  • 1. Data: 2002-08-20 11:12:49
    Temat: Prawo rękojmii
    Od: "Adam" <a...@p...fm>

    Witam,
    Mam do Was pytanie na temat prawa rękojmii, czyli zwrotu nieuszkodzonego
    (pełnowartościowego) towaru do sklepu. No właśnie, jest takie prawo w
    Polsce? Konkretnie chodzi mi o to, że klient zamawia jakiś towar, jest on
    produkowany "na miarę", czy w takiej sytuacji klient (kupujący) ma prawo
    oddać ten towar w określonym czasie i otrzymać zwrot pieniędzy?
    Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
    Adam
    P.S. Jeśli taki przepis funkcjonaluje, proszę o podanie stosownego numeru
    ustawy.

  • 2. Data: 2002-08-20 12:14:26
    Temat: Re: Prawo rękojmii
    Od: "Władysław Jagiełło" <w...@p...gazeta.pl>

    Adam napisał(a) w wiadomości: ...
    >Witam,
    >Mam do Was pytanie na temat prawa rękojmii, czyli zwrotu nieuszkodzonego
    >(pełnowartościowego) towaru do sklepu

    1. Rękojmia obejmuje wady towaru - zarówno fizyczne jak i prawne. Nie można
    powołując sie na rękojmię
    zgłaszać roszczeń do pełnowartościowego towaru. (Art. 556 i następne KC)
    2. Kiedyś był taki przepis o mozliwosci zwrotu towaru w ciągu pieciu dni.
    Obecnie nie obowiązuje. Odmiennie
    jest jednak ze sprzedażą poza siedzibą przedsiębiorstwa - tutaj istnieją
    okresy (zdaje się 10 dni), na odstąpienie od umowy
    3. Pozostaje kwestia pozaprawna - może warto przyjąć, żeby mieć klienta.

    Pozdrawim
    wjagiello

  • 3. Data: 2002-08-20 12:43:38
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 20 Aug 2002 13:12:49 +0200, "Adam"
    <a...@p...fm> zakodował:

    >Mam do Was pytanie na temat prawa rękojmii, czyli zwrotu nieuszkodzonego
    >(pełnowartościowego) towaru do sklepu.

    Rękojmia to dopowiedzialność za wady sprzedanej rzeczy. Nie ma nic
    wspólnego ze zwrotem pełnowartościowego towaru.

    >Polsce? Konkretnie chodzi mi o to, że klient zamawia jakiś towar, jest on
    >produkowany "na miarę", czy w takiej sytuacji klient (kupujący) ma prawo
    >oddać ten towar w określonym czasie i otrzymać zwrot pieniędzy?

    Nie, chyba, że sprzedaż nastąpiła poza lokalem sprzedawcy (sprzedaż
    wysyłkowa, akwizytorzy itp)

    Poczytaj archiwum. Wiele razy już temat się przewijał.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-08-20 12:59:31
    Od: "Malchem" <m...@m...com.pl>

    A tak na marginesie, to jaka jest różnica prawna między rękojmią, gwarancją
    a zwrotem towaru (np gdy się nie sprzedaje) ??

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-08-20 13:35:49
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 20 Aug 2002 14:59:31 +0200, "Malchem"
    <m...@m...com.pl> zakodował:

    >A tak na marginesie, to jaka jest różnica prawna między rękojmią,

    Rękojmię masz zawsze - sprzedawca odpowiada za wady sprzedanego
    towaru, na warunkach ustalonych w ustawie.

    > gwarancją

    Gwarancja nie jest obowiązkowa i udziela jej gwarant. Jest przydatna w
    zasadzie tylko wtedy, gdy jej warunki są lepsze niż rękojmi (szerszy
    zakres, dłuższy okres obowiązywania, szybszy czas usunięcia wady, door
    to door, towar zastępczy na czas naprawy itp).

    >a zwrotem towaru (np gdy się nie sprzedaje) ??

    Jeżeli nie został zakupiony poza lokalem sprzedawcy (nie mylić z
    siedzibą firmy) to jest to tylko dobra wola sprzedawcy (chyba, że
    umowa stanowi inaczej).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775