    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wykryte przeoczenie US. Czy to przejdzie?
    Date: Sat, 5 Nov 2011 18:14:35 +0100

    > A, moja wina - jakoś tak mi wyszło że chodziło o faktury na kwotę
    > 32 kzł, a nie że sam podatek wynosił 32kzł.
    > Ale skala nie powinna mieć znaczenia.

    > Nie sądzę, podobnie jak nie sądzę żeby porządnie prowadzona kontrola
    > (miałem) mogła bezpodstawnie znaleźć 320kzł "z powietrza".
    > Taka kontrola sprawdza *konkretne kwity*, a nie podsumowania różniące
    > się o ponad ćwierć miliona, prawda?
    > Z jednej strony budzi to wątpliwości o których niżej, z drugiej
    > dowodzi, że nawet jeśli firma ma bałagan w papierach, to kontrola
    > miałaby nie mniejszy.

> [...]

    A ja nie jestem zgodny;-)
    1.odsetki należą się i wcale firma nie ma obowiazku natychmiast zgłaszac do
    US swoje watpliwości co do prawidłowości wyliczeń w decyzji; - moze wszak
    opierac się na (OIDP konstytuacyjnej aż) zasadzie zaufania obywateli do
    organów państwa;-) i ustawowego stwierdzenia, że organa skarbowe działają w
    interesie państwa i obywateli, a więc i tej firmy;-)), a zatem firma przez
    długi czas bardziej ufała wyliczeniom US niż swoim podejrzeniom;-))

    2. tak jak pisałem odszkodowanie nalezy się, jesli firma udowodni niezbicie
    , że wyniku bezprawnego pozbawiania jej środków finansowych w następstwie
    tej decyzji sporzadzonej ze złamaniem obowiązujących przepisów (przepis nie
    dopuszcza zaliczania kosztów jako przychodu) poniosła, ogólnie rzecz biorac,
    straty.
    Jest to oczywiste, że aby uzyskać zadośćuczynienie nalezy wykazać sprawce
    (tu sprawa łatwa,- to US) i i poniesioną szkodę i za samo zgłoszenie checi
    otrzymania odszkodowania nikt jej pieniędzy nie wypłaci.
    Oczywiste jest też, że to bedzie długa walka i to z silniejszym...

    3. kwestia kontroli, ewentualnego podpisania jej wyników itp nic, albo w
    najlepszym dla US przypadku, b. niewiele ma tu do czynienia,- decyzję nalezy
    sporządzac wg przepisów, które definiują od czego zalezy zaliczenie kwot do
    m.in. przychódu, kosztów itp.
    Przy sporzadzaniu decyzji zaliczania kwot do odpowiednich kategorii
    odbywać się powinno wyłącznie wg tych definicji, a nie wg tego, gdzie
    (jesli nawet to miało miejsce, w co akurat watpię, bo protokoł kontroli nie
    jest zasadniczo do tego przeznaczony) zaliczono je w protokole pokontrolnym.