    From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek - ?mierć ! :-((
    Date: Fri, 21 Nov 2003 18:47:12 +0100

    "Palo" <d...@o...pl> wrote in message
    news:bpcrn8$a8e$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Ja tylko dodam, że tacy "przypadkowi" kierowcy zwykle trafiają do
    najłagodniejszych więzień i generalnie stara się ich izolować od prawdziwych
    kryminalistów.
    Wyroki bywają różne. Na jego korzyść przemawia mgła (która mogła nagle
    zgęstnieć, bądź mogło jej nagle więcej nawiać, nie wiem), ale za to na jego
    niekorzyść przemawia stosunkowo młody wiek i płeć (statystycznie tacy
    kierowcy powodują najwięcej wypadków przez brawurę - w tej samej sytuacji
    kobieta czy starszy facet mieliby znacznie większe szanse na minimum, czyli
    6 miesięcy) i do tego jeśli te mandaty przypadkiem były za przekroczenie
    prędkości, to sędziemu mogą puścić nerwy. Co innego, jeśli okaże się, że
    ofiara była nietrzeźwa.
    Nie podejrzewam jednak, żeby dostał więcej niż 3 lata. Może się nawet
    skończyć na roku albo 1,5 jeśli będzie skutecznie podkreślał mgłę, nagłe
    pojawienie się ofiary i nieumyślność przestępstwa (pamiętaj, jak łagodnie
    polskie sądy potrafią traktować prawdziwych kryminalistów).
    Pozdrawiam,
    MArta