  • 11. Data: 2008-01-07 19:48:18
    Temat: Re: Wymogi formalne dla umowy przedwstępnej i jej podważenie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Heming pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:nkt955-7v5.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Od nienotarialnej tez nie mozesz.

    Jasne, że mogę. Będzie to kosztować parę złotych, jeśli była mowa o
    zadatku, ale nieruchomości nie będę musiał sprzedać ani kupić.

  • 12. Data: 2008-01-07 20:57:16
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    wiadomości news:r6ca55-ai6.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > zadatku, ale nieruchomości nie będę musiał sprzedać ani kupić.

    Strona nie bedzie mogla sie domagac zawarcia przyrzeczonej umowy przed
    sadem. Owszem. Ale utrata ewentualnego zadatku lub koniecznosc zaplaty go w
    podwojniej wysokosci i/lub ewentualne roszczenie odszkodowawcze strony, to
    wystarczajace sankcje, aby uznac, ze slowo "wykrecic sie" jest tu nie na
    miejscu.

  • 13. Data: 2008-01-07 21:43:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Heming pisze:

> [...]
    > wystarczajace sankcje, aby uznac, ze slowo "wykrecic sie" jest tu nie na

    Przy takim skoku cen nieruchomości jak ostatnimi czasy?

    Nawet deweloperzy czasami robili taki numer, że zrywali umowę, zwracali
    podwójny zadatek i byli dużo do przodu sprzedając komu innemu po nowej
    cenie.

  • 14. Data: 2008-01-08 08:17:14
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 07 Jan 2008 09:32:58 -0600, witek napisał(a):

    > od kiedy to umowa przedwstępna musi być notarialna?

    W zakresie sprzedaży nieruchomości - musi, jeśli ma mieć sens.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 15. Data: 2008-01-08 08:17:51
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 07 Jan 2008 21:57:16 +0100, Heming napisał(a):

> [...]
    > go w podwojniej wysokosci i/lub ewentualne roszczenie odszkodowawcze
    > strony, to wystarczajace sankcje, aby uznac, ze slowo "wykrecic sie"

    No właśnie w przypadku nieruchomości uważa się, że umowa nie jest zawarta
    w całym zakresie, czyli nie wiążą także postanowienia o zadatkach itd.

  • 16. Data: 2008-01-08 12:24:15
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On Jan 8, 9:17 am, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > No właśnie w przypadku nieruchomości uważa się, że umowa nie jest zawarta
    > w całym zakresie, czyli nie wiążą także postanowienia o zadatkach itd.

    Kto tak uważa? KC dość precyzyjnie określa skutki zachowania i
    niezachowania formy umowy przedwstępnej. W dodatku umowa ta nie musi
    być zawarta w żadnej konkretnej formie, więc czemu miałaby być uznana
    za niezawartą?

    Czy nie pomylił Ci się zadatek z umowy przedwstępnej z zadatkiem z
    umowy przyrzeczonej?

  • 17. Data: 2008-01-08 15:21:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > No właśnie w przypadku nieruchomości uważa się, że umowa nie jest zawarta
    > w całym zakresie, czyli nie wiążą także postanowienia o zadatkach itd.

    Taaak? Jesteś tego absolutnie pewien, hmm?

  • 18. Data: 2008-01-08 15:54:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Olgierd wrote:

    > W zakresie sprzedaży nieruchomości - musi, jeśli ma mieć sens.

    Błąd

  • 19. Data: 2008-01-08 17:26:43
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > No właśnie w przypadku nieruchomości uważa się, że umowa nie jest zawarta
    > w całym zakresie, czyli nie wiążą także postanowienia o zadatkach itd.

    Niewazna jest umowa PRZENOSZACA wlasnosc nieruchomosci, zawarta z
    niezachowaniem formy aktu notarialnej. Natomiast umowa ZOBOWIAZUJACA do
    przeniesie wlasnosci zawarta z niezachowaniem formy aktu notarialnego jest
    wazna, tylko ma 'slabsza moc', bo nie mozna sie wtedy domagac zawarcia umowy
    przyrzeczonej przed sadem.

  • 20. Data: 2008-01-08 18:53:54
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On Jan 8, 6:26 pm, "Heming" <h...@w...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > wazna, tylko ma 'slabsza moc', bo nie mozna sie wtedy domagac zawarcia umowy

    Nóż wskakuje do kieszeni, żeby się otworzyć, kiedy takie herezje
    prawicie.

    Umowa zobowiązująca do przeniesienia własności zawarta bez zachowania
    formy aktu notarialnego jest nieważna. Art. 158 w zw. z art. 73 par. 2
    KC.

    Umowa przedwstępna nigdy nie jest umową zobowiązującą do przeniesienia
    własności. Umowa przedwstępna nie może w ogóle zobowiązywać do
    zawarcia umowy rozporządzającej. Umowa przedwstępna może zobowiązywać
    do zawarcia umowy zobowiązującej do przeniesienia własności.