  • 41. Data: 2020-11-09 18:29:53
    Temat: Re: Wszystko będzie zamknięte
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-11-09 o 14:25, Olin pisze:

    > Bo takiego numeru nie ma.

    Powinni utworzyć dla ułatwienia.
    Dlaczego karetki mają krążyć po szpitalach i jeszcze czekać godzinami.

    > Do szpitali wkraczają żołnierze WOT, więc wszystko bez wątpienia się
    > odmieni, tylko wątpię, czy na lepsze. Dyrektorzy szpitali nie są
    > zachwyceni, ale władza ludowa zawsze wiedziała lepiej.
    >
    > https://www.rp.pl/Rzad-PiS/201109654-Dyrektorzy-nie-
    chca-zolnierzy-WOT-w-szpitalach.html

> [...]
    >
    > Związek zauważa w nim, że postulował o pomoc wojska w walce z epidemią -
    > ale chodziło o wsparcie techniczne lub administracyjne, w zakresie
    > wyznaczonym przez dyrektorów placówek.
    >
    > Podpisani pod listem dyrektorzy szpitali zauważają, że polecenie utworzenia
    > miejsca dla żołnierza, który będzie sprawozdawał liczbę wolnych łóżek, jest
    > ingerowaniem w zakres i podważaniem kompetencji kierujących szpitalami
    > dyrektorów.
    >
    > "Jest to też jawne i bezpośrednie wyrażenie do nich braku zaufania ze
    > strony NFZ" - czytamy w liście opublikowanym przez RMF FM."

    Z jednej strony dobra decyzja, z drugiej strony zła, bo zaraza będzie
    się rozsiewać jeszcze bardziej.

    --
    animka

  • 42. Data: 2020-11-10 11:19:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 9 Nov 2020 18:29:53 +0100, Animka napisał(a):

    > Powinni utworzyć dla ułatwienia.
    > Dlaczego karetki mają krążyć po szpitalach i jeszcze czekać godzinami.

    No ale nie było na to czasu. Zaraza przyszła wszak niespodziewanie i od
    lutego, a najpóźniej marca, nie było okazji sie zająć tak błahym problemem.

    > Z jednej strony dobra decyzja, z drugiej strony zła, bo zaraza będzie
    > się rozsiewać jeszcze bardziej.

    Z tego co czytam, przede wszystkim nie wiadomo co ci wojacy mieliby robić,
    więc pałętają się po szpitalu i w sumie tylko przeszkadzają i zajmują czas.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 43. Data: 2020-11-10 11:22:05
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

  • 44. Data: 2020-11-10 12:37:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.11.2020 o 11:22, Olin pisze:
    > Z tego co czytam, przede wszystkim nie wiadomo co ci wojacy mieliby robić,
    > więc pałętają się po szpitalu i w sumie tylko przeszkadzają i zajmują czas.

    W centrum Onkologicznym w Brzozowie po prostu pilnują, by się tam nikt
    nie plątał. Jak rodzina przywozi pacjenta, to przejmują "na bramce" i
    odnoszą doczesny dobytek pacjenta do łóżka. Jak trzeba, to pchają wózek
    z pacjentem. W ten sposób rodziny pacjentów się po szpitalu nie plątają.
    Wydaje się bardzo sensowny sposób wykorzystania WOT. Nie widziałem ich w
    innym szpitalu, ale mało się plątam.

    --
    Robert Tomasik

  • 45. Data: 2020-11-10 14:35:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 10 Nov 2020 12:37:45 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > odnoszą doczesny dobytek pacjenta do łóżka. Jak trzeba, to pchają wózek
    > z pacjentem. W ten sposób rodziny pacjentów się po szpitalu nie plątają.

    Media mętnego donoszą, że nie wszędzie wygląda to tak budująco:

    https://wyborcza.pl/7,75398,26496200,zolnierze-meldu
    ja-sie-w-szpitalach-do-liczenia-lozek-dyrektorzy.htm

