  • 1. Data: 2007-07-19 08:35:29
    Temat: Wyludzenie pracy
    Od: "Mrqs" <m...@a...pl>

    Witam,

    Mam taki problem:
    Corka poszla do pracy jako kelnerka, aby zarobic na wakacje. Pracowala w
    sumie 20 godzin. Wlasciciel interesu wczoraj wieczorem powiedzial jej,
    pracuje "do przyuczenia" w zwiazku z czym - za darmo, bo nie zaplaci.

    Oczywiscie - wszystko na gebe. Czy mozna cos tym zrobic? Jest jakas szansa?

    Juz nie chodzi o same pieniadze ale o demoralizacje mlodych (corka juz nie
    chce isc w ogole do pracy, bo twierdzi, ze za darmo robic nie bedzie a
    wszyscy to zlodzieje)

    Przeciez to jest zwykle oszustwo i wg mnie wyludzenie pracy.

    Mrqs

  • 2. Data: 2007-07-19 09:38:47
    Temat: Re: Wyludzenie pracy
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > pracuje "do przyuczenia" w zwiazku z czym - za darmo, bo nie zaplaci.
    >
    > Oczywiscie - wszystko na gebe. Czy mozna cos tym zrobic? Jest jakas szansa?

    Normalnie wystartuj do Inspekcji Pracy ..

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 3. Data: 2007-07-19 09:48:53
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 19-07-2007 o 10:35:29 Mrqs <m...@a...pl> napisał(a):

    > Juz nie chodzi o same pieniadze ale o demoralizacje mlodych (corka juz
    > nie chce isc w ogole do pracy, bo twierdzi, ze za darmo robic nie bedzie
    > a wszyscy to zlodzieje)

    Wyrobic sobie NIP i podpisywac umowy. Druga opcja to nagrywanie
    wszystkiego "na gebe". A po fakcie to wlasnie inspekcja pracy.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 4. Data: 2007-07-19 10:15:46
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mrqs" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wszyscy to zlodzieje)
    >
    > Przeciez to jest zwykle oszustwo i wg mnie wyludzenie pracy.

    witam!

    proponuję zrobić tak:
    zawiadomić Inspekcję Pracy aby przyszli w ten i ten dzien, np. jutro, a sama
    niech córka idzie do pracy i wtedy inspektorzy wpadna z nienacka i nie
    bedzie mogl gosciu nic zrobic, np. nagle przyniesc gotowa umowe, czy tez
    akta pracy córki; zawsze jest szansa na złapanie na goracym uczynku a wtedy
    gwarantowane ze sprawa trafi także do prokuratury, która może uznac czyn za
    przestepstwo z art.218kk - złośliwe naruszania praw pracownika wynikających
    ze stosunku pracy lub ubezpieczenia społecznego - samo przystąpienie przez
    córkę do pracy w okreslonych przez gościa godzinach, na zasadzie
    podporzadkowania, czyni taką sytuacją stosukiem pracy

    pzdr
    krzysiek

  • 5. Data: 2007-07-19 10:49:22
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 19 Jul 2007 10:35:29 +0200, Mrqs napisał(a):

    > Oczywiscie - wszystko na gebe. Czy mozna cos tym zrobic? Jest jakas szansa?

    W tym przypadku brak umowy działa na niekorzyść pracodawcy, bo to on będzie
    musiał udowodnić przed sądem pracy że nie musi jej płacić. Ona łatwo
    udowodni że pracowała, a skoro pracowała to należy się jej zapłata.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 6. Data: 2007-07-19 11:26:52
    Od: "Mrqs" <m...@a...pl>

    Dziekuje wszystkim za pomoc.

    Bedzie Inspekcja Pracy.

    Mrqs

  • 7. Data: 2007-07-19 17:03:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mrqs wrote:
    > Dziekuje wszystkim za pomoc.
    >
    > Bedzie Inspekcja Pracy.

    A potem nie omieszkaj dać znać, jak poszło i co to była za "firma" i
    gdzie :)

    (ale już po finale, żeby ktoś nie ostrzegł)

  • 8. Data: 2007-07-19 18:39:19
    Od: "Mrqs" <m...@a...pl>

    wiadomości news:o4i4n4-mb5.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > A potem nie omieszkaj dać znać, jak poszło i co to była za "firma" i
    > gdzie :)
    >
    > (ale już po finale, żeby ktoś nie ostrzegł)

    Postaram sie :)

    Mrqs

  • 9. Data: 2007-07-20 05:28:24
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 19 Jul 2007 13:26:52 +0200, Mrqs napisał(a):

    > Dziekuje wszystkim za pomoc.
    >
    > Bedzie Inspekcja Pracy.
    >
    > Mrqs

    Czy córka była zarejestrowana w PUP? Bardzo możliwe, że tak. Czy zgłosiła
    podjęcie pracy, lub wykreśliła się z jakiegoś powodu? Jeśli tak, to ok.
    Jeśli nie to uważaj, żeby jej nie narobić problemów.
    A tak przy okazji... Od 1 lipca Wydział spraw społecznych przy urzędzie
    marszałkowskim zajmujący się kontrolą legalności zatrudnienia został
    przeniesiony do PIP. Tzn. nie wiem, czy cały wydział został zlikwidowany,
    czy tylko część działań i ludzie zajmujący się tą tematyką. I teraz PIP
    kontroluje legalność zatrudnienia. I wielkość kar znacznie się zwiększyła.

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl