  • 51. Data: 2011-12-07 19:57:59
    Temat: Re: Wynajem mieszkania i brak zameldowania
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia 7 Dec 2011 20:21:52 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > On 2011-12-07, XL <i...@g...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Dlaczego niby nie? Oczywiście że to zrobisz, dysponując tytułem prawnym
    > do lokalu (umową najmu).

    NIE na pobyt stały.
    --
    XL

  • 52. Data: 2011-12-07 20:03:24
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-07, XL <i...@g...pl> wrote:

    [...]

    > NIE na pobyt stały.

    Podstawę prawną poproszę.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 53. Data: 2011-12-07 20:44:10
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    > On 2011-12-07, XL<i...@g...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Dlaczego niby nie? Oczywiście że to zrobisz, dysponując tytułem prawnym
    > do lokalu (umową najmu).

    OK. Znając dane jakiegoś tam właściciela konkretnego lokalu sporządzam
    fikcyjną umowę najmu i na jej podstawie melduję się w mieszkaniu
    człowieka, który nic o tym nie wie. Czyli bez jego wiedzy korzystam z
    przywilejów meldunku w danym miejscu nawet przez kilka lat.
    Możliwe toto? Przecież nikt w urzędzie nie sprawdza autentyczności
    takiej umowy kontaktując się z jej drugą stroną.

    N.

  • 54. Data: 2011-12-07 20:58:36
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-12-07 20:57, XL pisze:

    > NIE na pobyt stały.

    Na 3 miesiące.

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w

  • 55. Data: 2011-12-07 21:02:52
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-07, Nixe <n...@n...pl> wrote:

    [...]

    > OK. Znając dane jakiegoś tam właściciela konkretnego lokalu sporządzam
    > fikcyjną umowę najmu i na jej podstawie melduję się w mieszkaniu
    > człowieka, który nic o tym nie wie.

    Owszem, to możliwe. Od 2007 roku wynajmuję mieskzania i dom w Poznaniu
    i okolicach. W 2007 przez 3 m-ce bez meldunku, ale dla wygody pod koniec
    2007, przy zmianie mieszkania się zameldowałem, najpierw pobyd czasowy,
    potem stały. Od tamtej pory zmieniałem miejsce pobytu 3x i za każdym
    razem był możliwy meldunek tylko na podstawie umowy najmu.

    > Czyli bez jego wiedzy korzystam z przywilejów meldunku w danym miejscu
    > nawet przez kilka lat.

    Ale jakie to są przywileje? (ja nie znam żadnych, jedynie wygoda załatwiania
    spraw w miejscu gdzie mieszkam - ale tej wygody nie masz jak się meldujesz
    fikcyjnie). To tylko informacja "tu mieszkam", żadnych przywilejów to nie
    daje. Czy za podrobnienie umowy i sfałszowanie oświadczenia potrzebnego
    do najmu grożą jakieś kary, to nie wiem - prawdopodobnie tak.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 56. Data: 2011-12-07 21:08:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/7/2011 2:44 PM, Nixe wrote:

> [...]
    > człowieka, który nic o tym nie wie. Czyli bez jego wiedzy korzystam z
    > przywilejów meldunku w danym miejscu nawet przez kilka lat.

    A jakież to przywileje zyskujesz.

    > Możliwe toto? Przecież nikt w urzędzie nie sprawdza autentyczności
    > takiej umowy kontaktując się z jej drugą stroną.

    Możliwe.

  • 57. Data: 2011-12-07 21:37:59
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia 7 Dec 2011 21:03:24 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > On 2011-12-07, XL <i...@g...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Podstawę prawną poproszę.

    "właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu jest
    obowiązany potwierdzić fakt pobytu osoby zgłaszającej pobyt stały w tym
    lokalu. Potwierdzenia faktu pobytu w lokalu dokonuje się na formularzu
    meldunkowym w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia"
    (art. 29 ust. 1 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych)."

    Czyli nie da się zameldować na pobyt stały bez ZGODY właściciela.
    --
    XL

  • 58. Data: 2011-12-07 21:41:22
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia 7 Dec 2011 22:02:52 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > W 2007 przez 3 m-ce bez meldunku, ale dla wygody pod koniec
    > 2007, przy zmianie mieszkania się zameldowałem, najpierw pobyd czasowy,
    > potem stały.

    Moze i "się meldowałeś", ale na pewno nie bez zgody właściciela lokalu:
[...]

    Sam siebie zameldować na pobyt stały bez niczyjej zgody może tylko
    WŁAŚCICIEL lokalu.
    --
    XL

  • 59. Data: 2011-12-07 22:18:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-07, XL <i...@g...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > (art. 29 ust. 1 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych)."
    >
    > Czyli nie da się zameldować na pobyt stały bez ZGODY właściciela.

    A wiesz KTO to jest "inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu".
    Wiesz że umowa najmu stanowi tytuł prawny do lokalu?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 60. Data: 2011-12-07 22:19:30
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-07, XL <i...@g...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > (art. 29 ust. 1 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych)."
    >
    > Sam siebie zameldować na pobyt stały bez niczyjej zgody może tylko

    No to napieraj, jak to zrobiłem, skoro nie mam żadnych wpisów na ten
    temat w umowach najmu, a właściciela obok mnie nie było? Natchnął świętym
    duchem urzędnika, czy jak?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl