    From: pierwiosnek <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek - obowiązki policjanta
    Date: Thu, 04 Feb 2010 12:12:54 +0100

    cyklista pisze:

    > Właśnie, "zakładając" a nie masz zakładać tylko obserwować i ocenić
    > prędkość pojazdu i nie ruszać jak nie masz pewności że zdążysz

    > Nie istnieje zasada ograniczonego zaufania, a z poczuciem
    > sprawiedliwości to kłócić ci się może dopiero historyjka, jakby ten
    > samochód wyskoczył zza wzniesienia w momencie jakbyś już rozpoczęła manewr.

    Podsumowując: nie tylko nie mam prawa zakładać, że inny użytkownik drogi
    stosuje się do obowiązujących przepisów (fakt faktem, takie założenie
    byłoby dość naiwne), ale powinnam przyjąć, że jak ktoś jest na drodze z
    pierwszeństwem, to generalnie wszystko mu wolno, bo w razie kolizji w
    najgorszym dla niego przypadku ewentualnie dostanie dodatkowo jakiś
    mandat, bo i tak generalnie zawsze winę ponosi ten, kto mu pierwszeństwa
    nie ustąpił... Dla mnie to jednak smutna konkluzja, ale cóż, z faktami
    nie warto dyskutować :(
    Pozdrawiam,

    pierwiosnek