  • 11. Data: 2018-02-27 22:03:41
    Temat: Re: Wypadek - sprawa - co dalej
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Może być tylko transkrypcja uzasadnienia ustnego, nie wiemy, co to za sprawa (chyba
    jednak wykroczeniówka niż karne?).
    Ale rzecz w terminach liczonych od daty doręczenia pisemnego uzasadnienia
    (transkrypcji) ALBO od daty wyroku na rozprawie.

    -----
    > Czy w uzasadnieniu pisemnym będzie coś więcej niż to co usłyszałem na ogłoszeniu
    wyroku w sądzie?

  • 12. Data: 2018-02-28 06:29:50
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    W dniu 2018-02-27 o 22:03, ń pisze:
> [...]
    > Ale rzecz w terminach liczonych od daty doręczenia pisemnego uzasadnienia
    (transkrypcji) ALBO od daty wyroku na rozprawie.

    Sprawa karna. Karetka zabrała mnie z miejsca wypadku, i byłem w szpitalu
    niecałe dwa tygodnie. Potem trzy miesiące leżenia w łóżku + dwa miesiące
    rehabilitacji.

    No nic, dostarczę dziś wniosek o uzasadnienie wyroku. Zastanawiam się,
    czy jeśli już wyrok został ogłoszony, będę mógł uzyskać dostęp do akt i
    poznać opinię biegłego.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 13. Data: 2018-02-28 06:36:25
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

> [...]
    > Ale rzecz w terminach liczonych od daty doręczenia pisemnego uzasadnienia
    (transkrypcji) ALBO od daty wyroku na rozprawie.

    Wygląda na to że interwenient uboczny może być tylko w sprawie cywilnej.
    W sprawie karnej, chyba nie ma takiej możliwości :(

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2018-02-28 07:11:33
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    W dniu 2018-02-28 o 06:36, Piotr Rezmer pisze:

    > Wygląda na to że interwenient uboczny może być tylko w sprawie cywilnej.
    > W sprawie karnej, chyba nie ma takiej możliwości :(

    W tym momencie, chyba rzeczywiście największy sens ma skorzystanie z
    dostępu do informacji publicznej i uzyskanie dostępu do akt zamkniętej
    sprawy. Dla mnie najważniejsze, jest zapoznanie się ze szczegółami
    opinii biegłego, bo moim zdaniem stoi ona w sprzeczności z PoRD, a także
    oparta jest na błędnych założeniach przebiegu wypadku.
    Jeśli uznam że biegły ma faktycznie rację - to cóż pozostaje się
    pogodzić z tym że przepisy nie są takie jak się wydaje. Jeśli jednak nie
    ma racji, to pozostaje założenie sprawy cywilnej ale wtedy już nie
    chciałbym się angażować emocjonalnie - wystarczy już że na sprawie
    karnej czułem się jak szmata.

    Domyślam się że muszę sporządzić listę dokumentów do których chcę
    uzyskać dostęp czyli: raport policycyjny, opinia biegłego, informacje od
    gmin. Zgadza się?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2018-02-28 08:30:21
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Złóż wniosek do sądu (np. do przewodniczącego wydziału) o udostępnienie Ci akt, z
    uzasadnieniem.
    Podobnie złóż wniosek do prokuratury o udostępnienie Ci akt.

    -----

  • 16. Data: 2018-02-28 17:10:38
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-02-28 o 08:30, ń pisze:
    > Złóż wniosek do sądu (np. do przewodniczącego wydziału) o udostępnienie Ci akt, z
    uzasadnieniem.
    > Podobnie złóż wniosek do prokuratury o udostępnienie Ci akt.

    ń-u podaj linka do zarzdządzenia.

    Zgłasza się prośbę do sekretariatu o wgląd do akt i ktoś z sekretariatu
    w umówionym terminie zanosi akta do czytelni.

    > -----
    akt i poznać opinię biegłego.

    --
    animka

  • 17. Data: 2018-02-28 19:34:07
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    1. Przeciwko komu była sprawa? Tobie czy włączającemu się do ruchu?
    2. Zostałeś uznany w dochodzeniu za pokrzywdzonego?
    3. Jeśli wniesiono akt oskarżenia przeciwko włączającemu się do ruchu,
    to jaki zapadł wyrok? Uniewinniono go czy umorzono postępowanie?

