  • 51. Data: 2018-08-09 16:05:37
    Temat: Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > NIekoniecznie - różnicówka wywali (jak jest)

    U mnie nie ma, nie wiem jak u sąsiadów. Ale to i tak teoretyzowanie, nie
    chcę robić nikomu elektrycznej niespodzianki. Niespodzianka (jeśli to
    faktycznie podpięcie się na lewo) ma być prawna...

  • 52. Data: 2018-08-09 16:05:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-08-18 o 15:58, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...

    > A tak swoja droga - nie masz w lazience jakiegos wentylatora, suszarki
    > do recznikow, podgrzewanej podlogi ?
    >
    > 400W na wentylator to raczej przesada, ale jakas mala grzalka ...

    400W, to mikser :-) - akurat ostatnio zmieniałem. moze być zasilacz od
    czegoś, ale nie wiem, ile bierze telewizor w stanie "uśpienia".
    Telewizor, dekoder i jakieś VIDEO, laptop i trochę tego typu drobiazgu w
    stanie uśpionym spokojnie może te 400 W uzbierać.

  • 53. Data: 2018-08-09 16:05:49
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Dobra do tego celu jest kamera termowizyjna, lecz niestety droga nawet przy
    wypożyczeniu.

    -----

  • 54. Data: 2018-08-09 16:06:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 09-08-18 o 10:59, Dominik Ałaszewski pisze:

    >Obwód "0" do obudowy, to zupełnie co innego, niż "0" w połączeniu
    >gwiazda / trójkąt. Nie wiem od jak dawna, ale kilkudziesięciu lat
    >tych
    >obwodów łączyć nie wolno.

    Norma za PRL i wczesniej ... i te budynki nadal stoja.

    A cos pisales ze "zawsze na dwa kable w mieszkaniu przypada jedno
    zero".

    J.

  • 55. Data: 2018-08-09 16:06:41
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Patrz ustawa o ochronie praw lokatorów.

    -----

  • 56. Data: 2018-08-09 16:07:26
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Dodatkowo może się okazać, że sąsiad jest na tej samej fazie i nici z dymu.

    Jeśli z tego samego piętra, to można sprawdzić. Zamka w skrzynce z
    bezpiecznikami i licznikami nie ma, listwa jest na wierzchu. Ale nie
    zamierzam się tam z niczym dotykać ani mierzyć (tzn. nie mam po co, a
    nawet nie wiem, czy mi wolno).

  • 57. Data: 2018-08-09 16:09:45
    Temat: Re: pów nigdy od czegoś takiego nie widziałem. Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Przeczytaj sobie co to jest przewód PEN i PE i dlaczego jest kurewsko
    > ważne, żeby był ciągły nie mówiąc już o tym, zeby nie był podłączony do
    > żadnej fazy.

    U mnie to jest i tak spieprzone. PEN z TN-C jest rozdzielony na PE i N w
    mieszkaniu, ale najpierw łączy się z N a dopiero potem z PE. Z tego co
    wiem (choć uprawnień SEP nie mam :)) powinno być odwrotnie.

  • 58. Data: 2018-08-09 16:10:35
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.08.2018 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:

    > skończmy te dyskusję, bo ja żartowałem. Natomiast da się to spokojnie
    > zrobić, bo raz na czas ktoś sam sobie to nieumiejętnie łącząc kabelki robi.

    Spokojnie, ja nie chcę za wszelką cenę udowadniać Ci, że się
    mylisz, tylko na spokojnie analizuję czy i jak miałoby to szansę
    zadziałać (i wychodzi mi, że w bloku raczej nie).

    Ale OK, z mojej strony OT. Choć podtrzymuję opinię, że żart
    w sprawach mogących poważnie zagrozić czyjemuś życiu jest
    ciut nie na miejscu.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 59. Data: 2018-08-09 16:12:51
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Podłaczając potencjał na przewód PEN niewątpliwie naraził.

    Tylko że każde urządzenie elektryczne łączy fazę z zerem (czyli w TN-C
    PEN) przez jakąśtam swoją impedancję.

  • 60. Data: 2018-08-09 16:14:26
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > pralki) będą podłączone pod fazę (środek ochrony przeciw porażeniu
    > nazywany dawniej "zerowaniem"), to faktycznie "nic się nie

    W sumie dopóki to moja łazienka i moja pralka, to chyba mogę mieć na
    bolcach taki potencjał, jaki chcę mieć? :)

    Inna sprawa że pralka jest podłączona do sieci wodociągowej, rury mogą
    być plastikowe... i wtedy to już nie jest tylko moja łazienka.