    From: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymeldowanie wspolmalzonka
    Date: Wed, 18 Jul 2007 12:55:07 +0200

    Użytkownik "Tojatom" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:f7kis6$jl5$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Potrzebuje sie dowiedziec jak to jest z wymeldowaniem wspolmalzonka z
    > mieszkania,w ktorym oboje sa zameldowani od 10 lat,ale mieszkanie jest
    > zony(wlasnosciowe,dostala w spadku przed malzenstwem).
    > Jak to jest z rozwiazaniem prawnie sprawy:
    > -czy zona moze "od tak" wymeldowac meza czy musi miec jakies podstawy i
    > jak
    > to prawnie zalatwic?(Maz placi za pol mieszkania i mieszka w nim)
    > -czy musi mu zapewnic lokal zastepczy?
    > -czy zona moze jeszcze kogos zameldowac w tym mieszkaniu(przypuszczam ze
> [...]

    ja może dorzucę kilka swoich zdań
    przede wszystkim jeżeli jesteś właścicielką mieszkania, tylko i wyłącznie
    ty, to w mojej ocenie twoja zgoda jest potrzebna do każdego zameldowania;
    mąż, mimo że jest członkiem spółdzielni, nie jest właścicielem lokalu, więc
    konsekwentnie nie może on bez twojej zgody kogoś dodatkowo sobie zameldować;
    zawsze ta sprawa należy do właściciela lokalu;
    co do możliwości jego wymeldowania - to już odpowiedź masz - możesz
    eksmitowac męża, zgodnie z art.13ust.2 ustawy o ochronie praw lokatorów,
    jeżeli swoim rażąco nagannym postępowaniem uniemożliwia wspólne
    zamieszkiwanie; jeżeli taka sytuacja ma miejsce, to możesz złożyć pozew o
    eksmisję; opłata sądowa - 200zł;
    z praktyki wiem, że te sprawy sa trudne i trwają długo

    pzdr
    krzysiek