  • 11. Data: 2008-04-22 18:51:31
    Temat: Re: Wydzial komunikacji
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ful9t6$99a$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > zarejestrowany pojazd ?
    > Chodzi mi o to, ze ze 3 tygodnie temu rejestrowalem auto i dostalem dowod
    > tymczasowy. W miedzyczasie wyjechalem za granice i nie moge odebrac tego
    > dowodu. Powiedzialem wiec zonie aby poszla do wydzialu komunikacji i go
    > odebrala za mnie. W wydziale powiedzieli ze nie maja takiego prawa.
    > Samochod uzytkuje zona, jednak za kilka dni nie bedzie mozna juz jezdzic
    > na tymczasowym a mi nie bardzo widzi sie wracac do kraju tylko po to aby
    > odebrac dowod ?
    > Prosze o jakas porade, czy mozna zmusic kobite w urzedzie o wydanie dowodu

    Witam

    Odpowiem moze jednym postem na caly watek. Na decyzji o czasowej, jak i o
    stalej rejestracji jest wymagany podpis WSZYSTKICH wlascicieli lub ich
    pelnomocnikow.

    Czesto urzedy robia tak, ze do pierwszej, czasowej rejestracji wymagaja
    obecnosci wszystkich wlascicieli, ale do stalej juz tylko jednego z nich i
    jest to pojscie petentowi na reke, prosze mi wierzyc. Nie ma zadnego
    przepisu, ktory mowi, ze wszyscy wlasciciele musza byc przy czasowej
    rejestracji, a przy stalej tylko jeden, czy odwrotnie. Stosujac pord
    literalnie i rozp. wykonawcze do tejze ustawy, kazdy wlasciciel musi byc
    obecny zarowno przy czasowej, jak i stalej rejestracji. To ten czesto
    opluwany urzednik bierze na siebie odpowiedzialnosc, jezeli przy stalej
    rejestracji jest tylko jedna osoba i staly dowod jest wydawany. W razie
    afery Prokurator nie bedzie juz taki dobry. Nie wiem, czy warto byc az takim
    dobrym za 1100 zl netto. Praktyka czesto pokazuje, ze niestety nie.

    Co do pelnomocnictwa notarialnego, to kodeks postepowania administracyjnego
    nic nie mowi o pelnomocnictwie notarialnym. Nie ma tez przymusu
    "podpisywania sie przy urzedniku", to niedorzeczny wymysl urzedasow, ale nie
    dziwie sie. Nikt nie jest jasnowidzem i nie mozna akceptowac wszystkiego, co
    madry petent wymysli, typu podpisywanie za kogos przed drzwiami, albo w
    samym wydziale na bezczelnego.

    Proponuje zlozyc pelnomocnictwo do odbioru - jezeli bedzie odmowa, to na
    pismie. Jezeli beda problemy z wlasnorecznoscia podpisu od strony
    pseudourzednika - niech sklada doniesienie do Prokuratury.

    --
    ra9om1ak
    radomiak[MALPA]gazeta.pl

  • 12. Data: 2008-04-22 19:37:21
    Od: "kris" <a...@g...pl>

    Użytkownik "ra9om1ak" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pismie. Jezeli beda problemy z wlasnorecznoscia podpisu od strony
    > pseudourzednika - niech sklada doniesienie do Prokuratury.

    Przepraszam, pewnie jestem zupelnym laikeim, ale co mam rozumiec pod
    pojeciem pelnomocnictwo do odbioru ? Mam napisac takie pelnomocnictwo i
    przekazac go zonie ?.

  • 13. Data: 2008-04-22 19:53:17
    Od: "K. Mackiewicz" <d...@o...pl>

    kris pisze:

> [...]
    >>
    > Przepraszam, pewnie jestem zupelnym laikeim, ale co mam rozumiec pod
    > pojeciem pelnomocnictwo do odbioru ? Mam napisac takie pelnomocnictwo i
    tak w skrócie to:

    upoważniam Janinę Kowalską legitymującą sie dowodem osobistym .... do
    odbioru dowodu rejestracyjnego ....

    Krzysztof Mackiewicz
    gg: 1781586

  • 14. Data: 2008-04-22 20:05:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie notarialne upowaznienie potrzebne :)

    Zwykłe pisemne z opłatą skarbową za 15 złotych powinno wystarczyć.

  • 15. Data: 2008-04-22 20:13:56
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl>

    > Zwykłe pisemne z opłatą skarbową za 15 złotych powinno wystarczyć.

    Stanialo ? Czy aby nie 17 ?

    ra9om1ak
    radomiak[MALPA]gazeta.pl

  • 16. Data: 2008-04-22 20:17:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Stanialo ? Czy aby nie 17 ?

    To chyba większej różnicy nie zrobi. I tak taniej niż bilet.

  • 17. Data: 2008-04-22 20:32:45
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "ra9om1ak" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > To chyba większej różnicy nie zrobi. I tak taniej niż bilet.

    Pewnie, ze tak. Po prostu chcialem sie upewnic, czy dobrze pamiatalem.

    --
    ra9om1ak
    radomiak[MALPA]gazeta.pl

  • 18. Data: 2008-04-22 21:32:33
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 22 Apr 2008 22:05:49 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    > Zwykłe pisemne z opłatą skarbową za 15 złotych powinno wystarczyć.

    Najzabawniejsze, że w wielu WK wymagają również dowodu osobistego
    współwłaściciela ;) Podstawy podać oczywiście nie potrafią, mi się nie
    chciało wojować więc nie wiem jak by się sprawa zakończyła ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 19. Data: 2008-04-22 21:35:04
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 22 Apr 2008 21:53:17 +0200, K. Mackiewicz napisał(a):

    > tak w skrócie to:
    > upoważniam Janinę Kowalską legitymującą sie dowodem osobistym .... do
    > odbioru dowodu rejestracyjnego ....

    I _na wszelki wypadek_ przekazać jej też swój DO. Tak, wiem - bez sensu.
    Ale jeśli nie chce Ci się walczyć z wiatrakami, to lepiej dać jej ten dowód
    żeby machnęła urzędnikowi przed oczami i mieć święty spokój ;)

    Pozdrawiam,

  • 20. Data: 2008-04-22 22:03:57
    Od: "kris" <a...@g...pl>

> [...]
    > dowód
    > żeby machnęła urzędnikowi przed oczami i mieć święty spokój ;)

    Tak wlasnie zrobilem - t.zn zostawielm jej (zonie) swoj DO, a pani w
    urzedzie upierala sie ze nie moze wydac dowodu rejestracyjnego bo " co
    bedzie jak pani sie rozwiedzie z mezem " - doslownie tak powiedziala....