiesił działalność bez
    wyrejestrowania
    to się wziął za inny biznes (etat, jednoosobowa działalnosć gospodarcza) a
    nie został na bezrobociu.

    > Teraz się doszukuje że wiele spółek nie wyrejestrowało
    > działaności ....własnie ze względów ekonomicznych czyli braku
    > pieniedzy na postępowanie likiwdacyjne.

    No niestety tak - bo w pewnym okresie namnożyło się "firm-krzaków",
    a coponiektórzy nie przemyśleli wystarczająco sytuacji zanim zgodzili się
    zostać "słupem".

    > To jesli spółka sie nie wyrejstruje bo nie miała pieniędzy nawet na
    > postępowanie likiwdacyjne to znaczy że były zarząd tej spółki juz na
    > zawsze będzie uważnay za prowadzacy działanośc tej spółki?

    Jak to Leszek Miller powiedział? ;)

    > Co tu warto zrobic?

    Najprościej?
    Zwołać walne zgromadzenie akcjonariuszy i przenieść prezesurę na
    zatrudnionego/emeryta/prowadzącego działalność.
    Oczywiście też trzeba będzie zrobić ściepkę na opłacenie wpisu tej zmiany do
    KRSu...

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2008-03-06 08:59:28
    Od: r...@g...com

    On 6 Mar, 07:31, "Jd." <j...@i...pl> wrote:
> [...]
    > zatrudnionego/emeryta/prowadzącego działalność.
    > Oczywiście też trzeba będzie zrobić ściepkę na opłacenie wpisu tej zmiany do

    Mam taką prosbę o wyjaśnienie jak KRS wyrejestrowuje "martwe spółki",
    czy rzeczywiście musiałby przeprowadzić postępowanie likiwidacyjne (na
    które mu szkoda pieniedzy)? Ta informacja by mi się bardzo przydała do
    uzasadnienia stanu z takimi spólkami, że są i dlaczego są.

  • 4. Data: 2008-03-06 11:46:30
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jesli już to Wydział ds. Kontroli Wewnetrznej.
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2008-03-06 18:06:42
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    <r...@g...com> wrote in message
    >Poza tym co mozna zrobić w takiej sprawie, czy warto zgłaszać do CBŚ
    >jeśli mam podstawy że ten policaj działa na zlecenie grupy
    >przedsiębiorców i produkuje takie oskarżenia.

    Jeśli Twój czyn faktycznie wyczerpywałby znamiona przestępstwa (a nie
    wnikałem) to co się dziwisz, padło na Ciebie, może faktycznie komuś
    zależało.. ale jak nie byłeś czysty. Skup się jak tu wywinąć się z zarzutu
    jak jesteś niewinny, a nie szukaj błędów Policji w postępowaniu, bo jak na
    razie rażących błędów nie widać.

  • 6. Data: 2008-03-06 18:08:00
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Jesli już to Wydział ds. Kontroli Wewnetrznej.

    Abo Biuro Spraw Wewnętrznych. Dostępni w KGP i KWP.
    Albo prokuratura pozostaje.