  • 1. Data: 2008-03-05 20:40:48
    Temat: Zasiedzenie a wpis do KW
    Od: "Arek K." <a...@w...pl>

    Witam,
    Mam takie oto pytanie dotyczące współwłasności nieruchomości, gdzie jednym
    ze współwłaścicieli był Skarb Państwa, a następnie w stwierdzono nabycie
    mienia przez gminę w 1999r. na podstawie ustawy z 1990r. "Przepisy
    wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach
    samorządowych"

    czy wpis do KW dokonany na podstawie decyzji wojewody o komunalizacji (dec.
    o stwierdzeniu nabycia nieruchomości SP przez gminę) przerywa bieg
    zasiedzenia tejże nieruchomości dla pozostałych współwłaścicieli, którzy
    działają jako posiadacz samoistny?

    Pozdrawiam
    Arizone

  • 2. Data: 2008-03-05 20:44:48
    Temat: Re: Zasiedzenie a wpis do KW
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Arek K. pisze:

> [...]
    > o stwierdzeniu nabycia nieruchomości SP przez gminę) przerywa bieg
    > zasiedzenia tejże nieruchomości dla pozostałych współwłaścicieli, którzy

    Biegu zasiedzenia nie przerywa.

    Dyskusyjna jest natomiast możliwość zasiedzenia udziałów współwłaścicieli.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."