  • 1. Data: 2007-07-18 08:26:35
    Temat: Wymeldowanie wspolmalzonka
    Od: "Tojatom" <t...@o...pl>

    Witam

    Potrzebuje sie dowiedziec jak to jest z wymeldowaniem wspolmalzonka z
    mieszkania,w ktorym oboje sa zameldowani od 10 lat,ale mieszkanie jest
    zony(wlasnosciowe,dostala w spadku przed malzenstwem).
    Jak to jest z rozwiazaniem prawnie sprawy:
    -czy zona moze "od tak" wymeldowac meza czy musi miec jakies podstawy i jak
    to prawnie zalatwic?(Maz placi za pol mieszkania i mieszka w nim)
    -czy musi mu zapewnic lokal zastepczy?
    -czy zona moze jeszcze kogos zameldowac w tym mieszkaniu(przypuszczam ze
    moge)?
    -czy maz moze kogos tam zameldowac(zostal czlonkiem spoldzielni w chwili
    zameldowania)

    Prosze o jakies sugestie,porady
    Pozdrawiam
    P.T

  • 2. Data: 2007-07-18 08:38:40
    Temat: Re: Wymeldowanie wspolmalzonka
    Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl>

    Tojatom <t...@o...pl> napisał(a):

    > -czy zona moze "od tak" wymeldowac meza czy musi miec jakies podstawy i jak
    > to prawnie zalatwic?(Maz placi za pol mieszkania i mieszka w nim)

    Jeżeli mąż tam mieszka, to nie może go wymeldować.

    BTW: piszemy "ot, tak".

    > -czy musi mu zapewnic lokal zastepczy?

    Huh?

    > -czy zona moze jeszcze kogos zameldowac w tym mieszkaniu(przypuszczam ze
    > moge)?

    Jeżeli taka osoba tam mieszka, to wręcz powinna.

    > -czy maz moze kogos tam zameldowac(zostal czlonkiem spoldzielni w chwili
    > zameldowania)

    Jeżeli taka osoba tam mieszka, to wręcz powinnien.

    > Prosze o jakies sugestie,porady

    Proszę bardzo.

    --
    JoP

  • 3. Data: 2007-07-18 09:37:24
    Od: "Tojatom" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Jolanta Pers" napisała w wiadomości
    > Tojatom <t...@o...pl> napisał(a):

    > BTW: piszemy "ot, tak".

    ot,tak -o.k :-)

    > Huh?

    tzn.lokal wspolmalzonkowi,jezeli by chciala go wymeldowac

    > Jeżeli taka osoba tam mieszka, to wręcz powinna.

    Nikt tam wiecej nie mieszka,to pytanie z ciekawosci

    > Jeżeli taka osoba tam mieszka, to wręcz powinnien.

    j.w

    > Proszę bardzo.

    Bardzo dziekuje

    Ps.Czyli wnioskuje ze zona nie moze wymeldowac meza,a meldowac dodatkowe
    osoby mogo oboje...

    Pozdrawiam
    P.T

  • 4. Data: 2007-07-18 10:26:29
    Od: MZ <m...@...usun.srodek.pl>

    Tojatom pisze:

    > tzn.lokal wspolmalzonkowi,jezeli by chciala go wymeldowac

    nie

    > Ps.Czyli wnioskuje ze zona nie moze wymeldowac meza,a meldowac dodatkowe
    > osoby mogo oboje...

    kto tam mieszka, musi być tam zameldowany
    kto nie mieszka, nie może

    --
    Matt Z

  • 5. Data: 2007-07-18 10:31:19
    Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl>

    Tojatom <t...@o...pl> napisał(a):

    > tzn.lokal wspolmalzonkowi,jezeli by chciala go wymeldowac

    Ale ona nie może go WYMELDOWAĆ, skoro on tam FIZYCZNIE MIESZKA. I jeśli on
    nie chce się dobrowolnie wynieść, to zasadniczo może mu skoczyć - chyba, że w
    grę wchodzi jakieś bicie i znęcanie się, ale nawet w takim przypadku droga do
    pozbycia się męża jest daleka i z małymi szansami na powodzenie.

