eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWypadki a promile › Re: Wypadki a promile
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!usenet.b
    lueworldhosting.com!feeder01.blueworldhosting.com!peer02.iad.highwinds-media.co
    m!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.c
    om!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a
    -02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.polityka,pl.soc.prawo
    References: <lah8kj$i8u$1@pippin.nask.net.pl> <lai2b4$34d$1@news.dialog.net.pl>
    In-Reply-To: <lai2b4$34d$1@news.dialog.net.pl>
    Subject: Re: Wypadki a promile
    Date: Wed, 8 Jan 2014 00:56:40 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
    Lines: 50
    Message-ID: <52cc955c$0$2153$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.6.144.14
    X-Trace: 1389139292 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2153 83.6.144.14:57774
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3812
    X-Received-Body-CRC: 2594393341
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.polityka:1930555 pl.soc.prawo:733554
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:lai2b4$34d$1@news.dialog.net.pl...
    >W dniu 2014-01-07 17:05, t-1 pisze:
    >> Dosyć dużo informacji statystycznych o wypadkach i pijanych kierowcach
    >> jest tu:
    >> http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Tragedia-w-Ka
    mieniu-Pomorskim-Ojciec-pasazerki-BMW-corka-chciala-
    odejsc-od-Mateusza-S,wid,16302517,wiadomosc.html?tic
    aid=111fb1
    >>
    >>
    >> Brakuje mi jednak informacji ile promili mają zazwyczaj pijani sprawcy
    >> wypadków drogowych?
    >> I czy 0.5 promila jest w związku z tym dobrą i jednoznaczną granicą
    >> nietrzeźwości, szczególnie gdy sankcje maja być bardzo zaostrzone?
    >> Czy nie powinno wprowadzić się dodatkowych badań stwierdzających
    >> jednoznacznie stan ograniczonej sprawności.
    >> Ostatni, sztandarowi przestępcy mieli raczej około 2 promili
    >> wzmocnionych narkotykami i nie były to zwietrzałe promile po odpoczynku.
    >
    > Same liczby niczego nie wskaza. Ponoc w USA co 5 wypadek ze zgonem to
    > winna pijanego kierowcy (a limit jest tam wysoki). W Polscem gdzie limit
    > jest bardziej restrykcyjny, pijani kierowcy odowiadaja za 15% zgonów
    > (dane z 2009). W niektórych krajach ten wskaznik jest bliski 0%. Łatwo
    > sie domyslec, ze tak jest w krajach gdzie panuje restrykcyjne prawo
    > koraniczne.

    No ale to nie dowód na wpływ alkoholu na bezpiecześtwo, tylko stwierdzneie
    oczywistego faktu, że jak tam alkoholu nie piją z zasady, to trudno by
    pijani powodowali wypadki.

    Kiedyś jeden uznany autorytet nba wykładzieprzekonywał, że pozywytnym
    skutkiem utrudnionego dostępu do broni jest mniejsza ilość samobójstw
    popełnianych za pomocę broni. I jeszcze miał do mnie pretensje, gdy
    ripostowałem, że jakbyśmy mieli dzięki temu szczgólnie mniej samobójstw, to
    byłby sukces, ale skoro mamy mniej więcej tyle samo, tylko ludzie częśćiej
    po sznurek czy pastylki sięgają, to żaden sukcest a jedynie skutek
    prawidłowości statystycznej.

    > Trzeba by było poznac dane nt ilu kierowców na drodze srednio w danej
    > chwili jedzie na podwojnym gazie. Jesl iw Polsce jest to np. 1% to
    > wskazywałoby, ze te 4 piwa jednak moga zabijac, ale jesli okazałoby się,
    > ze 15% to trzeba by wywnioskowac, ze ma to niewielkie znaczenie.

    Moim zdaniem możnaby to oszacować na podstawie ilości kontroli drogowych i
    ilości ujawnienia nietrzeźwych kierujących. Z tym, że trzeba mieć
    świadomość, że bedzie to trochę zakłócona statystyka, bo policjanci jakoś
    sobie tam typują tych nietrzeźwych. Więc trzebaby było zrobić takie
    badanie, że bierzemy, stawiamy patrol i losowo komputer typuje, które
    pojazdy kontrolujemy. Ale wydaje mi się, ze pomijając jakieś szczególne
    okoliczności, to ilość tych nietrzeźwych kierujących raczej będzie bliższa
    jednoprocentowego progu, niż 15%.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1