  • 1. Data: 2004-11-05 16:01:50
    Temat: Wymiana gwarancyjna co i jak...
    Od: tomcat <t...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam problem: popsuł mi się dysk twardy, oddałem go do serwisu (gwarancja
    z 2002 roku) gdzie po 2 tyg. wydano mi inny dysk ale używany, po
    serwiesie regeneracyjnym (podejżewam, że metodami amatorskimi). Dysk
    pracuje strasznie głośno i nie nadaje się do pracy stąd następujące
    pytanie: czy powienienem się domagać NOWEGO dysku twardego ? W środku są
    mechniczne części, które się zużywają więc na zdrowy rozum powieniem
    dostać nowy napęd a nie jakiś poserwisowy szrot. To tak jakby sprzedawca
    samochodu po roku uznał wymianę auta ale w zamian dał roczne auto (!).
    Proszę o pomoc :o)

    ps

    Gwarancję przedłużono mi o 2 tyg. czyli o pobyt w serwisie? Czy jest to
    zgodne z prawem ?

    --
    pozdrawiam
    Tomek Kalinowski

  • 2. Data: 2004-11-05 16:11:19
    Temat: Re: Wymiana gwarancyjna co i jak...
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    tomcat wrote:
    > Proszę o pomoc :o)

    a jakie są warunki gwarancji?

    > Gwarancję przedłużono mi o 2 tyg. czyli o pobyt w serwisie? Czy jest to
    > zgodne z prawem ?

    po wymianie termin gwarancji biegnie od początku (art.581 kc)

    KG

  • 3. Data: 2004-11-05 16:43:03
    Od: tomcat <t...@p...onet.pl>

    kam napisał(a):
    > a jakie są warunki gwarancji?

    Hmm jest punkt mówiący o tym, że sposób naprawy sprzętu ustala
    udzielający gwarancji... ale mój dysk nie został naprawiony tylko
    wyminiony na coś co się nadaje do kosza.

  • 4. Data: 2004-11-05 18:13:27
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Fri, 05 Nov 2004 17:01:50 +0100, tomcat <t...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >dostać nowy napęd a nie jakiś poserwisowy szrot. To tak jakby sprzedawca
    >samochodu po roku uznał wymianę auta ale w zamian dał roczne auto (!).

    nie lepiej bylo zadac wpisania, ze reklamacja ma byc
    rozpatrywana na zasadach rekojmi a nie gwarancji

  • 5. Data: 2004-11-05 18:24:49
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Kasek wrote:
    > nie lepiej bylo zadac wpisania, ze reklamacja ma byc
    > rozpatrywana na zasadach rekojmi a nie gwarancji

    roczny termin rękojmi już upłynął

    KG

  • 6. Data: 2004-11-06 11:32:21
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik tomcat napisał:

    > Witam
    >
    > Mam problem: popsuł mi się dysk twardy, oddałem go do serwisu (gwarancja
    > z 2002 roku) gdzie po 2 tyg. wydano mi inny dysk ale używany,

    jak wymiana to na nowy

  • 7. Data: 2004-11-06 11:36:45
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    pawap wrote:
    > jak wymiana to na nowy

    a znajdziesz podstawę?

    KG

  • 8. Data: 2004-11-06 11:41:44
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik kam napisał:

    > a znajdziesz podstawę?

    nie wiem
    jest orzeczenie SN w tym temacie

  • 9. Data: 2004-11-06 12:42:33
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    pawap wrote:
    > nie wiem
    > jest orzeczenie SN w tym temacie

    tyle że z 1988 r zdaje się...

    KG

  • 10. Data: 2004-11-06 15:13:59
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik kam napisał:

    > tyle że z 1988 r zdaje się...

    w komentarzu do kc z lexisnexis z 2003 r. o tym ostatnio czytalem wiec
    pewnie aktualne