  • 1. Data: 2015-12-17 23:01:35
    Temat: Wypowiedzenie OC.
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Czy wypowiedzenie obowiązkowego OC ma być nadane przez ubezpieczonego (np. pocztą,
    faksem, mailem, osobiście) czy doręczone ubezpieczycielowi do okreslonej daty?

  • 2. Data: 2015-12-17 23:38:29
    Temat: Re: Wypowiedzenie OC.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Czy wypowiedzenie obowiązkowego OC ma być nadane przez ubezpieczonego (np. pocztą,
    faksem, mailem, osobiście) czy doręczone ubezpieczycielowi do okreslonej daty?

    za mało danych.
    a) oc odziedziczyles razem z samochodem po porzednim wlascicielu
    b) chcesz wypowiedziec umowe, ktora sie przedluzyla, bo kupiles oc gdzie
    indziej na ten sam okres.
    c) kupiles nowe oc ale sie rozmysliles
    d) inny przypadek (sam nie wiem jaki)

  • 3. Data: 2015-12-18 09:03:01
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Normalny przypadek, powiedzmy masz ubezpieczenie do 15 stycznia włącznie, od 16
    stycznia musi być nowa polisa.
    Pytanie brzmi: czy liczy się data nadania wypowiedzenia, czy data doręczenia
    wypowiedzenia umowy OC?

  • 4. Data: 2015-12-18 09:35:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-18 o 09:03, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    stycznia musi być nowa polisa.
    > Pytanie brzmi: czy liczy się data nadania wypowiedzenia, czy data doręczenia

    Doręczenia.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-12-18 16:36:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    stycznia musi być nowa polisa.
    > Pytanie brzmi: czy liczy się data nadania wypowiedzenia, czy data doręczenia

    data nadania na poczcie, data otrzymania przez ubezpieczyciela w innych
    metodach, typu mail, fax czy mrowki.

    przy czym pamietaj, ze nie wszystko i zawsze da sie wypowiedziec w
    domowlnym terminie.
    Jesli jest jakis termin nas wypowiedzenie to wypowiedzenie musi dotrzec
    na dzień przed upływem tego terminu

  • 6. Data: 2015-12-18 16:36:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Doręczenia.

    chyba właśnie z jednym wyjątkiem. nadania u "narodowego" operatora
    pocztowego.

  • 7. Data: 2015-12-18 19:45:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-18 o 16:36, witek pisze:

    > chyba właśnie z jednym wyjątkiem. nadania u "narodowego" operatora
    > pocztowego.

    Nie znam wyjątku, aby w tym przypadku stosować datę stempla, ale może
    nie wiem wszystkiego, a ty na pewno podasz podstawę prawną do
    zastosowania w tym przypadku.

    Bo "data stempla" to pewien ściśle określony w przepisach wyjątek, i
    składanie oświadczeń (do innych urzędów typu sąd, prokuratura) nim nie jest.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2015-12-18 20:53:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > Bo "data stempla" to pewien ściśle określony w przepisach wyjątek, i
    > składanie oświadczeń (do innych urzędów typu sąd, prokuratura) nim nie jest.

    art 18.3 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych,

    zmiana byla w nowelizacji 11.02.2012 roku.
    i mam wrazenie ze innej nie było.

    3. W przypadku nadania oświadczenia o wypowiedzeniu lub odstąpieniu od
    umowy ubezpieczenia obowiązkowego, o którym mowa w art. 4 pkt 1-3,
    przesyłką listową, za chwilę jego złożenia uważa się datę nadania
    oświadczenia w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu
    ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. poz. 1529).

    jest jeszcze jeden wyjatek wynikający z prawa do dostapienia w przypadku
    zawarcia umowy na odległość i tam odsyłają bezpśrednio do ustawy o
    prawach konsumenta, a tam też jest napsane, ze wystarczy nadanie dla
    dotrzymania terminu bez obostrzen co do operatora