eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › awaria komputera i warunki gwarancji
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2007-07-19 07:38:29
    Temat: awaria komputera i warunki gwarancji
    Od: "Przemek" <p...@p...fm>

    Witam,
    Juz 3 raz w ciagu 6 miesiecy ulegl awarii moj komputer. Jest to sprzet
    markowy, duzego, znanego koncernu:) W warunkach gwarancji znalazlem taki
    zapis:

    Gwarant zobowiazuie sie do bezplatnego usuniecia ujawnionych w okresie
    gwarancyjnym wad
    materialu i wykonania tej uslugi zgodnie z zasadami zawartymi w niniejszej
    Karcie Gwarancyjnej
    poprzez naprawe Iub wymiane urzadzenia na urzadzenie wolne od wad , ale
    uzywane (regenerowane),
    ktorego stan fizyczny nie bedzie gorszy od stanu urzadzenia bedacego
    wlasnoscia konsumenta.
    O sposobie usuniecia wady decyduje Gwarant. W przypadku nie wyrazenia zgody
    przez konsumenta
    na realizacie uslugi gwarancyjnej w powyzszy sposob, Gwarant dokona na rzecz
    konsumenta zwrotu
    kwoty odpowiadajacej cenie zakupu urzadzenia za zwrotem tego urzadzenia.

    Interesuje mnie znaczenie ostatniego zdania. Jesli sie okaze ze do wymiany
    jest plyta glowna, a ja sie nie zgodze na taka naprawe to otrzymam zwrot
    kwoty jaka zaplacilem za komputer jesli oddam im ten komputer - czy dobrze
    rozumuje?



    Dziekuje i pozdrawiam,

    Przemek




  • 2. Data: 2007-07-19 08:02:21
    Temat: Re: awaria komputera i warunki gwarancji
    Od: "Przemek" <p...@p...fm>


    Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f7n5gj$ldi$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > jeżeli nabyłes sprzet jako konsument, zasadniczo to oni winni ci najpierw

    A jesli nabylem go na firme? Prowadze jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza



  • 3. Data: 2007-07-19 08:04:56
    Temat: Re: awaria komputera i warunki gwarancji
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:f7n4dp$pd8$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    > Juz 3 raz w ciagu 6 miesiecy ulegl awarii moj komputer. Jest to sprzet
    > markowy, duzego, znanego koncernu:) W warunkach gwarancji znalazlem taki
    > zapis:
    >
    > Gwarant zobowiazuie sie do bezplatnego usuniecia ujawnionych w okresie
    > gwarancyjnym wad
    > materialu i wykonania tej uslugi zgodnie z zasadami zawartymi w niniejszej
    > Karcie Gwarancyjnej
    > poprzez naprawe Iub wymiane urzadzenia na urzadzenie wolne od wad , ale
    > uzywane (regenerowane),
    > ktorego stan fizyczny nie bedzie gorszy od stanu urzadzenia bedacego
    > wlasnoscia konsumenta.
    > O sposobie usuniecia wady decyduje Gwarant. W przypadku nie wyrazenia
    > zgody przez konsumenta
    > na realizacie uslugi gwarancyjnej w powyzszy sposob, Gwarant dokona na
    > rzecz konsumenta zwrotu
    > kwoty odpowiadajacej cenie zakupu urzadzenia za zwrotem tego urzadzenia.
    >
    > Interesuje mnie znaczenie ostatniego zdania. Jesli sie okaze ze do wymiany
    > jest plyta glowna, a ja sie nie zgodze na taka naprawe to otrzymam zwrot
    > kwoty jaka zaplacilem za komputer jesli oddam im ten komputer - czy dobrze
    > rozumuje?
    >
    >
    >
    > Dziekuje i pozdrawiam,
    >
    > Przemek
    >
    >
    >

    witam!

    bardzo dobrze rozumujesz, zresztą nie jestes jedyny - ja też tak ten zapis
    literalnie rozumiem - otrzymasz kwotę ktora za ten sprzet zapłaciłes - nie
    daj się nabrać na jakies inne kwoty mniejsze od tej która uisciles za kompa;
    w razie W, zawsze masz możliwość wezwania ich do zapłaty kwoty zapłaconej a
    w najgorszym do wystąpienia do sądu;
    jeżeli nabyłes sprzet jako konsument, zasadniczo to oni winni ci najpierw
    zwrócić kasę, a ty mozesz zatrzymac sprzet dopóki nie wykonają należycie
    swego zobowiązania; praktyka jednak jest taka, że najpierw ty zwracasz im
    sprzet a oni ci przelewają kasę; ja raz tak miałem z drukarką ten sam
    problem, ale to z 7 lat temu z jedną z najwiekszych firm - zwrócili mi kase
    po roku od zakupu i to w kwocie przeze mnie wtedy wydatkowanej, mimo że
    wartosc drukarki po tym roku spadla o 100,00zł;

    pzdr
    krzysiek



  • 4. Data: 2007-07-19 08:23:37
    Temat: Re: awaria komputera i warunki gwarancji
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 19.07.2007, o godzinie 09.38.29, na pl.soc.prawo, Przemek napisał(a):

