  • 1. Data: 2007-07-18 23:50:42
    Temat: alimenty-umorzenie zajęcia na poczet alimen
    Od: j...@w...pl

    Jestem jest po rozwodzie i mój były mąż płaci alimenty na dziecko.
    Niestety nieregularnie i w dużymi opóźnieniami. W związku z tym są
    one ściągane od kilku lat poprzez komornika. W 2003 roku dług był tak
    duży, że na poczet alimentów zostało zajęte jego mieszkanie. Od tego
    czasu nigdy! kwota płaconych alimentów nie była uregulowana w
    terminie. Na dzień dzisiejszy zadłużenie z tytyłu nie zapłaconych
    alimentów wynosi 3000 zł co stanowi półroczną ich wartość.
    Niedawno dowiedziałam się, że sprawa zajęcia tego mieszkania na poczet
    przyszłych alimentów została umorzona a mieszkanie to zostało
    wystawione na sprzedaż.
    W związku z tym mam pytania:
    1. czy mogę ponownie złożyć wniosek o jego zajęcie
    2. kto może wydać decyzję o odwieszeniu zajęcia wartości majątkowej na
    poczet alimentów
    3. jakie mogły być podstawy prawne decyzji o umorzeniu zajęcia
    nieruchomości.
    Joanna

  • 2. Data: 2007-07-19 04:29:41
    Temat: Re: alimenty-umorzenie zajęcia na poczet alimen
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    j...@w...pl pisze:

    > Niedawno dowiedziałam się, że sprawa zajęcia tego mieszkania na poczet
    > przyszłych alimentów została umorzona a mieszkanie to zostało
    > wystawione na sprzedaż.

    To się zdecyduj, bo czynności które podałaś są sprzeczne. Albo umorzenie
    albo licytacja nieruchomości. Mieszkania nie zajętego nie można licytować.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 3. Data: 2007-07-19 20:12:21
    Od: "K. M" <d...@o...pl>

    Johnson napisał(a):

    > To się zdecyduj, bo czynności które podałaś są sprzeczne. Albo umorzenie
    > albo licytacja nieruchomości. Mieszkania nie zajętego nie można licytować.

    byc moze sprzedaje je wlasciciel :)

    a do autroki: jesli postępowanie egzekucyjne z nieruchomosci zostalo
    umorzone napewno komornik wyslal postanowienie ( zapewne nieodebrane ),
    egzekucje powtornie z tej samej nieruchomosci mozna prowadzic po roku od
    umorzenia poprzedniej nieruchomosci. Najlepszym wyjsciem bedzie udac sie
    do komornika i porozmawiac ( bron Boze dzwonic :) )