  • 1. Data: 2004-09-28 18:02:14
    Temat: Wymeldowanie obcej osoby z domu...
    Od: "Marcin " <s...@N...gazeta.pl>

    A wiec tak moze zaczne od poczatku, troche na temat tej rodziny. Żyje sobie
    małzenstwo z 5 dzieci (1 z nich maja inna matke i 1 innego ojca ale to chyba
    nie ma znaczenia). Mieszkanie jest na ojca ktoru odziedziczył po swojej
    pierwszej zonie, potem umiera i mieszkanie zostaje przepisane na zone. Po jego
    smnierci jedno z dzieci odchodzi na swoje i zostaje 4. Wdowa poznaje sobie
    przyjaciela, dzieci sa przeciwne temu zwiazkowi ( złe ''doswiadczenia'' po
    zmarłym ojcu ale to nie wazne) i melduje go tymczasowo. Dzieciaki sa
    oczywiscie temu przeciwne ( dwoje z nich sa juz pełnoletni) i tu jest pytanie
    czy moga one jakos ''wpłynac'' na wymeldowanie tego ''przyjaciela'' matki??
    Za wszystkie odpowiedzi wielkie dzieki.

  • 2. Data: 2004-09-28 19:08:15
    Temat: Re: Wymeldowanie obcej osoby z domu...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin " <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Zameldowanie nie rodzi prawa do pobytu w lokalu. To po prostu poinformowanie
    organów państwa o miejscu pobytu. Natomiast by odpowiedzieć na główne
    pytanie, to musisz napisać na jakiej podstawie prawnej to mieszkanie
    należało do tych kolejnych osób. Z faktu "przepisywania" go na kolejne osoby
    wnoszę, że raczej nie jest to własność, bo gdyby było, to by wchodziło w
    masę spadkową i raczej są małe szanse by w całości zmieniało właściciela.

  • 3. Data: 2004-09-28 20:25:59
    Od: "Marcin " <s...@g...pl>

> [...]
    > masę spadkową i raczej są małe szanse by w całości zmieniało właściciela.

    hmm osoba ta bywa w mieszkaniu tylko co jakis czas, a mieszkanie hmm nie znam
    sie ale nir jest własnosciowe bo nie było ''wykupowane'' mieszkanie
    przechodziło z zony (po jej smierci) na meza potem z meza na druga zone...

  • 4. Data: 2004-09-28 23:21:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin " <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sie ale nir jest własnosciowe bo nie było ''wykupowane'' mieszkanie
    > przechodziło z zony (po jej smierci) na meza potem z meza na druga

    Ale co to za mieszkanie. Spółdzielnia Mieszkaniowa, STBS, Komunalka,
    prywatny wynajem? Do każdego z tych wypadków inaczej trzeba podchodzić.

  • 5. Data: 2004-09-29 01:47:16
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 wrz o godzinie 21:08, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > Zameldowanie nie rodzi prawa do pobytu w lokalu.

    Czyli zameldowany muszę być, ale spać to muszę np. pod mostem?
    To gdzie mam mieszkać jak nie tam gdzie jestem zameldowany?

    > To po prostu poinformowanie organów państwa o miejscu pobytu.

    Czekaj, czekaj - czyli to jest złożenie fałszywych zawiadomień!!
    Bo skoro powyżej napisałeś że fakt zameldowania nie rodzi prawa do
    przebywania w nim, a teraz piszesz że to jest informacja dla urzędów iż
    *przebywasz* pod tym adresem - nie wydaje Ci się że to są *sprzeczności* ??

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 6. Data: 2004-09-29 06:31:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Czyli zameldowany muszę być, ale spać to muszę np. pod mostem?
    > To gdzie mam mieszkać jak nie tam gdzie jestem zameldowany?

    Tam, gdzie masz mieszkanie, a jak nie to w schronisku dla bezdomnych. Co
    więcej, powinieneś się wymeldować z miejsca, gdzie nie mieszkasz.

> [...]
    > przebywania w nim, a teraz piszesz że to jest informacja dla urzędów iż
    > *przebywasz* pod tym adresem - nie wydaje Ci się że to są *sprzeczności*
    ??

    Nie. Tu żadnej sprzeczności nie ma.Masz być tam zameldowany, gdzie masz
    prawo mieszkać. Ale jak się zameldujesz tam, gdzie nie masz prawa mieszkać,
    to nie nabywasz wcale tego prawa. Prawo do pobytu musi wynikać z jakiś
    przesłanek prawnych, a nie z zameldowania.

  • 7. Data: 2004-09-29 07:00:02
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > to nie nabywasz wcale tego prawa. Prawo do pobytu musi wynikać z jakiś
    > przesłanek prawnych, a nie z zameldowania.

    Tym niemniej ... wlasciciel mieszkania wyrazajac zgode na zameldowania
    potwierdza w domysle, ze ta osoba bedzie jednak mieszkac ...

  • 8. Data: 2004-09-29 09:55:11
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 29 wrz o godzinie 08:31, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > Masz być tam zameldowany, gdzie masz prawo mieszkać. Ale jak się zameldujesz tam,
    > gdzie nie masz prawa mieszkać, to nie nabywasz wcale tego prawa.

    To jak się mogę zameldować np. u Ciebie? Po prostu pójdę do gminy i mnie
    zameldują u Ciebie?
    heheheh - wiem że by zostać zameldowanym osoba która melduje mnie musi
    posiadać jakiś tytuł /własność, najem itp/ do lokalu w którym chce mnie
    zameldować - więc jeżeli mnie zamelduje to MAM PRAWO TAM MIESZKAĆ -
    nieprawdaż????

    > Prawo do pobytu musi wynikać z jakiś przesłanek prawnych, a nie z zameldowania.

    Właściciel mieszkania mnie zameldował - nie mam prawa pobytu w tym
    miejscu???? To po kiego grzyba mnie zameldował ???

    --
    Herbi
    29-09-2004 11:55:05

  • 9. Data: 2004-09-29 10:06:01
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Herbi pisze:
    [...]
    > Właściciel mieszkania mnie zameldował - nie mam prawa pobytu w tym
    > miejscu???? To po kiego grzyba mnie zameldował ???

    Zeby dopelnic obowiazku meldunkowego..

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-09-29 10:33:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tym niemniej ... wlasciciel mieszkania wyrazając zgode na zameldowania
    > potwierdza w domysle, ze ta osoba bedzie jednak mieszkac ...

    Oczywiście, ze masz rację. Ale nie potwierdza, że zawsze.