    From: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyłudzenie odszkodowania?
    Date: Thu, 20 Sep 2007 15:34:55 +0200

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał
    > Można by to porównać do świadomego parkowania samochodu w miejscu, gdzie
    > wiadomo, że dochodzi do kradzieży i oczekiwaniu odszkodowania w przypadku
    > takiego zdarzenia. Ponieważ jest to grupa prawna, to należy stwierdzić, że
    > nic złego w takim zachowaniu nie ma.

    Bardziej, do prakowania w miejscu gdzie do chodzi do kradzieży i stoją
    ludzie znani jak złodzieje i okradli nas pieść razy wcześniej i zostawiania
    samochodu otwartego z kluczykami w środku i oczekiwania potem odszkodowania.
    W tym wypadku nie wiem czy nie ma nic złego w tym postępowaniu i czy
    odszkodowanie się należy...
    Skoro te 100 listów z prawdopodobieństwem nie dojdzie i właśnie dlatego je
    wysyłamy, to sytuacjia analogiczna do tej powyższej.

    >Czy skorzystanie z oferty biura podróży - które gwarantuje śnieg w
    >Zakopanem w czerwcu i zwraca koszt wycieczki, jeśli śniegu nie będzie - też
    >nie może być chronione prawem?

    IMO Może. Ale jak klient czyniłby zabiegi, aby sprawdzić czy tego śniegu tam
    nie ma i właśnie w te dni kupował wycieczkę, nie mając nigdy zamiaru
    skorzystać ze śniegu, a jedynie zarabiać w ten sposób na odszkodowaniu, to
    sądze, że są duże podstawy, aby mu nie przyznać racji do odszkodowania. To
    materalnie. Bo procesowo, to sądzę, że pewnie by dostał, bo trudno byłoby mu
    wykazać działanie z takim zamiarem.

    >Poza tym ginięcie listów na taką skalę to byłaby jakaś grubsza sprawa i
    >akurat ostatnią osobą, którą można by pociągnąć do odpowiedzialności jest
    >nadawca/adresat.

    Gdyby na tym postanowił robić własny interes to nie wiem, nie wiem;)