    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 5 Nov 2011 19:24:59 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Wykryte przeoczenie US. Czy to przejdzie?

    On Sat, 5 Nov 2011, p 47 wrote:

    [...]
    > A ja nie jestem zgodny;-)
    > 1.odsetki należą się

    A czytałeś aby na co odpisujesz?

    > i wcale firma nie ma obowiazku natychmiast zgłaszac do
    > US swoje watpliwości

    No po podyskutuj sobie w tej kwestii z witkiem i Robertem, bo
    to *ONI* są zdania że odsetki się nie należą, a nie spp i ja.
    Zły post sobie wybrałeś :]

    > 2. tak jak pisałem odszkodowanie nalezy się, jesli firma udowodni niezbicie,
    > że wyniku bezprawnego pozbawiania jej środków finansowych w następstwie tej
    > decyzji

    No to tu moglibyśmy w zasadzie podpisać protokół rozbieżności, bo
    po pierwsze jeśli firmę *stać* na taką "lokatę", to będą na to
    dowody, a sfabrykowanie "strat bo niestać" tak jak napisali
    rzeczywiscie trzeba udowodnić, ale wcale nie znaczy że będzie
    to (dla skarbówki) bardzo trudne.
    Opisy rozłożenia kombinatorów na krzyżowych pytaniach bywały
    tu i ówdzie i IMVHO mają spore szanse powodzenia.

    > sporzadzonej ze złamaniem obowiązujących przepisów (przepis nie
    > dopuszcza zaliczania kosztów jako przychodu) poniosła, ogólnie rzecz biorac,
    > straty.

    Owszem, ale albo się nie rozumiemy co do postawy zarzutu, albo celowo
    piszesz o czym innym.
    Odszkodowanie się *należałoby*, ale *celowe doprowadzenie do szkody*
    powoduje zarówno odpowiedzialność karną jak i brak odszkodowania.

    Stąd wzięło się moje pytanie do Johna - czy ma podstawę prawną
    do tezy że *mimo* umyślności należy się odszkodowania, czy
    uważa że popełnienie zwyczajnego przestępstwa jest na miejscu :]

    > Jest to oczywiste, że aby uzyskać zadośćuczynienie nalezy wykazać sprawce (tu
    > sprawa łatwa,- to US) i i poniesioną szkodę

    ... a kontra polega na wskazaniu szkody w postaci umyślnego wyrządzenia
    tejże szkody i wskazania sprawcy w postaci tego kto to zrobił.

    > 3. kwestia kontroli, ewentualnego podpisania jej wyników itp nic, albo
    > w najlepszym dla US przypadku, b. niewiele ma tu do czynienia,

    A tu mamy powrót do p.1, czyli uprzejmie proszę żebyś wybrał sobie
    do dyskusji posty innych grupowiczów, nie moje ;)

    pzdr, Gotfryd