  • Data: 2018-08-09 11:28:36
    Temat: Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 07.08.2018 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:

    > To zależy jak bardzo chcesz zaszaleć. Poziom EXPERT, to po wykręceniu
    > bezpieczników i powyłączaniu wszystkiego u siebie przepięcie między
    > fazami uziemienia na tym bezpieczniku. Coś u sąsiada dostanie 360 V.
    > Potem spokojnie obserwujesz, kto wymieni lodówkę, pralkę i co mu tam
    > jeszcze spalisz :-) Potem możesz mimochodem rzucić, czy chce powtórkę z
    > rozrywki.

    A możesz ciut podkręcić jasność? Co oznacza "przepięcie między fazami
    uziemienia na tym bezpieczniku"?

    Chodzi o to, że podpisasz do przewodu neutralnego fazę
    (po odłączeniu neutralnego od strony zasilania), ale inną niż
    na przewodzie fazowym w tym obwodzie?

    To ma szanse zadziałać- w obwodzie będzie napięcie
    międzyfazowe (400V). Ale musisz mieć zasilanie trójfazowe.
    Z grubsza tak samo zadziała, gdy sąsiad ma od Ciebie
    wszystkie 3fazy plus N- na jednych odbiornikach będzie
    mieć 0, na innych 400V.

    A jeśli jest zasilanie jednofazowa, to jedynym skutkiem
    będzie ewentualna "faza na bolcach", o czym już się rozpisywano.

    Teoretycznie:
    - sąsiad może mieć zasilanie z innej fazy
    - istnieje połączenie przewodów N instalacji sąsiada-
    tej legalnej, i tej nielegalnej.

    Ale wtedy też wcześniej zadziała zabezpieczenie
    (Twoje), bo PEN u sąsiada raczej będzie miał niską oporność
    doziemną.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.