  • 1. Data: 2008-04-22 16:20:40
    Temat: Pytanie o zwrot wyslanego towaru
    Od: "olga" <o...@o...eu>

    Witam,
    Prowadze sprzedaz wysylkową. Klient zakupil towar i pokryl koszty wysylki.
    Po otrzymaniu towaru poinformowal, ze zakupiony przedmiot nie spelnia
    oczekiwan.
    Towar calkowicie zgodny z opisem wiec klient wiedzial co kupuje. Zdjecie
    oryginalne wiec rowniez widzial jak wyglada ten towar. Mimo to jestem w
    stanie zrozumiec, ze cos sie nie spodobalo i chce zwrocic. Pytanie tylko,
    kto w takim przypadku pokrywa koszty transportu tytulem zwrotu.
    Czy jest jakis przepis, ktory o tym traktuje?
    Jeszcze jedno pytanie.. co w przypadku, gdy wyslany jest towar z opcja
    platnosci przy odbiorze za towar i przesylke a klient towaru nie odbierze.
    Czy mozna w takiej sytuacji obciazyc kontrahenta kosztami transportu?

    pozdrawiam,
    Waldemar

  • 2. Data: 2008-04-22 16:28:57
    Temat: Re: Pytanie o zwrot wyslanego towaru
    Od: qwerty <q...@p...fm>

    olga pisze:
> [...]
    > stanie zrozumiec, ze cos sie nie spodobalo i chce zwrocic. Pytanie tylko,
    > kto w takim przypadku pokrywa koszty transportu tytulem zwrotu.

    Kupujący pokrywa koszty zwrotu.

  • 3. Data: 2008-04-22 19:09:03
    Od: "Vasco" <v...@p...fm>

    > Kupujący pokrywa koszty zwrotu.

    A oddajesz mu tylko to co wplacil za towar. Za wysylke w obie strony placi
    klient.

    Vasco

  • 4. Data: 2008-04-22 21:13:12
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > Zdjecie oryginalne wiec rowniez widzial jak wyglada ten towar. Mimo
    > to jestem w stanie zrozumiec, ze cos sie nie spodobalo i chce

    Ma do tego prawo i czas dziesięciu dni od dostarczenia, lub trzy miesiące
    gdy o tym prawie kupującego nie powiadomiłeś. O upływie terminu decyduje
    data oświadczenia woli kupującego, bo sam zwrot fizyczny może nastąpić
    później.

    > Pytanie tylko, kto w takim przypadku pokrywa koszty
    > transportu tytulem zwrotu. Czy jest jakis przepis, ktory o tym traktuje?

    Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz
    o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.
    U. z dnia 31 marca 2000 r.) / umowy zawierane na odległość /
    Zwrot rzeczy na koszt przedsiębiorcy gdy nastąpił z winy tego
    przedsiębiorcy.

> [...]
    > platnosci przy odbiorze za towar i przesylke a klient towaru nie
    > odbierze. Czy mozna w takiej sytuacji obciazyc kontrahenta kosztami

    IMHO obowiązkowo, bo kupujący musi mieć świadomość nieuchronności
    poniesienia konsekwencji, choćby dlatego by nie powtórzyło się to w
    przyszłości.

    Pozdr.
    K.K.