    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 5 Nov 2011 19:34:55 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Wykryte przeoczenie US. Czy to przejdzie?

    On Sat, 5 Nov 2011, Robert Tomasik wrote:

    > Tak. O to mniej więcj chodzi.

    No to teraz pytanie (już padło) czy podatnik ma w wyniku tak
    przeprowadzonej kontroli dopłacić podatek z odsetkami liczonymi
    od daty "zarzuconego błędu", czy od daty uprawomocnienia
    się kontroli.

    Przyznałem, że jest jedna sprawa która "nie gra" - fakt braku
    w opisie wzmianki o ukaraniu oraz za co kara, tudzież
    wzmianki o wskazaniu konkretnych dokumentów.
    Skoro mamy zaniżenie podatku, na mój gust dziwne żeby
    wydział karnoskarbowy się nie wypowiedział :|

    > Pośrednio tak.

    No to skoro była decyzja chwilowo podtrzymuję brak zgody :]
    Przecież jak podatnik złożył deklarację, to US "się z nią zgodził",
    więc też nie powinien żądać odsetek, dopiero od dnia kontroli,
    kiedy wykrył błąd ;)

    > Poza tym księgowy powinien spokojnie
    > wychwycić przyczynę rozbieżności.

    Ale "burdel w papierach" skutkujący brakiem wychwycenia błędu
    nie stanowi kryterium tego czy coś się należy czy nie.
    Podatnik dostał NAKAZ zapłacenia podatku.

    pzdr, Gotfryd