    > Witam,
    > Juz 3 raz w ciagu 6 miesiecy ulegl awarii moj komputer. Jest to sprzet
    > markowy, duzego, znanego koncernu:) W warunkach gwarancji znalazlem taki
    > zapis:
    >
    > Gwarant zobowiazuie sie do bezplatnego usuniecia ujawnionych w okresie
    > gwarancyjnym wad
    > materialu i wykonania tej uslugi zgodnie z zasadami zawartymi w niniejszej
    > Karcie Gwarancyjnej
    > poprzez naprawe Iub wymiane urzadzenia na urzadzenie wolne od wad , ale
    > uzywane (regenerowane),
    > ktorego stan fizyczny nie bedzie gorszy od stanu urzadzenia bedacego
    > wlasnoscia konsumenta.

    Tja... Ja tak wymieniałem kartę graficzną. Dostałem urządzenie nie gorsze
    (bo działające przecież) ale de facto była to karta z o wiele niższym
    numerem seryjnym i wyglądała na ostro przechodzoną w porównaniu do mojej
    kilkumiesięcznej (w sumie dobrych kilka tygodni bujałem się na starej VGA).
    Okazało się jednak, że też nie działała więc wymieniłem w końcu na inny
    model.

    > O sposobie usuniecia wady decyduje Gwarant. W przypadku nie wyrazenia zgody
    > przez konsumenta
    > na realizacie uslugi gwarancyjnej w powyzszy sposob, Gwarant dokona na rzecz
    > konsumenta zwrotu
    > kwoty odpowiadajacej cenie zakupu urzadzenia za zwrotem tego urzadzenia.
    >
    > Interesuje mnie znaczenie ostatniego zdania. Jesli sie okaze ze do wymiany
    > jest plyta glowna, a ja sie nie zgodze na taka naprawe to otrzymam zwrot
    > kwoty jaka zaplacilem za komputer jesli oddam im ten komputer - czy dobrze
    > rozumuje?

    IMO tak (w sumie niezły interes dla Ciebie) wynika z tego co zacytowałeś,
    ale możesz jeszcze zadzwonić do serwisu i się dopytać co oni mieli na myśli
    (cobyś wiedział z czym przyjdzie Ci ewentualnie walczyć).
    Nie ma czegoś jeszcze ciekawego w tej karcie? Może ją zeskanuj i wrzuć na
    jakiegoś imageshacka?

    Inną możliwością niż gwarancja jest niezgodność towaru z umową (jeżeli
    jeszcze nie oddawałeś ani razu na gwarancji). Jedyny problem jaki przed
    Tobą stoi to uzasadnienie dlaczego nie oddałeś komputera po pierwszej
    awarii (bo od zauważenia wady masz 2m na jej zgłoszenie) - np.
    przypuszcznie, że to problem softwareowy. Zresztą w przypadku zwykłej
    gwarancji też może być taki punkt w karcie gwarancyjnej. Ustawowo możesz
    zażądać wymiany na _nowy_ a nie regenerowany sprzęt albo naprawy sprzętu.
    Jeżeli nie jest to możliwe, to możesz żądać zwrotu kasy.
    W sumie to co zacytowałeś z karty gwarancyjnej jest bardzo miłe dla
    klienta. :)

    Zerknij na Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o
    zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (DzU z 2002 r. Nr 141,
    poz. 1176).

    Jaki to koncern? :)

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*
    /Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/
    - Schutzbach


  • 5. Data: 2007-07-19 08:29:09
    Temat: Re: awaria komputera i warunki gwarancji
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 19.07.2007, o godzinie 10.02.21, na pl.soc.prawo, Przemek napisał(a):

    >> jeżeli nabyłes sprzet jako konsument, zasadniczo to oni winni ci najpierw
    > A jesli nabylem go na firme? Prowadze jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza

    To ustawa, którą zacytowałem Cię nie obowiązuje. Liczy sie tylko gwarancja
    (sprawdź czy nie ma tam czegoś o kupnie na firmę).
    IMO zwracasz im sprzęt i dostajesz kasę (ale jednak bym się wywiedział jak
    oni to rozumieją, aby przygotować schemat działania :) ).

