  • 1. Data: 2002-08-20 13:02:18
    Temat: Wypowiedzenie, kiedy pracodawca nie chce porozumienia stron
    Od: m...@p...onet.pl

    Mam problem. Chce zwolnić sie z pracy rozwiązując umowę za porozumieniem stron.
    Chcialbym znmienić prace od 1 wrzesnia, ale mój okres wypowidzienia opiewa na 1
    miesiac. Złożyłem wypowiedzenie, ale moja szefowa nie chcę zgodzić sie, żebym
    opuścił mój zakład za dwa tygodnie - a chce by to było dopiero przed końcem
    wrzesnia( nie godzi sie na porozumienie stron, po prostu). Jesli nie uda mi sie
    do tego czasu zwolnić moge stracic nową pracę, która rusza od 1 wrzesnia. Czy
    istnieją jakies inne prawne sposoby na rozwiązanie takiej sytuacji? bardzo
    prosże o poradę. dzięki

  • 2. Data: 2002-08-20 13:35:50
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 20 Aug 2002 15:02:18 +0200, m...@p...onet.pl
    zakodował:

    >do tego czasu zwolnić moge stracic nową pracę, która rusza od 1 wrzesnia. Czy
    >istnieją jakies inne prawne sposoby na rozwiązanie takiej sytuacji? bardzo
    >prosże o poradę. dzięki

    Tylko naruszenie podstawowych obowiązków (Twoich lub pracodawcy).
    Wtedy może nastąpić rozwiązanie umowy z winy strony naruszającej swoje
    obowiązki bez wypowiedzenia (od zaraz).

    Najczęściej łamanym obowiązkiem pracodawcy jest nieterminowe
    wypłacanie pensji. Jeżeli w ciągu ostatniego miesiąca _dowiedziałeś_
    się o tym - możesz rozwiązać umowę w ten sposób. Można rozwiązać umowę
    bez wypowiedzeniu najdalej w ciągu miesiąca od otrzymania informacji o
    naruszeniu podstawowych obowiązków.

    Z kolei Twoje naruszenie obowiązków może polegać na tym, że
    przestaniesz chodzić do pracy (a świadczenie pracy jest podstawowym
    obowiązkiem pracownika). Dostaniesz wtedy bardzo brzydkie świadectwo
    pracy i pracodawca może ciągać Cię po sądach, żebyś naprawił wynikłe z
    tego powodu szkody (max 3miesięczne wynagrodzenie).

    Więcej poszukaj w archiwum pl.praca.dyskusje na googlach.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-08-20 13:56:43
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kaizen <x...@c...sz> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c...@4...com..
    .
    > Z kolei Twoje naruszenie obowiązków może polegać na tym, że
    > przestaniesz chodzić do pracy (a świadczenie pracy jest podstawowym
    > obowiązkiem pracownika).

    Czyli po prostu porzucenie pracy

    > Dostaniesz wtedy bardzo brzydkie świadectwo
    > pracy

    A co to szkodzi, skoro ma już nagraną nową pracę

    > i pracodawca może ciągać Cię po sądach, żebyś naprawił wynikłe z
    > tego powodu szkody (max 3miesięczne wynagrodzenie).

    Musiałby wykazać rzeczywiste poniesienie szkody, wyliczyć jej wysokość itd.

    W sumie wygląda na to, że problem ma nie autor pytania lecz jego pracodawca.
    Takie jest u nas prawo pracy!

    Alek

  • 4. Data: 2002-08-20 14:06:17
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Alek <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3d624b2f$1...@n...vogel.pl...

    w przypadku zainteresowanej porozmawiałabym jeszcze raz z pracodawcą i
    wymyśliła jakąś historyjkę chyba,że wcześniej zainteresowana zwierzyła sie
    ze swoich planów...porzucenie pracy nie jest dobrym pomysłem...

    Sandra

  • 5. Data: 2002-08-20 16:33:02
    Od: "edward" <u...@w...pl>

    --
    > wymyśliła jakąś historyjkę chyba,że wcześniej zainteresowana zwierzyła sie
    > ze swoich planów...porzucenie pracy nie jest dobrym pomysłem...

    Szefowej powiedz tak:" że przecie z niewolnika nie ma pracownika" teraz
    podejmuje się decyzję na już przecież pracownik który ma się zwolnić może
    przez okres wypowiedzenia więcej zaszkodzić firmie niż przysporzyć jej
    dochodów tak więc ja rozwiązując z pracownikiem umowę o prac zwalniam
    pracownika z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia
    powodzenia
    eu

  • 6. Data: 2002-08-28 09:32:12
    Od: tan <t...@n...o2.pl>

    m...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > istnieją jakies inne prawne sposoby na rozwiązanie takiej sytuacji? bardzo

    Witam,
    Odpisuje tez na priv'a bo ten post jest juz troche "wiekowy",
    wiec mozesz do niego nie wrocic na grupie.
    Jest cos, o zym musisz pamietac: Twoj pracodawca MA OBOWIAZEK
    rozliczyc sie z Toba z urlopu.
    Jesli masz troche urlopu (moze tez zaleglego) to mozesz go
    wykorzystac we wrzesniu (choc przez czesc wrzesnia).
    Bedac na urlopie w starej firmie mozesz podjac prace w nowej.

    pozdrawiam - tan

    -------------------------
    chcesz do mnie napisac
    wytnij "nos." z adresu:
    t...@n...o2.pl
    -------------------------

  • 7. Data: 2002-08-28 10:40:32
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 28 Aug 2002 11:32:12 +0200, tan <t...@n...o2.pl>
    zakodował:

    >Jest cos, o zym musisz pamietac: Twoj pracodawca MA OBOWIAZEK
    >rozliczyc sie z Toba z urlopu.

    To nie znaczy, że musi udzielić go w naturze - może być ekwiwalent.

    >Jesli masz troche urlopu (moze tez zaleglego) to mozesz go
    >wykorzystac we wrzesniu (choc przez czesc wrzesnia).

    Zgodnie z KP - pracodawca może Cię odwołać nawet z urlopu, jeżeli ma
    ważną przyczynę (już nie mówiąc o udzieleniu, a jak nie jest to urlop
    zgodny z planem urlopów to wystarczy jego widzimisię).

    >Bedac na urlopie w starej firmie mozesz podjac prace w nowej.

    Chyba, że w umowie jest odpowiednia klauzula (dosyć popularny zapis):

    Art. 101.1. Par. 1. W zakresie okre?lonym w odrębnej umowie, pracownik
    nie może prowadzić działalno?ci konkurencyjnej wobec pracodawcy ani
    też ?wiadczyć pracy w ramach stosunku pracy lub na innej podstawie na
    rzecz podmiotu prowadz?cego tak? działalno?ć (zakaz konkurencji).
    Par. 2. Pracodawca, który poniósł szkodę wskutek naruszenia przez
    pracownika zakazu konkurencji przewidzianego w umowie, może dochodzić
    od pracownika wyrównania tej szkody na zasadach okre?lonych w
    przepisach rozdziału I w dziale pi?tym.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775