    Jeśli uznano cię za pokrzywdzonego to jesteś stroną postępowania i
    przysługuje ci prawo wglądu do akt sprawy. Natomiast jeśli nie działałeś
    jako oskarżyciel posiłkowy to nie możesz jedynie wnieść apelacji od
    wyroku, ale w akta możesz zajrzeć o ile sąd wyrazi na to zgodę.

    A co ci da rozmowa z biegłym skoro nic z tym już nie możesz zrobić jeśli
    nie możesz wnieść apelacji?

    --
    Sonn

  • 18. Data: 2018-02-28 20:01:40
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    W dniu 2018-02-28 o 19:34, Sonn pisze:

    > 1. Przeciwko komu była sprawa? Tobie czy włączającemu się do ruchu?

    Przeciwko włączającemu się do ruchu
    > 2. Zostałeś uznany w dochodzeniu za pokrzywdzonego?
    Tak
    > 3. Jeśli wniesiono akt oskarżenia przeciwko włączającemu się do ruchu,
    > to jaki zapadł wyrok? Uniewinniono go czy umorzono postępowanie?
    Uniewinniony

> [...]
    > jako oskarżyciel posiłkowy to nie możesz jedynie wnieść apelacji od
    > wyroku, ale w akta możesz zajrzeć o ile sąd wyrazi na to zgodę.

    Na to liczę,

    > A co ci da rozmowa z biegłym skoro nic z tym już nie możesz zrobić jeśli
    > nie możesz wnieść apelacji?

    Po pierwsze, mając dostęp do akt, chcę zrozumieć punkt widzenia biegłego
    który uznał że to ja spowodowałem wypadek. A rozmowa z innym biegłym,
    pozwoli mi zweryfikować, czy moja interpretacja PoRD jest słuszna i
    ocenić czy ma sens wszczynać postępowanie cywilne.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 19. Data: 2018-02-28 22:23:18
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-02-28 o 20:01, Piotr Rezmer pisze:

> [...]
    > pozwoli mi zweryfikować, czy moja interpretacja PoRD jest słuszna i
    > ocenić czy ma sens wszczynać postępowanie cywilne.

    Słabo cię widzę w postępowaniu cywilnym skoro sprawca został
    uniewinniony, biegły określił że to twój manewr spowodował wypadek, a
    włączający się do ruchu nie miał możliwości uniknięcia wypadku.
    Sąd cywilny nie będzie się bawił w orzekanie o winie i ustalanie stanu
    faktycznego, bo jest już związany orzeczeniem sądu karnego.
    Najprawdopodobniej przeprowadzi tylko dowód z akt sprawy karnej i oddali
    każde twoje żądanie.
    Jedyna nadzieja w prokuratorze, że złoży apelację i doprowadzi do
    uchylenia wyroku i ostatecznie skazania sprawcy. W świetle takiej opinii
    biegłego raczej się na to nie zdecyduje

    --
    Sonn

  • 20. Data: 2018-02-28 22:52:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-02-18 o 01:38, Marcin Debowski pisze:
> [...]

    Teraz zobaczyłem ten post. Najpierw ustalmy stan faktyczny.
    Sformułowanie "samochód włączający się do ruchu uderzył w mój prawy bok
    motocykla i nogę" sugeruje, że Ty stałeś, a on w Ciebie wjechał. Stałeś
    zatem jakoś poza polem widzenia kierującego tym pojazdem?

    Normalnie na zdrowy rozsądek włączający się do ruchu ma ustąpić drogi
    jadącemu już. Jest to tak oczywiste, że przeciwne orzeczenie sądu
    wzbudza u mnie zainteresowanie i poszukiwane jakiś dodatkowych
    argumentów, których być może nam nie dostarczyłeś. Zajechałeś drogę i
    próbowałeś na nim nieodjechanie wymusić (zmuszanie do określonego
    zachowania)? Jechałeś bardzo blisko krawędzi jezdni tam, gdzie były inne
    samochody zaparkowane i kierujący nie mógł Cie dostrzec? Jechałeś jakoś
    niespodziewanie szybko? Jeśli szukasz pomocy, to napisz, o co tu chodzi,
    bo stworzenie pozorów spowoduje, że dostaniesz jakąś głupią poradę.

    W odniesieniu do innych wypowiedzi w tym wątku zwracam uwagę, że i
    odpowiedzialność cywilna WŁAŚCICIELA pojazdu nie musi koniecznie wynikać
    z winy kierującego nim. Istnieją nieliczne sytuacje, gdy pomimo braku
    winy odpowiedzialność cywilna na zasadzie tzw "ryzyka" pozostaje.