  • 51. Data: 2011-11-05 14:50:30
    Temat: Re: Wykryte przeoczenie US. Czy to przejdzie?
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia 03 Nov 2011 18:27:35 GMT, to napisał(a):

    > Co to ma do rzeczy? Jak wyłudzą nienależne odszkodowanie, to nie zapłaci
    > za to US tylko my wszyscy.

    A jak US wyludza kary, to kto dostaje te pieniadze? My wszyscy?

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 52. Data: 2011-11-05 14:56:55
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Sat, 5 Nov 2011 00:01:40 +0100, s...@a...pl
    napisał(a):

    > W którym miejscu decyzja (o której właściwie mało wiemy) jest niezgodna z
    > przepisami?

    Zaliczanie rozchodow do przychodow jest chyba niezgodne z prawem?

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 53. Data: 2011-11-05 15:00:47
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Sat, 5 Nov 2011 00:44:11 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale z tymi ustaleniami kontroli zapoznawał sie kontrolowany i też je uznał
    > dobrowolnie.

    Zgodnosc z przepisami nie jest uznaniowa. Urzednik postapil bezprawnie,
    niezaleznie od opinii kontrolowanego.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 54. Data: 2011-11-05 15:21:19
    Od: to <t...@x...abc>

    begin KRZYZAK

    > A jak US wyludza kary, to kto dostaje te pieniadze? My wszyscy?

    Pośrednio tak, ale co to ma do rzeczy?

  • 55. Data: 2011-11-05 16:29:36
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Decyzja jest sporządzona zgodnie z przepisami.

    Jaki przepis nakazuje zaliczac koszty do przychodów?

  • 56. Data: 2011-11-05 16:56:47
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    wiadomości news:05112011.45EF72A9@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > jestes pewien, ze ważne tu są daty decyzji a nie daty "czynnosci"
    > Inaczej - jeżeli nie zapłace VAT-u za jakas wystawiona fakture i US
    > znajdzie mi te fakture po roku, wyda decyzje, to bede musiał zapłacic
    > odsetki za czas od wystawienia faktury czy od wydania decyzji przez US?
    >
    > --

    Generalnie to zależy od sytuacji, tj od tego czy US wydał decyzję
    ustalająca, czy okreslającą zobowiazanie podatkowe.

  • 57. Data: 2011-11-05 17:14:35
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

> [...]
    > się o ponad ćwierć miliona, prawda?
    > Z jednej strony budzi to wątpliwości o których niżej, z drugiej
    > dowodzi, że nawet jeśli firma ma bałagan w papierach, to kontrola
    > miałaby nie mniejszy.

    > Co do prawdziwości przyznam, że jednej rzeczy mi w opisie brakuje,
    > tu się zgodzę z wątpliwościami :)
    > Brakuje właśnie tego, że kontrola wykazała które dokumenty przychodowe
    > nie zostały ujęte, które dokumenty kosztowe zostały ujęte niesłusznie
    > i ile kary (kontrola) przywaliła za nierzetelność ksiąg.
    > Wydanie decyzji tylko na podstawie "niezgadzającej się sumy" wygląda

    A ja nie jestem zgodny;-)
    1.odsetki należą się i wcale firma nie ma obowiazku natychmiast zgłaszac do
    US swoje watpliwości co do prawidłowości wyliczeń w decyzji; - moze wszak
    opierac się na (OIDP konstytuacyjnej aż) zasadzie zaufania obywateli do
    organów państwa;-) i ustawowego stwierdzenia, że organa skarbowe działają w
    interesie państwa i obywateli, a więc i tej firmy;-)), a zatem firma przez
    długi czas bardziej ufała wyliczeniom US niż swoim podejrzeniom;-))

    2. tak jak pisałem odszkodowanie nalezy się, jesli firma udowodni niezbicie
    , że wyniku bezprawnego pozbawiania jej środków finansowych w następstwie
    tej decyzji sporzadzonej ze złamaniem obowiązujących przepisów (przepis nie
    dopuszcza zaliczania kosztów jako przychodu) poniosła, ogólnie rzecz biorac,
    straty.
    Jest to oczywiste, że aby uzyskać zadośćuczynienie nalezy wykazać sprawce
    (tu sprawa łatwa,- to US) i i poniesioną szkodę i za samo zgłoszenie checi
    otrzymania odszkodowania nikt jej pieniędzy nie wypłaci.
    Oczywiste jest też, że to bedzie długa walka i to z silniejszym...

    3. kwestia kontroli, ewentualnego podpisania jej wyników itp nic, albo w
    najlepszym dla US przypadku, b. niewiele ma tu do czynienia,- decyzję nalezy
    sporządzac wg przepisów, które definiują od czego zalezy zaliczenie kwot do
    m.in. przychódu, kosztów itp.
    Przy sporzadzaniu decyzji zaliczania kwot do odpowiednich kategorii
    odbywać się powinno wyłącznie wg tych definicji, a nie wg tego, gdzie
    (jesli nawet to miało miejsce, w co akurat watpię, bo protokoł kontroli nie
    jest zasadniczo do tego przeznaczony) zaliczono je w protokole pokontrolnym.

