  • 1. Data: 2008-03-05 21:13:28
    Temat: odstąpienie od umowy przy zakupie biletów lotniczych
    Od: malin <m...@m...pl>

    Witam,

    mam problem ze zmianą daty rezerwacji biletów lotniczych. wybrałem złą
    datę w kalendarzyku na stronie rezerwując bilet - zwyczajna pomyłka.
    Zorientowałem się, że wybrałem złą datę jak dostałem potwierdzenie
    mailowe - dwie godziny do momentu rezerwacji i płatności kartą
    kredytową. Zadzwoniłem na hot line i dowiedziałem się, zmiana daty w
    moim przypadku to koszt 240 pln, a rezygnacja to 480 pln.

    Pytanie, jak to się ma do ustawowych 10 dni na odstąpienie od umowy
    przy zakupach internetowych? Czy mogę zrezygnować z rezerwacji i żądać
    zwrotu całej zapłaconej kwoty?

    z góry dziękuję i pozdrawiam,
    malin

  • 2. Data: 2008-03-05 21:36:39
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    malin pisze:

    > Pytanie, jak to się ma do ustawowych 10 dni na odstąpienie od umowy
    > przy zakupach internetowych? Czy mogę zrezygnować z rezerwacji i żądać
    > zwrotu całej zapłaconej kwoty?

    Przepisów [...] nie stosuje się do:

    2) świadczenia, w ściśle oznaczonym okresie, usług w zakresie
    zakwaterowania, transportu, rozrywek, gastronomii

    Przelot jest ewidentnie usługą transportową.

    M.