  • 11. Data: 2005-09-30 10:33:59
    Temat: Re: Wynajem mieszaknia
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik " Jagoda" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > no własnie..... czyli lokator moze sparzadic np. umowe na jaki kolwiek
    > lokal,sfalszowac podpis wynajmujacego i sie zameldowac nawet gdy my o tym
    > nie
    > wiemy,tak?

    ale po co ktos mialby to robic??
    Meldunek to nic innego jak stan faktyczny potwierdzajacy przebywanie w danym
    miejscu.
    Meldunek nic nam nie daje, zadnych praw w zwiazku z tym dodatkowych nie mamy
    ani miec nie bedziemy.

    Jacek

  • 12. Data: 2005-09-30 10:40:13
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    castrol napisał(a):

    > Ja przede wszystkim nie zaplacilbym kaucji na gebe :/

    Ale niekorzy placa. Zreszta tak jak pisalem wczesniej, da sie takiego
    wynajmujacego udpic.

    > I o dziwo frajerow nie sieja, bo ludzie sie na to godza, a malo ktory wie ze
    > do US mozna zglosic, poza tym sam wynajmujacy moze podatek odprowadzac od
    > tego :)

    True.

    > W koncu to jest zabezpieczenie dla obu stron :)

    I zaznaczmy, ze wynajmujacy ryzykuje wiecej.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 13. Data: 2005-09-30 10:42:45
    Od: " Jagoda" <m...@g...pl>

    Czyli podsumowujac
    wazny nie jest tak meldunek co zgloszenie do US wtedy nikt nic mi niezarzuci?
    Ale tera zpytanie -czy w takim razie obciazam dodatkowymi opłatami lokatorow?
    Czyli ew.wzrostem czynszu i podatkiem z US?

    Pozdawiam
    Jagoda

  • 14. Data: 2005-09-30 10:45:01
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

> [...]
    > zameldowaniu, umowę najmu trzeba zarejestrować w US 10 dni od jej
    > podpisania
    > i trzeba płacic podatek ryczaltem 8,5% lub na zasadach ogólnych 19%-ale
    > nie
    > wiem co bylo by dla mnie lepsze i czym się one róznia(dzwonilam w tej
    > sprawie
    > do US ale pani nie umiala mi tego wytlumaczyc i odeslala mnie do
    > internetu).Moje pytania:
    > 1. konieczy jest meldunek czasowy
    > 2.czy zameldowanie jest równoznacze z zarejestrowaniem w US i oplacaniu

    A ja inaczej. Czy można wynająć mieszkanie, ale nie zostać zameldowanym?
    Jakich argumentów użyć, żeby zostać zameldowanym ?

  • 15. Data: 2005-09-30 10:46:54
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

> [...]
    > lokatorow?
    > Czyli ew.wzrostem czynszu i podatkiem z US?

    tak, meldunek to tak naprawde fikcja w naszym kraju i nikogo to nie
    interesuje, no prawie nikogo :)
    Co do umowy to jak najbardziej jest to wazne, i interesuje US :)

    Co do kosztow to IMO ty powinnas je pokrywac, albo wynajmowac za tyle aby Ci
    sie oplacalo, skoro juz sie dogadaliscie i macie podpisac umowe to trudno
    abys im wyskoczyla teraz i powiedziala ze w zwiazku z podatkiem macie mi
    zaplacic tyle i tyle wiecej :)

    Poza tym pamietaj ze jesli na nich spadaja obciazenia z tytulu abonamentu za
    tel, itp itd, to tez nalezy o tym chyba powiadomic US bo to jest rowniez
    Twoj dochod :)

    Jacek

  • 16. Data: 2005-09-30 10:47:54
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > A ja inaczej. Czy można wynająć mieszkanie, ale nie zostać zameldowanym?
    > Jakich argumentów użyć, żeby zostać zameldowanym ?

    Ja juz pisalem. Bierzesz swoja kopie umowy, dokumenty inne typu DO i idziesz
    do Urzedu sie zameldowac, nikogo zmuszac nie musisz :)

    Jacek

  • 17. Data: 2005-09-30 11:11:02
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 30 Sep 2005 12:47:54 +0200, castrol napisał(a) w
    wiadomości:<news:433d17d5$1@news.home.net.pl>

    > Ja juz pisalem. Bierzesz swoja kopie umowy, dokumenty inne typu DO i idziesz
    > do Urzedu sie zameldowac, nikogo zmuszac nie musisz :)

    Jak już pytałem: co z potwierdzeniem pobytu?

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza:

  • 18. Data: 2005-09-30 11:24:39
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Roman G. napisał(a):

    > A co z wymogiem, aby właściciel potwierdził fakt przebywania w lokalu?

    Potwierdzeniem jest umowa podpisana przez wlasciciela.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 19. Data: 2005-09-30 11:27:05
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Roman G. napisał(a):

    > Jak już pytałem: co z potwierdzeniem pobytu?

    Umowa jest potwierdzeniem.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 20. Data: 2005-09-30 11:29:09
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jagoda wrote:
> [...]
    > Ale tera zpytanie -czy w takim razie obciazam dodatkowymi opłatami lokatorow?
    > Czyli ew.wzrostem czynszu i podatkiem z US?

    Koszty to twój biznes. Tak ustal cenę najmu, żeby ci się to opłaciło.
    Wynajmujących nie obchodzi, ile i za co ty zapłacissz, skoro chcesz
    kwotę x to znaczy, że taka kwota cię zadowala, jak uważasz, że zmieniasz
    zdanie i chcesz x + koszty, to powiedz po prostu Y i już.