  • 1. Data: 2006-04-22 13:35:59
    Temat: Wyjazd niepełnoletniego za granicę. Wcześniejsze składanie wniosku o DO. [PYTANIA]
    Od: "JasonKidd" <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam następującą sytuację. Mam 20 lat i w czerwcu br. chciałbym wyjechać w
    odwiedziny na ok. 7 dni do Wlk. Brytanii wraz z moim bratem oraz kuzynką. I
    tu zaczynają się problemy, a mianowicie jestem pełnoletni, mam dowód
    osobisty, wiec o siebie się nie martwię, ale czy brat, który będzie miał
    dopiero 18-tkę w sierpniu może złożyć wcześnej wniosek o DO? Jeśli, tak, to
    kiedy? I następne pytanie - moja kuzynka (córka brata mojej mamy, do których
    chcielibyśmy polecieć) ma 12 lat i posiada paszport, ale czy może ona
    przekroczyć swobodnie granicę z nami? Czy też musi mieć opiekuna prawnego, z
    którym tylko i wyłącznie może przekroczyć granicę RP?

    Z góry bardzo dziękuję za pomoc!

    Z pozdrowieniami,

    JasonKidd

  • 2. Data: 2006-04-22 15:24:49
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    JasonKidd wrote:
    > czy brat, który będzie miał
    > dopiero 18-tkę w sierpniu może złożyć wcześnej wniosek o DO?

    Może, nie ma już wymogu ukończenia 18 lat.

    > Jeśli, tak, to kiedy?

    W dowolny dzień roboczy.

    -------------------+
    -------------------+

  • 3. Data: 2006-04-22 17:02:57
    Temat: Re: Wyjazd niepe3noletniego zagranice. Wcze?niejsze sk3adanie wniosku o DO. [PYTANIA]
    Od: "JasonKidd" <j...@p...onet.pl>

    > czy brat, który będzie miał
    > dopiero 18-tkę w sierpniu może złożyć wcześnej wniosek o DO?

    Może, nie ma już wymogu ukończenia 18 lat.

    Obiło mi się o uszy, że taki DO będzie ważny 5 lat?

    > Jeśli, tak, to kiedy?

    W dowolny dzień roboczy.

    Czyli nie ma jakichś określonych przedziałów, jak np. najwcześniej 6
    miesięcy przed ukończeniem 18 roku życia?

  • 4. Data: 2006-04-22 17:11:42
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    JasonKidd wrote:
    > Obiło mi się o uszy, że taki DO będzie ważny 5 lat?

    Dobrze Ci się obiło.

    > Czyli nie ma jakichś określonych przedziałów, jak np. najwcześniej 6
    > miesięcy przed ukończeniem 18 roku życia?

    Jeśli wcześniej niż na 5 lat przed ukończeniem 18. roku życia, to trzeba
    wniosek szczególnie umotywować. Poza tym nie.

    P.S. Cytuj proszę jak człowiek.

    -------------------+
    -------------------+

  • 5. Data: 2006-04-23 08:58:32
    Od: "JasonKidd" <j...@p...onet.pl>

    OK, dziękuję! A jak, to jest jeszcze w przypadku 12 letniego dziecka? Może
    swobodnie przekroczyć granicę RP posiadając paszport? Czy też musi mieć
    jakieś pozwolenie matki, czy też może tylko wyjechać z nią?

  • 6. Data: 2006-04-26 12:22:21
    Od: "jareka" <jarkita@_usun_to_interia.pl>

    Użytkownik "JasonKidd" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > OK, dziękuję! A jak, to jest jeszcze w przypadku 12 letniego dziecka? Może
    > swobodnie przekroczyć granicę RP posiadając paszport? Czy też musi mieć
    > jakieś pozwolenie matki, czy też może tylko wyjechać z nią?

    Moja córka jechała sama autokarem do FR - musieliśmy przed wykupieniem
    biletów okazać zgodę potwierdzoną notarialnie ... przetłumaczone nie
    przysięgle pisemko daliśmy jej w łapki na podróż.
    --
    Pozdrawiam,
    jareka

  • 7. Data: 2006-04-26 14:49:32
    Od: "JasonKidd" <j...@p...onet.pl>

    > Moja córka jechała sama autokarem do FR - musieliśmy przed wykupieniem
    > biletów okazać zgodę potwierdzoną notarialnie ... przetłumaczone nie
    > przysięgle pisemko daliśmy jej w łapki na podróż.

    Czyli jest to konieczne, tak? Czy w sytuacji, gdy niepełnoletni będzie
    chciał przekroczyć granicę RP zostanie zawrócony na lotnisku, czy inaczej to
    wygląda? I chciałbym się dowiedzieć jeszcze, jaki jest koszt takiej zgody u
    notariusza? I czy muszą wyrazić na to zgodę oboje z rodziców? Bo akurat
    kuzynka jedzie do swojego ojca, który przebywa obecnie w GB, a w PL mieszka
    z matką.