  • 58. Data: 2011-11-05 18:24:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Nov 2011, p 47 wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    [...]
    > A ja nie jestem zgodny;-)
    > 1.odsetki należą się

    A czytałeś aby na co odpisujesz?

    > i wcale firma nie ma obowiazku natychmiast zgłaszac do
    > US swoje watpliwości

    No po podyskutuj sobie w tej kwestii z witkiem i Robertem, bo
    to *ONI* są zdania że odsetki się nie należą, a nie spp i ja.
    Zły post sobie wybrałeś :]

    > 2. tak jak pisałem odszkodowanie nalezy się, jesli firma udowodni niezbicie,
    > że wyniku bezprawnego pozbawiania jej środków finansowych w następstwie tej
    > decyzji

    No to tu moglibyśmy w zasadzie podpisać protokół rozbieżności, bo
    po pierwsze jeśli firmę *stać* na taką "lokatę", to będą na to
    dowody, a sfabrykowanie "strat bo niestać" tak jak napisali
    rzeczywiscie trzeba udowodnić, ale wcale nie znaczy że będzie
    to (dla skarbówki) bardzo trudne.
    Opisy rozłożenia kombinatorów na krzyżowych pytaniach bywały
    tu i ówdzie i IMVHO mają spore szanse powodzenia.

    > sporzadzonej ze złamaniem obowiązujących przepisów (przepis nie
    > dopuszcza zaliczania kosztów jako przychodu) poniosła, ogólnie rzecz biorac,
    > straty.

    Owszem, ale albo się nie rozumiemy co do postawy zarzutu, albo celowo
    piszesz o czym innym.
    Odszkodowanie się *należałoby*, ale *celowe doprowadzenie do szkody*
    powoduje zarówno odpowiedzialność karną jak i brak odszkodowania.

    Stąd wzięło się moje pytanie do Johna - czy ma podstawę prawną
    do tezy że *mimo* umyślności należy się odszkodowania, czy
    uważa że popełnienie zwyczajnego przestępstwa jest na miejscu :]

    > Jest to oczywiste, że aby uzyskać zadośćuczynienie nalezy wykazać sprawce (tu
    > sprawa łatwa,- to US) i i poniesioną szkodę

    ... a kontra polega na wskazaniu szkody w postaci umyślnego wyrządzenia
    tejże szkody i wskazania sprawcy w postaci tego kto to zrobił.

    > 3. kwestia kontroli, ewentualnego podpisania jej wyników itp nic, albo
    > w najlepszym dla US przypadku, b. niewiele ma tu do czynienia,

    A tu mamy powrót do p.1, czyli uprzejmie proszę żebyś wybrał sobie
    do dyskusji posty innych grupowiczów, nie moje ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 59. Data: 2011-11-05 18:34:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Nov 2011, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Tak. O to mniej więcj chodzi.

    No to teraz pytanie (już padło) czy podatnik ma w wyniku tak
    przeprowadzonej kontroli dopłacić podatek z odsetkami liczonymi
    od daty "zarzuconego błędu", czy od daty uprawomocnienia
    się kontroli.

    Przyznałem, że jest jedna sprawa która "nie gra" - fakt braku
    w opisie wzmianki o ukaraniu oraz za co kara, tudzież
    wzmianki o wskazaniu konkretnych dokumentów.
    Skoro mamy zaniżenie podatku, na mój gust dziwne żeby
    wydział karnoskarbowy się nie wypowiedział :|

    > Pośrednio tak.

    No to skoro była decyzja chwilowo podtrzymuję brak zgody :]
    Przecież jak podatnik złożył deklarację, to US "się z nią zgodził",
    więc też nie powinien żądać odsetek, dopiero od dnia kontroli,
    kiedy wykrył błąd ;)

    > Poza tym księgowy powinien spokojnie
    > wychwycić przyczynę rozbieżności.

    Ale "burdel w papierach" skutkujący brakiem wychwycenia błędu
    nie stanowi kryterium tego czy coś się należy czy nie.
    Podatnik dostał NAKAZ zapłacenia podatku.

    pzdr, Gotfryd

  • 60. Data: 2011-11-05 18:54:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Nov 2011, s...@a...pl wrote:

    > W inny sposób. Przyszedł konsument Kowalski, kupił towar, zapłacił, ty
    > nabiłeœ na kasie go za 108zł (z 8% VAT). Towar ten jednak powinien być
    > opodatkowany opodatkowany 23% VAT. Przychodzi kontrola i... ustala ci, że
    > masz dopłacić 15zł VAT. Decyzja jest zgodna z prawem, bo zrobiłeœ błšd,
    > który trzeba naprawić. Ale to, że żle wyliczył wysokoœć kwot w tej decyzji
    > to już inna sprawa (powinna być do dopłaty kwota 12,20).

    Acha.
    Czyli odsetki należą się wtedy, jak ktoś dokona czynności niezgodnej
    z prawem. Jak tylko popełni błąd, to się nie należą.
    No a ja jestem głupio w plecy ponad dwie dychy, bo znalazłem błąd
    w ewidencji i należny podatek zapłaciłem z odsetkami.
    Głupio mi że się tak wyrolowałem... ;)

    pzdr, Gotfryd