  • 1. Data: 2007-07-17 23:43:56
    Temat: Srodki trwale w firmie
    Od: ordi <o...@w...pl>

    Witam
    otworzylem firme i chcę wniesc dwa komputery i oprogramowanie do srodkow
    trwalych. Na oprogramowanie mam dowody zakupow (faktury vat i umowy
    kupna-sprzedazy). Niestety na oba komputery ktore mam (skladaki),
    dosc stare 800 i 850Mhz nie mam zadnych dowodow zakupu.

    Jak wniesc takie komputery do sr. trwalych? Jeszcze bede musial
    skonsultowac sie z ksiegowa i tak, ale to dopiero za tydzien i chce sie
    przygotowac.

    z gory thx.

  • 2. Data: 2007-07-18 02:11:48
    Temat: Re: Srodki trwale w firmie
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    ordi wrote:
> [...]
    >
    > Jak wniesc takie komputery do sr. trwalych? Jeszcze bede musial
    > skonsultowac sie z ksiegowa i tak, ale to dopiero za tydzien i chce sie

    Oświadczeniem, że przekazujesz z majątku prywatnego na cele DG.

    Piotrek

  • 3. Data: 2007-07-18 07:04:32
    Od: <s...@a...pl>

    > Oświadczeniem, że przekazujesz z majątku prywatnego na cele DG.

    Z majątku *osobistego* na cele DG. Sprzęt nadal będzie prywatny :)

  • 4. Data: 2007-07-18 12:40:06
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    <s...@a...pl> writes:

    > Z majątku *osobistego* na cele DG. Sprzęt nadal będzie prywatny :)

    A czy ktoś wie, czym jest 'maszyna matematyczna z dalekopisem'? Bo mi
    ta nazwa pasuje do zwykłego komputera.

  • 5. Data: 2007-07-18 14:47:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    FUT WARNING: na właściwą grupę (.podatki)!
    On Tue, 17 Jul 2007, ordi wrote:

    > Witam
    > otworzylem firme i chcę wniesc dwa komputery i oprogramowanie do srodkow
    > trwalych.

    Oprogramowanie? ;)
    Dla porządku: stosowna ewidencja nazywa się Ewidencja Środków Trwałych
    oraz Wartości Niematerialnych i Prawnych (nie ja wymyślałem :)).
    Różnica jest o tyle istotna, że są *drobne* ale akurat w *tym* przypadku
    istotne różnice, jeśli chodzi o skutki księgowe!

    > Na oprogramowanie mam dowody zakupow (faktury vat i umowy
    > kupna-sprzedazy).

    ...i jeszcze wyjaśnij, co chcesz uzyskać poprzez ujęcie w ewidencji WNiP?
    Bo obawiam się że myślisz o zaliczeniu amortyzacji w koszty...
    Znasz zasadę "prawa zaliczenia w koszty"?
    Dla WNiP (w odróżnieniu od ST, o czym niżej) nie ma wyjątku od zasady
    ogólnej, też mnie to kiedyś zaskoczyło!

    > Niestety na oba komputery ktore mam (skladaki),
    > dosc stare 800 i 850Mhz nie mam zadnych dowodow zakupu.
    >
    > Jak wniesc takie komputery do sr. trwalych?

    Już Ci napisali :), zajrzyj do ustawy:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...art.22g.8, wyceny *nie* dokonuje się na moment bieżący!

    I tak, w przypadku ST ma to sens - amortyzację "wprowadzanych" ST da się
    zaliczyć w KUP, bo jest *inna* podstawa prawa do uznania kosztu.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-07-19 07:34:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 18 Jul 2007 04:11:48 +0200, Piotrek napisał(a):

    > Oświadczeniem, że przekazujesz z majątku prywatnego na cele DG.

    Nie jest potrzebne żadne oświadczenie. Jeśli nie masz dowodów zakupu to
    należy sporządzić "Protokoły wyceny środków trwałych wg cen z grudnia
    ubiegłego roku z uwzględnieniem stopnia zużycia", wpisać do Ewidencji
    Środków Trwałych i ponieważ cena jednostkowa będzie niższa od 3500
    zamortyzować jednorazowo.

  • 7. Data: 2007-07-19 07:38:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 17 Jul 2007 23:43:56 +0000, ordi napisał(a):

    > otworzylem firme i chcę wniesc dwa komputery i oprogramowanie do srodkow
    > trwalych.

    Oprogramowanie to nie środki trwałe i nie ma formalnej metody "wniesienia"
    ich do działalności gospodarczej. Co najwyżej jeśli jest to jakiś OEM, to
    można próbować zwiększyć o odpowiednią kwotę wartość komputera jako środka
    trwałego. Jest to jednak nieco wątpliwe, bo tak naprawdę nie wiadomo czy
    ktoś nie uzna, że to komputer jest dodatkiem do oprogramowania a nie
    odwrotnie.