  • 1. Data: 2004-06-07 14:04:34
    Temat: Odwolanie od wyroku z 97KW
    Od: zywiec <z...@i...net>

    Kilka miesiecy temu zostalem zatrzymany do kontroli drogowej na terenie
    zabudowanym. Powodem zatrzymania bylo przekroczenie predkosci. Radar wskazywal 81
    km/h. Na prosbe o udowodnienie mi, ile czasu minelo od pomiaru, funkcjonariusz
    stwierdzil, ze jest za pozno i pomiar skasowal. W zwiazku z powyzszym odmowilem
    przyjecia mandatu, proszac jednoczesnie o okazanie mi swiadectwa legalizacji
    urzadzenia. Swiadectwa takiego nie otrzymalem.
    Po pewnym czasie zostalem wezwany do zlozenia wyjasnien, co tez uczynilem. Dzisiaj
    otrzymalem wyrok nakazowy - sad orzeka:

    1.Przyjmujac, ze okolicznosci czynu i wina obwinionego nie budza watpliwosci na
    podstawie art 93§1 i 2 kpw obwinionego uznaje sie za winnego zarzucanego mu czynu
    i za to z mocy art 97 kw. wymierza mu kare grzywny.
    2.zwalnia obwinionego od zaplaty kosztow postepowania

    We wniosku o ukaranie, jako inne dowody wymienione sa:
    1. Protokol przesluchania swiadka
    2. Protokol przesluchania osoby podejrzanej o popelnienie wykroczenia
    3. Swiadectwo legalizacji RMP Rapid 1A
    4. Informacja o wpisach do ewidencji kierowcow naruszajacych przepisy ruchu
    drogowego (otrzymalem jeden mandat za przekroczenie predkosci i oplacilem go)

    Czy w takim razie, moj ewentualny sprzeciw co do decyzji sadu bylby zasadny? Gdzie
    moge znalezc przepisy regulujace procedure zatrzymania do kontroli drogowej
    (bardziej szczegolowe niz w prawie o ruchu drogowym).
    Podczas kontroli w samochodzie jechaly ze mna 2 osoby, gotowe swiadczyc na moja
    korzysc.
    Proszze o pilna odpowiedz, na odwolanie mam 7 dni.

    Pozdrawiam
    zywiec
    --
    zywiec | http://www.soundrevolt.com

  • 2. Data: 2004-06-07 14:57:45
    Temat: Re: Odwolanie od wyroku z 97KW
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    Użytkownik "zywiec" <z...@i...net> napisał w
    wiadomości news:SB_wc.55560$vP.9308@news.chello.at...

> [...]
    drogowej
    > (bardziej szczegolowe niz w prawie o ruchu drogowym).

    A co mają "procedury" wspólnego z popełnionym przez Ciebie wykroczeniem?

    > Podczas kontroli w samochodzie jechaly ze mna 2 osoby, gotowe swiadczyc na
    moja
    > korzysc.

    Co miałyby świadczyć?

    Pozdr
    Leszek

  • 3. Data: 2004-06-07 15:14:46
    Od: zywiec <z...@i...net>

    > zasadny? Gdzie
    > drogowej
    >
    > A co mają "procedury" wspólnego z popelnionym przez Ciebie
    > wykroczeniem?

    Zastanawia mnie, czy policjant byl zobowiazany do okazania mi
    wspomnianego swiadectwa. Stad, moze malo precyzyjne, pytanie o
    procedury.

    > moja
    >
    > Co mialyby świadczyc?

    To, ze nie udowodniono mi popelnienia wykroczenia, niepokazujac czasu
    pomiaru. Takze wspomniane nieokazanie swiadectwa legalizacyjnego
    (jezeli moja prosba byla zasadna).

    zywiec | http://www.soundrevolt.com

  • 4. Data: 2004-06-07 17:08:48
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    Użytkownik "zywiec" <z...@i...net> napisał w
    wiadomości news:GD%wc.55691$vP.13420@news.chello.at...

    > Zastanawia mnie, czy policjant byl zobowiazany do okazania mi
    > wspomnianego swiadectwa.

    Mógł wogóle Ci prędkości nie pokazać. Policjant ma radar, Ty masz
    prędkościomierz w samochodzie. Ważne jest to, komu uwierzy sąd.

    > To, ze nie udowodniono mi popelnienia wykroczenia, niepokazujac czasu
    > pomiaru.

    Jak widać, udowodniono. Stąd grzywna.

    >Takze wspomniane nieokazanie swiadectwa legalizacyjnego
    > (jezeli moja prosba byla zasadna).

    Dla sądu istotny jest fakt, że do wniosku o ukaranie dołączono świadectwo
    legalizacji z którego wynikało, iż w momencie pomiaru urządzenie miało ważną
    legalizację.

    Pozdr
    Leszek

  • 5. Data: 2004-06-07 21:27:53