    From: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyludzenie pracy
    Date: Thu, 19 Jul 2007 12:15:46 +0200

    Użytkownik "Mrqs" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:f7n7qm$m7k$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > Mam taki problem:
    > Corka poszla do pracy jako kelnerka, aby zarobic na wakacje. Pracowala w
    > sumie 20 godzin. Wlasciciel interesu wczoraj wieczorem powiedzial jej,
    > pracuje "do przyuczenia" w zwiazku z czym - za darmo, bo nie zaplaci.
    >
    > Oczywiscie - wszystko na gebe. Czy mozna cos tym zrobic? Jest jakas
    > szansa?
    >
    > Juz nie chodzi o same pieniadze ale o demoralizacje mlodych (corka juz nie
    > chce isc w ogole do pracy, bo twierdzi, ze za darmo robic nie bedzie a
    > wszyscy to zlodzieje)

> [...]

    witam!

    proponuję zrobić tak:
    zawiadomić Inspekcję Pracy aby przyszli w ten i ten dzien, np. jutro, a sama
    niech córka idzie do pracy i wtedy inspektorzy wpadna z nienacka i nie
    bedzie mogl gosciu nic zrobic, np. nagle przyniesc gotowa umowe, czy tez
    akta pracy córki; zawsze jest szansa na złapanie na goracym uczynku a wtedy
    gwarantowane ze sprawa trafi także do prokuratury, która może uznac czyn za
    przestepstwo z art.218kk - złośliwe naruszania praw pracownika wynikających
    ze stosunku pracy lub ubezpieczenia społecznego - samo przystąpienie przez
    córkę do pracy w okreslonych przez gościa godzinach, na zasadzie
    podporzadkowania, czyni taką sytuacją stosukiem pracy

    pzdr
    krzysiek