  • 1. Data: 2007-01-27 15:40:37
    Temat: Wymeldowanie a Urząd Skarbowy
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Mam zamiar wymeldować się z pobytu stałego w obecnym miejscu
    zamieszkania. Wiem, że nie muszę podawać nowego miejsca zamieszkania,
    ale jak to się ma do Urzędu Skarbowego? Czy tam muszę wysłać
    uaktualnienie NIP-3? Czy może być tak, że wymelduję się w Urzędzie
    Miasta, a nie zawiadomię o tym Urz. Skarbowego?

    Chodzi mi o uniknięcie powołania przez WKU, ale nie chcę wyjeżdżać z
    Polski. Może rozwiązaniem będzie założenie działalności gospodarczej
    zamiast np. pracy na podstawie umowy o pracę? Co o tym myślicie?

  • 2. Data: 2007-01-27 16:11:34
    Temat: Re: Wymeldowanie a Urząd Skarbowy
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Chciałbym jeszcze uzpuełnić pytanie: czy istnieje jakakolwiek wymiana
    informacji między Urzędem Miasta, Urzędem Skarbowym a WKU? Czy jedni
    mogą wiedzieć na mój temat coś, czego inni nie wiedzą?

  • 3. Data: 2007-01-27 17:06:53
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Sheen napisał:

    > Mam zamiar wymeldować się z pobytu stałego w obecnym miejscu
    > zamieszkania. Wiem, że nie muszę podawać nowego miejsca zamieszkania,

    Musisz. Nawet o wyjeździe za granicę musisz zameldować, a po powrocie do kraju w
    ciągu 2
    tygodni zgłosić swój powrót.
    Osoba, która wyjeżdża za granicę na okres dłuższy niż 2 miesiące, jest zobowiązana
    zgłosić
    swój wyjazd oraz powrót właściwemu ze względu na miejsce pobytu stałego organowi
    gminy,
    prowadzącemu ewidencję ludności.
    Zgłoszenie wyjazdu dokonuje się najpóźniej w dniu opuszczenia dotychczasowego miejsca

    pobytu, a zgłoszenie powrotu - najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia
    powrotu.

    TK uznał bowiem, że obowiązek meldunkowy jest instytucją wynikającą z konstytucyjnej
    klauzuli porządku publicznego mającą jednocześnie związek z ochroną praw interesów
    jednostki. Służy bowiem prawidłowemu wykonywaniu funkcji przez organy władzy
    publicznej oraz
    ochronie interesów samych zainteresowanych.

    > ale jak to się ma do Urzędu Skarbowego? Czy tam muszę wysłać
    > uaktualnienie NIP-3? Czy może być tak, że wymelduję się w Urzędzie
    > Miasta, a nie zawiadomię o tym Urz. Skarbowego?

    Olej. Chyba, że uważasz się za niewolnika.
    Mnie dzielnicowy przez 14 lat co jakiś czas nachodził żebym się zameldował i nic nie
    osiągnął :)

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 4. Data: 2007-01-27 19:17:06
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 27 Jan 2007 17:11:34 +0100, Sheen napisał(a):

    > Chciałbym jeszcze uzpuełnić pytanie: czy istnieje jakakolwiek wymiana
    > informacji między Urzędem Miasta, Urzędem Skarbowym a WKU?

    No cóż .... twoja motywacja jest zaskakująca ... próbując uchylić się od
    konstytucyjnego obowiązku powszechnej służby wojskowej, kombinujesz z
    przeprowadzkami, wyjazdami itd.
    Czy wiesz że teraz nie wystarczy osiągnięcie wieku 24/28 lat by "zostać
    przeniesionym" do rezerwy?
    I całe szczęście - będziesz musiał kilkadziesiąt lat się "przemieszczać" by
    nie odsłużyć.