    > Ps.Czyli wnioskuje ze zona nie moze wymeldowac meza,a meldowac dodatkowe
    > osoby mogo oboje...

    Ależ nawet oni sami nie są do tego potrzebni, jeśli ktoś tam zamieszka, to
    sam będzie mógł się zameldować. Natomiast oni nie mogą zameldować kogoś, kto
    tam nie mieszka, to wykroczenie.

    --
    JoP

  • 6. Data: 2007-07-18 10:35:20
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Jolanta Pers pisze:

    > Ależ nawet oni sami nie są do tego potrzebni, jeśli ktoś tam zamieszka, to
    > sam będzie mógł się zameldować. Natomiast oni nie mogą zameldować kogoś, kto
    > tam nie mieszka, to wykroczenie.

    Oj, nieprawda. Jeśli to "zamieszkanie" nie wiąże się z podpisaniem
    umowy najmu, to zameldowanie takiego delikwenta musi się odbyć w
    obecności najemcy lub właściciela lokalu. Sam zainteresowany nie może
    się zameldować.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2007-07-18 10:55:07
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tojatom" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moge)?
    > -czy maz moze kogos tam zameldowac(zostal czlonkiem spoldzielni w chwili

    ja może dorzucę kilka swoich zdań
    przede wszystkim jeżeli jesteś właścicielką mieszkania, tylko i wyłącznie
    ty, to w mojej ocenie twoja zgoda jest potrzebna do każdego zameldowania;
    mąż, mimo że jest członkiem spółdzielni, nie jest właścicielem lokalu, więc
    konsekwentnie nie może on bez twojej zgody kogoś dodatkowo sobie zameldować;
    zawsze ta sprawa należy do właściciela lokalu;
    co do możliwości jego wymeldowania - to już odpowiedź masz - możesz
    eksmitowac męża, zgodnie z art.13ust.2 ustawy o ochronie praw lokatorów,
    jeżeli swoim rażąco nagannym postępowaniem uniemożliwia wspólne
    zamieszkiwanie; jeżeli taka sytuacja ma miejsce, to możesz złożyć pozew o
    eksmisję; opłata sądowa - 200zł;
    z praktyki wiem, że te sprawy sa trudne i trwają długo

    pzdr
    krzysiek

  • 8. Data: 2007-07-18 10:57:23
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f7krb5$cb3$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > eksmisję; opłata sądowa - 200zł;
    > z praktyki wiem, że te sprawy sa trudne i trwają długo

    dodatkowo, bo zapomniałem - wlaściciel ma nie tylko prawo zameldować każdego
    kto z nim w lokalu mieszka, ale obowiązek ustawowy; to jest też ważne

    pzdr
    krzysiek

  • 9. Data: 2007-07-18 10:59:33
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-07-18 12:55, Krzysiek wrote:

> [...]
    > konsekwentnie nie może on bez twojej zgody kogoś dodatkowo sobie zameldować;
    > zawsze ta sprawa należy do właściciela lokalu;

    Dla porządku: nie jest potrzebna zgoda. Jest potrzebne potwierdzenie
    pobytu w lokalu dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący
    tytułem prawnym do lokalu. [Art. 9 ust. 2a ustawy o ewidencji ludności i
    dowodach osobistych.]
    Należałoby się zastanowić, czy art. 28[1] kodeksu rodzinnego i
    opiekuńczego nie przyznaje z mocy ustawy tytułu prawnego do lokalu
    współmałżonkowi a przez to prawo potwierdzania pobytu w lokalu.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed

  • 10. Data: 2007-07-18 13:13:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tojatom wrote:

    > -czy zona moze "od tak" wymeldowac meza czy musi miec jakies podstawy i jak
    > to prawnie zalatwic?(Maz placi za pol mieszkania i mieszka w nim)

    "Podstawą prawną" do wymeldowania jakiejś osoby jest wyprowadzka tejże
    osoby.