  • 1. Data: 2007-07-18 06:03:01
    Temat: Niezamówione e-listy
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Czy ten przepis:

    USTAWA z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
    (Dz. U. z dnia 9 września 2002 r.)
    Art. 24. 1. Kto przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej
    niezamówione informacje handlowe, podlega karze grzywny.
    2. Ściganie wykroczenia, o którym mowa w ust. 1, następuje na wniosek
    pokrzywdzonego.

    jest martwy ?
    Komu to zgłosić ? Na policję ? Do prokuratury ?

    No i najważniejsze pytanie: co to jest owa "informacja handlowa" ? Jak ją
    zdefiniować ?

    Nie mam tu na mysli zagranicznego spamu, ale są polskie firmy, które 1-2
    razy w miesiącu przysyłają ofertę a to kalendarzy, a to długopisów, to
    znowu informację o jakichś badaniach, konferencjach i nie ma opcji
    "wypisania" się z takowej listy dystrybucyjnej.
    Informacja ok. 10kB może nie byłaby uciążliwa, ale załączniki po 3-5 MB już
    mogą stanowić problem.
    Zablokowanie wiadomości powyżej np. 1MB nie wchodzi w grę, bo są przecież
    klienci, którzy przesyłają istotne pliki.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Ochrona w supersklepach tylko z licencją: http://grupy2.3mam.net

  • 2. Data: 2007-07-18 06:40:03
    Temat: Re: Niezamówione e-listy
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 18 Jul 2007 08:03:01 +0200, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    napisał(a):

    > jest martwy ?
    > Komu to zgłosić ? Na policję ? Do prokuratury ?

    Nie jest martwy, zgłosić na policję bo prokuratura wykroczeniami się nie
    zajmuje.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl || http://olgierd.wordpress.com

  • 3. Data: 2007-07-18 09:28:49
    Od: "rezydent" <r...@N...gazeta.pl>

    Olgierd <n...@o...com> napisał(a):

    > Nie jest martwy, zgłosić na policję bo prokuratura wykroczeniami się nie
    > zajmuje.

    tak swoją drogą to ciekawe...
    czy ktoś już to praktykował ?
    Po zgłoszeniu jak dalej się sprawa toczy ? Jaka grzywna grozi ?
    Policjanci tam pójdą do tej firmy? Wyslą wezwanie ?
    Czy to podobnie jak w ruchu drogowym:
    Policjant: Dzien dobry, od Państwa z firmy wyszedł spam ! niezamówione
    materiały handlowe.
    Szef firmy: Co????
    P: Tak, mamy dowody, wasz IP i skargę firmy ZYX, proponujemy mandat 500zł,
    przyjmuje Pan mandat, czy kierujemy sprawę do sądu Grodzkiego ?
    S: hmm... przyjmuję.
    P: Dobrze, to piszemy...

    Czy wszystkie postępowania w spr. o wykroczenia tak się odbywają, że
    policjant proponuje mandat i daje wybór przyjęcia lub nie przyjęcia ?

    Rezydent

  • 4. Data: 2007-07-18 09:33:05
    Od: "Michał Romański" <r...@N...gazeta.pl>

    i jeszcze jedno pyt:
    czy mandat proponuje posterunkowy z patrolu pieszego Oddz.Prewencji czy do
    tego celu potrzebny jest jakiś wyższy rangą lub z wydziału ds. spamu ??

    wiem wiem... każdy policjant ma takie same uprawnienia, niezależnie od ilości
    belek na pagonach, ale zwyczajowo.

    --
    Rezydent

  • 5. Data: 2007-07-18 14:42:51
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Wed, 18 Jul 2007 09:33:05 +0000 (UTC), Michał Romański napisał/napisała:
> [...]
    >
    > wiem wiem... każdy policjant ma takie same uprawnienia, niezależnie od ilości

    IMHO moze Policja Gospodarcza sie tym zajmie ? :)

    --
    * Foto freak: http://portfolio.pomorski.net, http://fotki.pomorski.net *
    GG: 70701

  • 6. Data: 2007-07-18 15:42:42
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
> [...]
    > (Dz. U. z dnia 9 września 2002 r.) /.../
    > No i najważniejsze pytanie: co to jest owa "informacja handlowa" ? Jak ją
    Najprościej doczytać art. 2 pkt 2) ww. ustawy ;)))

    --
    pozdro
    poreba

  • 7. Data: 2007-07-20 06:05:09
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Wed, 18 Jul 2007 17:42:42 +0200, od poreba :

    > Najprościej doczytać art. 2 pkt 2) ww. ustawy ;)))

    Chodzi o zaproszenie do wziecia udziału w badaniu statystycznym, gdzie
    zbiorcze wyniki posłużą tej firmie (spamerowi) do wykonania zestawienia, i
    zapewne ta firma nie robi tego charytatywnie, a potem odpłatnie te badania
    udostepnia lub posługuje się tymi wynikami zbiorczymi podczas wykładów,
    konferencji, zjadów gdzie zapewne udział w imprezie jest płatny.

    Czy takie zaproszenie jest informacją hadlową w rozumieniu tej ustawy ?