    A co do wymiany informacji pomiędzy instytucjami - tak - czasami jest
    wymiana, o czym przekonał się jedne z tutaj postujących cfaniaczków z takim
    samym powodem (uniknięcie odbycia zasadniczej służby wojskowej).
    W jego przypadku urząd miasta/gminy wezwał go do przeprowadzenia PONOWNYCH
    badań na wzrok - w przeciwnym przypadku odebrane mu zostanie prawo jazdy.
    Gostek po prostu albo faktycznie nie powinien mieć prawa jazdy (jeżeli ma
    takie problemy ze wzrokiem jak przedstawił w WKU) - albo też w WKU
    przedstawił "lewe" papiery - tak czy siak - facet miał ciepło - więcej już
    tutaj nie napisał jak zakończyła się jego kariera z nieodbyciem zasadniczej
    służby wojskowej, albo czy posiada nadal prawo jazdy :)))

  • 5. Data: 2007-01-28 08:05:41
    Od: "Czabu" <czabu_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_op.pl>

    Użytkownik "Sheen" <z...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do Urzędu Skarbowego? Czy tam muszę wysłać uaktualnienie NIP-3? Czy może
    > być tak, że wymelduję się w Urzędzie Miasta, a nie zawiadomię o tym Urz.

    Nie wiem jak inne instytucje, ale US jest bardzo czuły na to, żeby posiadać
    aktualne informacje.
    Moja koleżanka nie poinformowała ich o zmianie nazwiska (w związku z
    zamążpójściem) oraz zmianie adresu w ustawowym terminie (nie pamiętam teraz
    dokładnie jakim - chyba miesiąc), tylko podała te dane przy składaniu
    corocznej deklaracji podatkowej. Dostała wezwanie do US i rozmowa zaczęła
    się od straszenia 1000 PLN kary (sic!), łaskawie p. urzędniczka zeszła do
    200 PLN (twierdziła, że mniej nie może...).

    Pzdr
    Czabu

  • 6. Data: 2007-01-28 14:01:00
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Czabu" <czabu_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_op.pl> wrote in message
    > Dostała wezwanie do US i rozmowa zaczęła się od straszenia 1000 PLN kary
    > (sic!)

    Bo tyle można dostać oficialnie dostać za niezgłoszenie zmiany danych w
    ciągu 30 dni od zmiany.
    Tylko bardzo rzadko stosowane.

  • 7. Data: 2007-01-28 14:54:02
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Ale w NIP-3 podaję miejsce zamieszkania, które może być inne niż miejsce
    zameldowania. I co wtedy? WKU mnie nie ściga, a ja mogę podjąć legalną
    pracę i płacić podatki. Mam rację?

  • 8. Data: 2007-01-28 15:25:13
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

> [...]
    > zobowiązana zgłosić swój wyjazd oraz powrót właściwemu ze względu na
    > miejsce pobytu stałego organowi gminy, prowadzącemu ewidencję ludności.

    Blebleble... Do ZSRR w 1989 roku wyjechałem, w WKU zgłosiłem i do tej pory
    nie wróciłem.

> [...]
    > ochroną praw interesów jednostki. Służy bowiem prawidłowemu wykonywaniu
    > funkcji przez organy władzy publicznej oraz ochronie interesów samych

    TP* uznał, że obowiązek meldunkowy jest atakiem na wolności i swobody
    obywatelskie i jako taki nie ma prawa bytu/

    * = Trybunał Prywatny.

    +inż.leva+

  • 9. Data: 2007-01-28 16:00:06
    Od: "Czabu" <czabu_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_op.pl>

    > "Czabu" <czabu_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_op.pl> wrote in message
    >
    > Bo tyle można dostać oficialnie dostać za niezgłoszenie zmiany danych w
    > ciągu 30 dni od zmiany.
    > Tylko bardzo rzadko stosowane.
    Pytanie brzmi: Petent dla urzędu, czy urząd dla petenta? Co im sie stanie,
    jak dostaną tą informację pół roku później?

    Pzdr
    Czabu

  • 10. Data: 2007-01-28 16:30:23
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Pytanie brzmi: Petent dla urzędu, czy urząd dla petenta? Co im sie stanie,
    > jak dostaną tą informację pół roku później?

    Nic
    Kara ma charakter dyscyplinujący.