  • 1. Data: 2004-06-07 14:03:55
    Temat: Wyjaśnienie dla US.
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Nie wgłębiając sie w szczegóły, moje faktury- wystawienie przez 3
    ostatnioe miesiace dla firm okaząły sie być nie ważne- gdyż w U Skarbowym
    twierdzą ze nie złozyłem VAT-R.(zożyłem- ale nie mam potwierdzenia a oni
    zagubili)
    Musze sie teraz skontakować z moimi kontrachentami, i oni muszą złożyc
    korekte w Urzedzie, z dolączonym pismem wyjasniającym.

    I pytanie.
    Jak takie pismo wyjasniające powinno wyglądąc?
    Co powinno zawierać ewentualnie opócz oczywiście podania przyczyny
    koretkty. Jak to mniej wiecej zredagowąc?
    Z góry dziekuje za zainteresowanie.

  • 2. Data: 2004-06-07 15:56:34
    Temat: Re: Wyjaśnienie dla US.
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Pawel" <p...@p...onet.pl> napisał:

    >wystawienie przez 3 ostatnioe miesiace dla firm okaząły sie być nie ważne-
    >gdyż w U Skarbowym twierdzą ze nie złozyłem VAT-R.(zożyłem- ale nie mam
    >potwierdzenia a oni zagubili)
    Vat-R jest tylko zgłoszeniem, a potwierdzenie nadania nr NIP jako
    płatnika Vat UE (i od kiedy) wysyłają listem poleconym. ZTCW nr ten
    obowiązuje od dnia wejscia Polski do UE czyli 1 maja (skąd te 3 m-ce?)

    Artur Golański

  • 3. Data: 2004-06-07 18:08:25
    Temat: Re: Wyja?nienie dla US.
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > płatnika Vat UE (i od kiedy) wysyłają listem poleconym. ZTCW nr ten
    > obowiązuje od dnia wejscia Polski do UE czyli 1 maja (skąd te 3 m-ce?)

    A przed 1 maja to było jakieś inne zgłoszenie?
    Też był VAT-R gdzieś od 1996 roku.

  • 4. Data: 2004-06-07 18:09:26
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > płatnika Vat UE (i od kiedy) wysyłają listem poleconym. ZTCW nr ten
    > obowiązuje od dnia wejscia Polski do UE czyli 1 maja (skąd te 3 m-ce?)

    Nie bardzo rozumiem o co CI chodzi.
    Ale ja wypisze może dlaczego 3 miesiące..
    Wcześniej prowadzięłm dziąłalność zarejestrowana na inną osobe. 3 miesiące
    temu zamknałem tamta działalność po to aby otowrzyć to samo tlyko pod swoim
    nazwiskiem. Wtedy też- czyli przy otweirdaniu działaności musiałem zlozyć
    stosowne papiry.I tak tez zrobiłem.
    Natomiast VAT-R nie jest obowiązkowy.- Wiec złozyłem go dopiero 12-tego
    marca.(diząłność startowąła od 1.marca) Teraz jak już pisłąem tweirdzą że
    nie mają mojej dekalaacji VAT-R i nie moge odliczyć sobie VAT i wystawać
    FV. A niby od 1 maja Nie moge takie deklaracji złozyc na naowo- musze
    czekać bo można to zrobić na początek każdego roku.
    I to mnie właśnie boli.