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*
    /Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/
    - Schutzbach


  • 6. Data: 2007-07-19 09:19:40
    Temat: Re: awaria komputera i warunki gwarancji
    Od: "Kit" <k...@d...plwywal.to>

    "Przemek" <p...@p...fm> napisał(a):
    > Witam,
    > Juz 3 raz w ciagu 6 miesiecy ulegl awarii moj komputer. Jest to sprzet
    > markowy, duzego, znanego koncernu:) W warunkach gwarancji znalazlem taki
    >
    > zapis:
    [...]
    > O sposobie usuniecia wady decyduje Gwarant. W przypadku nie wyrazenia
    > zgody
    > przez konsumenta
    > na realizacie uslugi gwarancyjnej w powyzszy sposob, Gwarant dokona na
    > rzecz
    > konsumenta zwrotu
    > kwoty odpowiadajacej cenie zakupu urzadzenia za zwrotem tego urzadzenia.
    >
    > Interesuje mnie znaczenie ostatniego zdania. Jesli sie okaze ze do
    > wymiany
    > jest plyta glowna, a ja sie nie zgodze na taka naprawe to otrzymam zwrot
    >
    > kwoty jaka zaplacilem za komputer jesli oddam im ten komputer - czy
    > dobrze
    > rozumuje?
    >

    Pozwole sie wtracic do dyskusji.

    Chyba wiem jakiej firmy posiadasz komputer ;-) Tez to przerabialem.
    Kupilem notebooka firmy H ;-) Po 6 miesiacach w autoryzowanym serwisie
    wymieniono mi dysk, dlugo jednak nie cieszylem sie z odbioru urzadzenia. Po
    dwoch tygodniach po "naprawie" laptop wyslalem do Warszawy, tam wymieniono
    mi plyte glowna. Minal tydzien, komputer nie laduje baterii, nie jest
    możliwa praca na zewnetrznym zasilaniu - no to co? Serwis Warszawa.

    Zanim jednak wyslalem komputer do trzeciej "naprawy", chcialem uzyskac
    telefonicznie informacje na temat wspomnianego przez Ciebie zapisu. Jako ze
    pani po drugiej stronie mieszala sie w odpowiedziach, wyslalem fax z prosba
    o kontakt osoby kompetentnej do udzielenia mi informacji na temat przebiegu
    reklamacji w oparciu o zapisy gwarancyjne.

    O ile kontakt z samym serwisem, czas dzialania oceniam na bdb, o tyle juz
    odpowiedzi na fax nie otrzymalem. Musialem samemu sie przypominac
    telefonicznie i prosic aby ktos sie ze mna skontaktowal.

    W koncu dowiedzialem sie ze prawo zwrotu gotowki (kwoty w momencie zakupu)
    przysluguje dopiero po trzeciej wizycie w serwisie. Jako ze nie jestem
    zachlanny, a laptop stanowi moje narzedzie pracy (i rozrywki) postanowilem
    ze nie bede szedl w zaparte. Odpuscilem kwestie zwrotu pieniedzy, jednak
    domagalem sie wystawienia dokumentu potwierdzajacego przedluzenie gwarancji
    na wymienione podzespoly (czyli tak naprawde na caly komputer po za obudowa
    i matryca) o 3 miesiace od momentu "naprawy", gdyz taka propozycje dostalem
    podczas rozmowy.

    Z mila checia bede przygladal sie Tobie w walce o prawa zapisane na karcie
    gwarancyjnej, ja do ludzi klotliwych nie naleze, zyskalbym na zwrocie
    gotowki, chociaz wazniejsze wowczas byly terminy, a serwis dziala
    blyskawicznie.

    Zbaczajac z watku pozwole sobie tylko zwrocic uwage na profesjonalizm -
    dzwoniono do mnie z serwisu czy maja zarchiwizowac dane (kilka sposobow
    dostarczenia) czy moga wykasowac zawrartosc dysku. Niby nic takiego kopie
    pracy sa automatycznie umieszczane na serwerze, jednak gdybym nie zadbal o
    bezpieczenstwo, to istniala szansa na bezproblemowe odzyskanie. Za to maja
    u mnie duzy plus.
    No i jeszcze dodam ze kolejny komputer tez bedzie tej firmy - wlasnie za
    serwis.

    Pawel



  • 7. Data: 2007-07-19 10:20:48
    Temat: Re: awaria komputera i warunki gwarancji
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 19.07.2007, o godzinie 11.19.40, na pl.soc.prawo, Kit napisał(a):

    > W koncu dowiedzialem sie ze prawo zwrotu gotowki (kwoty w momencie zakupu)
    > przysluguje dopiero po trzeciej wizycie w serwisie.

