  • Data: 2018-08-09 16:02:44
    Temat: Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > To zależy jak bardzo chcesz zaszaleć.

    Chcę zaszaleć tak, żeby było zgodnie z prawem i żebym nie płacił za prąd,
    którego nie zużyłem :)

    Najpierw i tak muszę znaleźć źródło. Może być to lewe podpięcie, ale może
    być też doziemienie (przebicie) w instalacji.

    > Poziom EXPERT, to po wykręceniu bezpieczników i powyłączaniu wszystkiego
    > u siebie przepięcie między fazami uziemienia na tym bezpieczniku. Coś u
    > sąsiada dostanie 360 V. Potem spokojnie obserwujesz, kto wymieni
    > lodówkę, pralkę i co mu tam jeszcze spalisz :-) Potem możesz mimochodem
    > rzucić, czy chce powtórkę z rozrywki.

    Tylko czy to nie podchodzi pod celowe działanie? Gdzieś kiedyś czytałem,
    że jak np. założę w samochodzie kierownicę z elektryczną niespodzianką i
    złodziej od tego padnie, to prokurator będzie udowadniał, że zrobiłem to
    celowo, żeby zabić ewentualnego złodzieja. Tu nie może być podobnie?

    > Jeśli nie jesteś gotów na takie szaleństwa, to składasz zawiadomienie o
    > oszustwie. Policja powołuje biegłego i on szuka sprawcy oraz potwierdza
    > sam fakt oszustwa.

    A jeśli okaże się, że nie ma oszustwa (podpięcia się na lewo) tylko jest
    wadliwie wykonana instalacja (wspomniane doziemienie)? Kto za to wtedy
    płaci (zarówno za prąd jak za ekspertyzę biegłego)?

    Słyszałem też o budowlańcu, który kiedyś komuś zamurował grzałkę w
    ścianie, ale nie wiem czy to nie legenda miejska :)