1. Data: 2004-11-05 15:27:12
Temat:art 178a par. 1
Od:"Pawel Kozik" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam. mam pytanko.. wie ktos z Was czy sad moze nie orzec srodka karnego w
postacie zakazu prowadzenia pojazdow mechanicznych jezeli sprawdza odpowiada z
art 178a par. 1
za wszelkie infomracje serdecznie dzikuje.
pozdrawiam.

2. Data: 2004-11-05 15:56:23
Temat:Re: art 178a par. 1
Od:"Johnson" <j...@a...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

użytkownik Pawel Kozik napisał(a) w wiadomości

Musi orzec.

--
JOHNSON :)

3. Data: 2004-11-05 16:09:34
Od:kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

Johnson wrote:

> Musi orzec.

chyba że warunkowo umorzy

KG

4. Data: 2004-11-05 16:13:43
Od:"Pawel Kozik" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> chyba że warunkowo umorzy

no ok... ale musi orzec biorąc za podstawe prawna ktory art.? i moze warunkowo
umorzyć stosując jaki art.?
dzieki wielkie
pozdr.

5. Data: 2004-11-05 16:20:36
Od:kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

Pawel Kozik wrote:
> no ok... ale musi orzec biorąc za podstawe prawna ktory art.?

art.42§2 kk

> i moze warunkowo umorzyć stosując jaki art.?

art.66 i 67 kk
ale na warunkowe umorzenie bez zakazu raczej bym nie liczył
samo warunkowe umorzenie będzie sukcesem

KG

6. Data: 2004-11-05 16:32:45
Od:"SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kam <X#k...@w...pl#X> w poście news:cmg93c$dcs$4@news.onet.pl
napisał, co następuje:

U nas, w Radomsku, raz pewnemu radnemu miejskiemu z SLD warunkowo umorzyli
bez odebrania prawka, ale po apelacji prokuratora sprawe rozpoznano, goscia
skazano, SO wyrok utrzymal i koles stracil prawko (i mandat radnego przy
okazji) :)

Pozdrawiam
SDD

--
Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.
http://www.wszechwiedza.pl

7. Data: 2004-11-05 16:35:36
Od:"Pawel Kozik" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> art.42§2 kk

> art.66 i 67 kk
> ale na warunkowe umorzenie bez zakazu raczej bym nie liczył
> samo warunkowe umorzenie będzie sukcesem

wiec jeszcze raz - ja pytałem czy może nie zastosować środka karnego w postaci
wydania zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych, dostałem odp. ze musi, a w
następnym, że może warunkowo umorzyc... ale nie pytalem o umorzenie postepowania
tylko o rezygnacje z wymierzenia srodka karnego.
a konkretnie sprawa wyglada tak
mialem ponad 2 promile.. i poddaje sie dobrowolnie karze.. 1000 grzywny, 100 na
dzieci, koszty sadowe i rok prawko. i teraz pytanie, czy moge sie starac o
skrocenie tego okresu /tak - to na jakiej podstawie/, albo czy moge sie poddac
dobrowolnie karze bez zatrzymywania prawa jazdy.
dzieki. pozdr.

8. Data: 2004-11-05 16:49:43
Od:kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

Pawel Kozik wrote:
> [...]
> skrocenie tego okresu /tak - to na jakiej podstawie/, albo czy moge sie poddac
> dobrowolnie karze bez zatrzymywania prawa jazdy.

W przypadku skazania, obojętnie na jaką karę, zakaz musi być orzeczony.
Okresu na jaki został orzeczony nie można skrócić - art.84§2 kk.

Teoretycznie w przypadku prowadzenia w stanie nietrzeźwości możliwe jest
warunkowe umorzenie postępowania. Przy warunkowym umorzeniu można, ale
nie trzeba orzec zakazu. Tyle teoria. W praktyce, nawet jeśli sąd
zdecyduje się postępowanie umorzyć, to orzeka zakaz.

KG

9. Data: 2004-11-05 16:57:13
Od:p...@n...pl szukaj wiadomości tego autora

w takim razie mam jeszcze jedno pytanie: jesli poddaje sie dobrowolnie karze...
1000 zl grzywna, 100 dzieci, i rok prawko.. prokurator sie zgadza i sad na
posiedzeniu niejawnym zatwierdza. jak jest moj status w tym przypadku, czy
jestem przestepca? i czy moze to miec wplyw na moja prace?
jeszcze raz dzieki wielkie.
pozdr.

10. Data: 2004-11-05 16:59:55
Od:piotrs<p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sąd postąpił łagodnie wymierzając najmniej ile mógł.
Nie masz możliwości skrócenia tego rocznego okresu.
Liczyć rok będziesz mógł od chwili zwrócenia prawa jazdy - a nie od
chwili wyroku.

-> http://usenet.pomocprawna.info