  • 1. Data: 2003-11-18 10:18:03
    Temat: Wypadek - śmierć ! :-((
    Od: "Palo" <d...@o...pl>

    Witam grupowiczów. Otrzymałem bardzo smutną wiadomość. Otórz mój kuzyn
    potrącił pieszego na pasach ze skutkiem śmiertelnym. Była bardzo duża mgła.
    Nie wiem jaką miał prędkość. Kierowca był trzeźwy, pieszy nie wiadomo (nie
    są znane wyniki krwi). Jaki wyrok mu grozi i jakie zazwyczaj wyroki
    zasądzają w podobnych sprawach. Przypuśćmy najgorszy scenariusz, że pieszy
    był trzeźwy, widoczność bardzo słaba a kierowca przekroczył dopuszczalną
    prędkość. Kierowca ok. 22 lat, niekarany, miał wcześniej kilka mandatów.

  • 2. Data: 2003-11-18 10:25:26
    Temat: Re: Wypadek - ?mierć ! :-((
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Palo" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > był trzeźwy, widoczność bardzo słaba a kierowca przekroczył dopuszczalną
    > prędkość. Kierowca ok. 22 lat, niekarany, miał wcześniej kilka mandatów.

    1 rok do odsiedzenia +20 000 grzywny+5 lat zakazu prowadzenia pojazdów.

    Leszek

  • 3. Data: 2003-11-18 10:44:50
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > 1 rok do odsiedzenia +20 000 grzywny+5 lat zakazu prowadzenia pojazdów.
    > Leszek

    Oto sprawiedlowosc w osobie jedynego najwyzszego sedziego. Zero faktow,
    a wyrok gotowy.

    Poczekaj lepiej az beda wyniki badan.

  • 4. Data: 2003-11-18 10:46:58
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Oto sprawiedlowosc w osobie jedynego najwyzszego sedziego. Zero faktow,
    > a wyrok gotowy.

    Przeczytaj raz jeszcze post kolegi.
    Powtórzę specjalnie dla Ciebie.
    "Jaki wyrok mu grozi i jakie zazwyczaj wyroki
    zasądzają w podobnych sprawach. Przypuśćmy najgorszy scenariusz, że pieszy
    był trzeźwy, widocznożć bardzo słaba a kierowca przekroczył dopuszczalną
    prędkość."

    Najwyższy Sędzia

  • 5. Data: 2003-11-18 10:55:59
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "Palo" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > mgła.
    >
    > 1 rok do odsiedzenia +20 000 grzywny+5 lat zakazu prowadzenia pojazdów.

    zakaz i grzywna się zgardzam, ale co do kary pw to chyba nie. ROczek to
    chyba za mało za śmiertelne potącenie na pasach, no chyba, że pieszy baardzo
    mocno sie przyczynił (pijany, biegł albo cuś takiego). 177 kk - wypadek
    smiertelny - zagrozone jest od 6m do 8 lat. Widziałem ze dwie rozprawy o coś
    takiego i wyroki były 3 i 6 lat bezwzględnego pw. Ale to 6 była za
    wjechanie w ludzi na przystanku. Jeśli potracenie było na pasach, we mgle i
    z przekroczeniem szybkości to chyba na roku się nie skończy. Prokurator
    zażąda minimum trójki, albo nawet piątki. Już samo przekroczenie prędkości
    dozwolonej gdy była mgła bardzo sprawcę obciąża - praktycznie przerzuca na
    niego większą częśc winy. Jak miał wcześniej kilka mandatów za przekroczenie
    prędkości to tym bardziej. Przy odrobinie szczęścia uda mu się wyłgać
    wyrokiem w zawiasach - 2 na 5, ale to będzie musiał byc znaczna wina po
    stronie pieszego, piąty stopień skruchy, szczególne okoliczności zdarzenia
    (np jechał do szpitala bo babcia umiera), wzorowe oceny ze sprawowania itd.

    W każdym razie radzę, żeby wział sobie dobrego adwokata. I niech pilnuje
    terminów rozpraw, zawiadamia sad zawsze, gdy wyjeżdza na dłużej niż 14 dni
    itd, bo jak ze dwa razy nie odberze przesyłki sąd może zechcieć wsadzić go
    do aresztu..

  • 6. Data: 2003-11-18 15:51:57
    Od: "[ piotr sut ]" <piotr23§§§@§§§tenbit.pl>

    'Rodrig von Falkenstein' wyklawiaturzył/a w niusie
    bpcttf$d0h$...@i...gazeta.pl taką oto treść:

    [ciach b. sluszne uwagi]

    Dodam, ze za malo danyc. A kara zalezy od wielu okolicznosci. M.in. od
    zachowania sprawcy _po_ dokonaniu czynu. Jakie bedzie nastawienie
    pokrzywdzonych (ew. oskarzycieli posilkowych). IMO w bardzo sprzyjajacych
    okolicznosciach walka bedzie o zawiasy. A one nie sa niemozliwe. Ale bez
    dobrego adwokata bym sie nie odwazyl walczyc.

    Mimo wszystko ogromna tragedia zarowno dla najblizszych ofiary jak i sprawcy
    wypadku.

    ->piotr

  • 7. Data: 2003-11-18 16:46:21
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    [ piotr sut ] wrote:
> [...]
    > okolicznosciach walka bedzie o zawiasy. A one nie sa niemozliwe. Ale bez
    > dobrego adwokata bym sie nie odwazyl walczyc.

    Pytanie - czy walczyć w sądzie, czy negocjować z prokuratorem...

    KG

  • 9. Data: 2003-11-21 17:47:12
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Palo" <d...@o...pl> wrote in message
> [...]

    Ja tylko dodam, że tacy "przypadkowi" kierowcy zwykle trafiają do
    najłagodniejszych więzień i generalnie stara się ich izolować od prawdziwych
    kryminalistów.
    Wyroki bywają różne. Na jego korzyść przemawia mgła (która mogła nagle
    zgęstnieć, bądź mogło jej nagle więcej nawiać, nie wiem), ale za to na jego
    niekorzyść przemawia stosunkowo młody wiek i płeć (statystycznie tacy
    kierowcy powodują najwięcej wypadków przez brawurę - w tej samej sytuacji
    kobieta czy starszy facet mieliby znacznie większe szanse na minimum, czyli
    6 miesięcy) i do tego jeśli te mandaty przypadkiem były za przekroczenie
    prędkości, to sędziemu mogą puścić nerwy. Co innego, jeśli okaże się, że
    ofiara była nietrzeźwa.
    Nie podejrzewam jednak, żeby dostał więcej niż 3 lata. Może się nawet
    skończyć na roku albo 1,5 jeśli będzie skutecznie podkreślał mgłę, nagłe
    pojawienie się ofiary i nieumyślność przestępstwa (pamiętaj, jak łagodnie
    polskie sądy potrafią traktować prawdziwych kryminalistów).
    Pozdrawiam,
    MArta