  • 41. Data: 2011-12-07 14:16:46
    Temat: Re: Wynajem mieszkania i brak zameldowania
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    http://prawo.gazetaprawna.pl/orzeczenia/572775,wlasc
    iciel_lokalu_ma_wplyw_na_z
    ameldowanie_innych_osob.html

  • 42. Data: 2011-12-07 14:19:16
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    A czy w treści umowy było zastrzeżenie "bez prawa zameldowania na pobyt
    stały"?

    -----
    > Mają co prawda opory jak umowa jest terminowa, ale na moją grzeczną prośbę
    problemów większych nie było.

  • 43. Data: 2011-12-07 14:21:05
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    _ąćęłńóśźż. napisa?(a):

    > http://prawo.gazetaprawna.pl/orzeczenia/572775,...

    Po cholerę podajesz link do płatnego archiwum? Rzecz jest także opisana tu:
    http://forumprawne.org/prawo-nieruchomosci-lokalowe-
    budowlane/273371-meldunek-wazne-zmiany.html

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 44. Data: 2011-12-07 14:44:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-07, _ąćęłńóśźż. <j...@g...pl> wrote:
    > A czy w treści umowy było zastrzeżenie "bez prawa zameldowania na pobyt
    > stały"?

    Taki zapis jest prawnie nieskuteczny o ile mi wiadomo.

    A link na który się powołujesz, treść tutaj:

    http://forumprawne.org/prawo-nieruchomosci-lokalowe-
    budowlane/273371-meldunek-wazne-zmiany.html

    "- Nie można przyjąć, że właściciel nie jest stroną postępowania meldunkowego
    i nie ma prawa do obrony swoich racji oraz interesów w związku z tym, że osoba
    zameldowana w jego lokalu w nim nie przebywa - uzasadniał sędzia Hauser."

    Kluczowe "w nim NIE przebywa".
    Jeśli ja w nim przebywam, to mam prawo się zameldować.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 45. Data: 2011-12-07 15:16:08
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Przy najmie okazjonalnym lub na czas określony?

    -----

  • 46. Data: 2011-12-07 15:20:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-07, _ąćęłńóśźż. <j...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Przy najmie okazjonalnym lub na czas określony?

    A ustawa dot. meldunków wprowadza jakieś rozróżnienie w tym zakresie?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 47. Data: 2011-12-07 16:26:19
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia 7 Dec 2011 15:44:53 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Jeśli ja w nim przebywam, to mam prawo się zameldować.

    No nie jest tak, że jedynie z powodu "przebywania" w moim domu (np pod moją
    nieobecność) możesz się w nim zameldować. No nie jest tak 3-)

    PS. Właściciel pewnej kamienicy żądając od niepłacących lokatorów
    uregulowania zaległosci w opłatach lub opuszczenia lokali, usłyszał: "Jak
    to! Ja mam opuścić mieszkanie? Przecież ja się tutaj URODZIŁAM!"
    :-]

  • 48. Data: 2011-12-07 17:19:54
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-07, XL <i...@g...pl> wrote:

    [...]

    > No nie jest tak, że jedynie z powodu "przebywania" w moim domu (np pod moją
    > nieobecność) możesz się w nim zameldować. No nie jest tak 3-)

    Czytaj z kontekstem. Mam prawo do lokalu w postaci umowy najmu.
    TO + przebywanie pozwala na meldunek, niezależnie od widzimisię właściciela.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 49. Data: 2011-12-07 17:59:33
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia 7 Dec 2011 18:19:54 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > On 2011-12-07, XL <i...@g...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Czytaj z kontekstem. Mam prawo do lokalu w postaci umowy najmu.
    > TO + przebywanie pozwala na meldunek,

    Oczywiście, o ile faktyczne Twoje "przebywanie" pokrywa się z definicją
    "stałego przebywania"... Bo jeśli nie przebywasz stale w lokalu, właściciel
    idzie i Cie wymeldowuje. I to jest jego prawo, inaczej nie byłby
    WŁAŚCICIELEM.

    > niezależnie od widzimisię właściciela.

    Zależnie. Właściciel NIE MUSI Cię meldować na pobyt stały, a sam tego nie
    zrobisz bez jego woli. Mozesz się SAM zameldowac na pobyt czasowy - mając
    umowę najmu - ona opiewa zawsze na jakiś okres czasu wszak.

    Gdyby na podstawie umowy czasowej najmu każdy mógł się każdemu wmeldować do
    domu na stałe, cóżby to było!

    --
    XL

  • 50. Data: 2011-12-07 19:21:52
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-07, XL <i...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Zależnie. Właściciel NIE MUSI Cię meldować na pobyt stały, a sam tego nie
    > zrobisz bez jego woli.

    Dlaczego niby nie? Oczywiście że to zrobisz, dysponując tytułem prawnym
    do lokalu (umową najmu).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl