  • 11. Data: 2005-08-19 21:24:40
    Temat: Re[2]: Wynajem mieszkania i umowa notarialna
    Od: Kuba <h...@o...pl>

    W liście datowanym 19 sierpnia 2005 (22:12:24) Robert Tomasik
    napisał(-a):

    RT> Umowa zawarta przed notariuszem tak naprawde nie zabezpiecza
    RT> wynajmujacego lokal przed nieuczciwoscia najemcy. Moim zdaniem zbedny
    RT> wydatek. Chyba, ze w umowie sa zawarte jakies zabezpieczenia oraz
    RT> dobrowolne poddanie sie egzekucji. Ale to troche strzelanie z armaty
    RT> do wróbla moim zdaniem.

    O! No to jest juz cos! Czyli - jak rozumiem - nalezy przygotowac umowe
    w formie aktu notarialnego zawierajacego dobrowolne poddanie sie przez
    lokatora ewentualnej egzekucji. A co mi to daje - nie musze isc do
    sadu z pozwem o eksmisje i czekac szmat czasu na jej rozpatrzenie? No
    i dlaczego uwazasz, ze to strzelanie z armaty do wrobla?

    Dziekuje i pozdrawiam,
    Kuba.

  • 12. Data: 2005-08-19 22:01:02
    Temat: Re: Re[2]: Wynajem mieszkania i umowa notarialna
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kuba" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    > O! No to jest już cos! Czyli - jak rozumiem - należy przygotować
    umowę
    > w formie aktu notarialnego zawierającego dobrowolne poddanie się
    przez
    > lokatora ewentualnej egzekucji. A co mi to daje - nie musze iść do
    > sadu z pozwem o eksmisje i czekać szmat czasu na jej rozpatrzenie?
    No
    > i dlaczego uważasz, ze to strzelanie z armaty do wróbla?

    W praktyce oznacza to, że występujesz do sądu o nadane klauzuli
    wykonalności. Tę sąd raczej nałoży i już masz tytuł egzekucyjny. Z
    tym, że otrzymanie wyroku w takiej sprawie nie było by większym
    problemem. Prawdziwym problemem jest fizyczna eksmisja niepłacącego
    lokatora, a tego problemu umową notarialną niestety nie da się
    rozwiązać.

    Chyba, ze w umowie będzie zastaw załóżmy na jakimś drogim samochodzie
    albo innej nieruchomości i poddanie się egzekucji jako
    zadośćuczynienie za niewywiązanie się z umowy przez lokatora. Ale kto
    pójdzie na taki układ?

  • 13. Data: 2005-08-19 22:11:38
    Temat: Re: Wynajem mieszkania i umowa notarialna
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > albo innej nieruchomości i poddanie się egzekucji jako
    > zadośćuczynienie za niewywiązanie się z umowy przez lokatora. Ale kto

    Nikt ? :)

    --
    pozdrawiam
    Mithos