    <<Patrol przyszedł w niedzielę. To jest tak naprawdę kłopot, bo trzeba się
    tymi żołnierzami zajmować, jakby nie dosyć było innej roboty. Zażyczyli
    sobie osobnego pokoju z komputerem. Dostali, ale i tak kompletnie nie
    wiedzieli, jak się zabrać do roboty, bo na oddział nie mają prawa wchodzić.
    My mamy 70 łóżek covidowych, ale chorych już ponad 100. Zdziwili się i
    poszli.
    Zdziwiłem się, jak przyszli, bo to nie żaden WOT, tylko trzy czerwone
    berety. Posłałem ich na szkolenie BHP. Potem spytałem o dokumenty. Musi być
    przecież podstawa do urzędowania wojska w szpitalu. A oni, że mają rozkaz.
    Jaki rozkaz? No, ustny rozkaz! Mówię im na to: ,,Wy macie rozkaz, ale ja nie
    mam nic". ......................................... Skoro nie ma
    przepisów, na podstawie których sami mogliby liczyć łóżka, to żeby
    przynajmniej im co tych kilka godzin dawać informację na karteczce, ile
    jest tych wolnych łóżek, a żołnierze niech podadzą dalej. Tylko po co taka
    szopka? Zadzwoniłem w końcu do ich dowódcy i tłumaczę, jak jest. Spytał, co
    ma robić? Mówię, żeby ich zabrał. No i przysłał po nich auto. Odjechali.>>

    Żeby uniknąć zarzutów o defetyzm przytoczę również bardziej optymistyczną
    historię:
    <<U mnie pojawili się chłopak i dziewczyna z WOT i jeszcze dwójka z
    rezerwy. Mówię sobie, że pójdę z nimi na miękko, i pytam o jakieś
    upoważnienia. A oni, że dowódca kazał, to przyszli. Rozkazu na piśmie nie
    ma, wszystko na gębę. Mają uzupełniać tabelkę. No i policzyli szybko łóżka.
    Zaraz potem mówią: ,,Co się tu będziemy nudzić, niech nam pan coś da do
    roboty". Pomogli przy prostych rzeczach przy chorych. Fajni tacy młodzi.>>

    W sumie ponoć - rutynowo - chodzi o propagandę:

    <<Dyrektor jednego ze szpitali: - To jakaś tragikomedia. Baza danych o
    liczbie łóżek covidowych powinna być w Instytucie Kardiologii w Aninie,
    dokąd wszyscy musimy zgłaszać każdego pacjenta z koronawirusem. Czemu
    Ministerstwo Zdrowia z niej nie korzysta? Akcja z żołnierzami to
    propagandowa ściema, zresztą jak wiele innych w czasie tej epidemii.>>

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 46. Data: 2020-11-10 15:07:40
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-11-10 o 14:35, Olin pisze:

    > Zdziwiłem się, jak przyszli, bo to nie żaden WOT, tylko trzy czerwone
    > berety.

    Te czerwone berety to chyba spadochroniarze?

    --
    animka

  • 47. Data: 2020-11-14 10:07:30
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > ps szykuje sie ogolnoeuropejska zmiana swin przy korycie, fejs czy twitter jeszcze
    kotroluje tresci ale na tik toku mlodzi zieja nienawiscia do politykow

    przecież ta historia powtarza się non stop, przyjdzie kolejny populista,
    zawinie ich jako swoich wyborców i dogada się pod stołem z obecnymi
    towarzyszami...

  • 48. Data: 2020-11-14 15:05:17
    Od: Mordoklejek Zygzakowaty <m...@g...com>

    r...@o...pl napisał(a):

    > Do przekroczenia 70 (narodowa kwarantanna, cokolwiek to znaczy) potrzeba pow.
    > 26900 "nowych przypadków" dziennie przez tydzień.
    >
    > Pozdr-
    > -Rowerex

    Będzie jak powiedziała Merkelowa. 2/3 ludków chwyci kowida, większość nawet go nie
    zauważy.
    Dziś mamy taką sytuację że na 100 testów 40% jest pozytywnych. I co? I nico.

  • 49. Data: 2020-11-18 09:59:05
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Będzie jak powiedziała Merkelowa. 2/3 ludków chwyci kowida, większość nawet go nie
    zauważy.

    hm dziwne to jakby grypa ?

    --Dziś mamy taką sytuację że na 100 testów 40% jest pozytywnych. I co? I nico.

    testuja coraz mlodszych aby utrzymac slupki statystyk i nastroj grozy :-) od czasu do
    czasu jakis celebryta wrzuci fotke z skrzywionym dziobkiem na insta (wiecie ludzie
    konam na wirusa) i pandemia trwa w najlepsze

  • 50. Data: 2020-11-18 10:02:07
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --przecież ta historia powtarza się non stop, przyjdzie kolejny populista, zawinie
    ich jako swoich wyborców i dogada się pod stołem z obecnymi
    towarzyszami...

    chyba ze padnie propozycja aby wykluczyc z polityki starcow :-) osiagnales wiek
    emerytalny wiec wyp... ze sceny politycznej wnuki nianczyc :-) wezmy Bidena (77 lata
    czyli wiek papieski) spi pewnie 20h na dobe, zapomina co powiedzial 10 minut temu,
    robi w pieluche itp