    A jest taki zapis w karcie gwarancyjnej? Bo jeżeli nie... to ktoś bardziej
    zachłanny bez problemu powinien wyciągnąć kasę. :)

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*
    /Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/
    - Schutzbach


  • 8. Data: 2007-07-19 10:59:41
    Temat: Re: awaria komputera i warunki gwarancji
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:iat8knz091bi$.dlg@habeck.pl...
    > Dnia 19.07.2007, o godzinie 10.02.21, na pl.soc.prawo, Przemek napisał(a):
    >
    >>> jeżeli nabyłes sprzet jako konsument, zasadniczo to oni winni ci
    >>> najpierw
    >> A jesli nabylem go na firme? Prowadze jednoosobowa dzialalnosc
    >> gospodarcza
    >
    > To ustawa, którą zacytowałem Cię nie obowiązuje. Liczy sie tylko gwarancja
    > (sprawdź czy nie ma tam czegoś o kupnie na firmę).
    > IMO zwracasz im sprzęt i dostajesz kasę (ale jednak bym się wywiedział jak
    > oni to rozumieją, aby przygotować schemat działania :) ).
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > *Habeck*
    > /Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/
    > - Schutzbach


    ja uważam, że jeżeli jest napisane w karcie gwarancyjnej tak dosłownie, jak
    to podał Przemek, to nie ma znaczenia to, jak oni to teraz rozumują -
    będzie, gdy dojdzie do ewentualnego sporu w sądzie; a jeżeli w karcie tylko
    tak stoi, a np. w serwiscie powiedzą ci, że dopiero ten zapis aktualizuje
    sie po trzeciej naprawie, to mysle, że chca cie zwodzic i oszukują, gdyz
    gwarancja to umowa pomiedzy toba a nimi, tak stoi w orzecznictwie, ale nie
    mam akurat możliwości by choć jedno tu przytoczyc (polecam jedynie pozycje
    ksiązkową Stanisława Włodyki na ten temat); skoro zas jest to umowa, nie
    moga jej warunkow odgornie sami sobie zmieniac dla wlasnej przyjemnosci;
    skoro zapis jest taki, że jezeli nie zgadasz sie na sposobu naprawy, to masz
    prawo do zwrotu pieniedzy za zwrotem towaru, niezaleznie od ilosci napraw;
    to takie prawo masz i musisz sie jego domagac; jedyne co musisz sprawdzic to
    tylko kto ponosi koszt dostarczenia zwracanego przez ciebie towaru oraz
    koszt przelewu zwracanej gotowki;

    pzdr
    krzysiek



  • 9. Data: 2007-07-19 15:54:09
    Temat: Re: awaria komputera i warunki gwarancji
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 19.07.2007, o godzinie 12.59.41, na pl.soc.prawo, Krzysiek napisał(a):

    >>>> jeżeli nabyłes sprzet jako konsument, zasadniczo to oni winni ci
    >>>> najpierw
    >>> A jesli nabylem go na firme? Prowadze jednoosobowa dzialalnosc
    >>> gospodarcza
    >> To ustawa, którą zacytowałem Cię nie obowiązuje. Liczy sie tylko gwarancja
    >> (sprawdź czy nie ma tam czegoś o kupnie na firmę).
    >> IMO zwracasz im sprzęt i dostajesz kasę (ale jednak bym się wywiedział jak
    >> oni to rozumieją, aby przygotować schemat działania :) ).
    > ja uważam, że jeżeli jest napisane w karcie gwarancyjnej tak dosłownie, jak
    > to podał Przemek, to nie ma znaczenia to, jak oni to teraz rozumują -
    > będzie, gdy dojdzie do ewentualnego sporu w sądzie;

    Znaczenia nie ma dla ostatecznego rozstrzygnięcia, ale znaczenie by miało
    dla mnie. Wiedziałbym przynajmniej co myśli "przeciwnik" (w cudzysłowie, bo
    sprzedający nie powinien być przeciwnikiem), a to sporo. Gdzie nacisnąć,
    czym uargumentować... w ostateczności postraszyć sądem.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*
    /Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/
    - Schutzbach


  • 10. Data: 2007-07-19 21:35:48
    Temat: Re: awaria komputera i warunki gwarancji
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Przemek napisał(a):
    "ciach"
    > Interesuje mnie znaczenie ostatniego zdania. Jesli sie okaze ze do wymiany
    > jest plyta glowna, a ja sie nie zgodze na taka naprawe to otrzymam zwrot
    > kwoty jaka zaplacilem za komputer jesli oddam im ten komputer - czy dobrze
    > rozumuje?
    >

    Nie widząc pozostałych punktów gwarancji to trudno powiedzieć - ale mnie
    się wydaje, że jeżeli wymieniają na NOWE - to ten punkt nie ma znaczenia.

    Natomiast wchodzi on w życie jeżeli wymieniają (chcą wymienić) część
    na regenerowaną. (co może się zdarzyć jeżeli gwarancja trwa dłużej nić
    możliwość zdobycia nowych części zamiennych).

    MAc

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1